Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

JETT Women’s

kikker
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:49

kikker 22 jan 2006 16:30

Voor m'n nieuwe fiets (wordt waarschijnlijk specialized allez comp triple) wil ik na jaren op een herenzadel gereden te hebben een dameszadel.
Ik werd door iemand gewezen op de Jett women's van Speciliazed.
Is er hier iemand (een dame?) die ervaring met dit zadel heeft.
Heb wel de discussie over dameszadels hieronder gezien maar kom er daar niet echt uit.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5597
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 jan 2006 20:47

 Ben wel geen vrouw, maar ben toch benieuwd waarom je na jaren op een mannenzadel gereden te hebben, nu voor een vrouwen zadel kiest.
De fiets-vrouwen die ik ken rijden overigens gewoon op een Flite en zijn hier zeer tevreden over. Zelf heb ik mijn bedenkingen over het zogenaamde vrouwen zadel, net als al die die zadels voor mannen die impotentie moeten voorkomen e.d.  Een zadel zit of zit niet, en blijft een heel persoonlijke keus !!
Dus al is het een vrouwenzadel en ben je een vrouw  , wil niet meteen zeggen dat dit zadel voor jou geschikt is. Het ideale zadel voor jou kan net zo goed een mannenzadel zijn.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 23 jan 2006 12:41

bedankt voor jouw ervaring,.

kikker
Forum-lid
Berichten: 66
Lid geworden op: 03 jan 2006 11:49

kikker 23 jan 2006 21:39

Zoals ik hierboven schreef, ik ben aan een nieuwe fiets toe. M'n vorige zadel "zat op de fiets". Nu wil ik bewuster voor een zader kiezen. M'n huidige standaard zadel zit na een goed uur niet lekker meer. Ik ben een vrouw, een vrouwenzadel of een wat breder zadel proberen lijkt me dan logisch.....
Van een Flite zijn trouwens vijf verschillende versies.
Waar rijden jouw kennissen op?

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 24 jan 2006 09:36

Mijn vriendin rijd op een specialized dolce met een specifiek dames zadel van specialized.
Op haar mountainbike zat een ander zadel, ze verloor met dat zadel al snel "gevoel".
Daar ook een specialized dames zadel op gemonteerd, daarna geen enkel probleem meer gehad.
Helaas weet ik niet welk type..
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 24 jan 2006 11:51

mijn vriendin heeft op haar racer ook een specialized, zo'n body geometry model ( geloof ik )en die bevalt haar prima, beetje stellen enzo, maar nu helemaal fijn ..

siral
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 25 nov 2005 22:08

siral 24 jan 2006 22:09

Ik heb de Terry Butterfly, Zowel op race als atb. Bevalt mij prima. Ik had met mijn vorige zadel (geen idee wat voor merk) last van schuurplekken tot bloedens toe. Niet zo lekker als je na het fietsen nog naar de WC wilt of iets anders ... Op m'n hybride heb ik een ander 'gat'-zadel van Selle Italia geloof ik. Deze is wat harder en iets minder prettig vind ik, maar is mogelijk een kwestie van gewenning.
Het nadeel van het 'gat' is dat je zonder spatbord allerlei regenwater en wat dies meer zij op plekken krijgt waar je het liever niet krijgt. Is op te lossen met een spatbord of plakband/plastic.

raphael
Forum-lid
Berichten: 775
Lid geworden op: 01 sep 2005 22:12

raphael 24 jan 2006 22:43

Quote: Origineel geplaatst door kikker op 22 Januari 2006
Voor m'n nieuwe fiets (wordt waarschijnlijk specialized allez comp triple) wil ik na jaren op een herenzadel gereden te hebben een dameszadel.
Ik werd door iemand gewezen op de Jett women's van Speciliazed.
Is er hier iemand (een dame?) die ervaring met dit zadel heeft.
Heb wel de discussie over dameszadels hieronder gezien maar kom er daar niet echt uit.

Hoi Kikker, een andere optie is de fizik vitesse
http://www.fizik.com/catalog.aspx?subid ... _twin_tech

staat bekend als 'vrowuenzadel' en is wat breder dan andere, maar als man vind ik 'm ook fijn en goede kwaliteit / prijs verhouding

succes met kiezen
Raphaël

Plaats reactie