Fietsvrouwen aan het woord. Tips, ervaringen en adviezen.

Fietsvrouw online

trudie
Forum-lid

trudie 24 jan 2006 19:12

Ik heb even getwijfeld of ik moest reageren, maar doe het toch maar.
Waarom een aparte website e.d. voor vrouwen. Ook de fietsspecial van enkele jaren geleden (of was het vorig jaar?) en de vrouwenfietsen in het blad van enkele maanden geleden hadden voor mij geen toegevoegde waarde.
Zo wordt er standaard vanuit gegaan dat vrouwen klein zijn, dus vrouwenfietsen zijn ....klein. Ik ben dus niet standaard met mijn 1.84 m en binnenbeenlengte van 96 cm
Vrouwenkleding heeft vaak van die pastelkleuren
En als het over techniek moet gaan....krijgen we dan in Jip en Janneke taal uitgelegd hoe we de ketting moeten vervangen?
Sorry als ik erg negatief klink en ik kan natuurlijk niet voor andere vrouwen  spreken, dussssss.....vrouwen, laat u horen (mannen mogen natuurljk ook hun mening geven)
Ik besef dat het eigenlijk off-topic is, want er wordt niet naar een mening gevraagd maar naar tips voor onderwerpen. De mod moet mijn bericht dan maar verwijderen. 

siral
Forum-lid

siral 24 jan 2006 22:04

Trudie,
Helemaal niet zo'n gekke reactie hoor! Heb mijzelf ook wel verbaasd over de vrouwenspecial. De meeste dameskleding is inderdaad wat ondoordacht, hoewel het al beter wordt. Ik mis bijv. nog steeds voldoende zakken voor alle bananen e.d. die je mee wil nemen bij een lange tocht in de bergen.
en voor de discussiestarter: Ik denk nog even na over evt. onderwerpen.

race1d
Forum-lid

Gebruikersavatar race1d 25 jan 2006 22:18

Ik ben het helemaal met Trudie eens. Ik ben zelf ook te lang voor de damesframes, fiets gewoon in herenkleding omdat ik liever voldoende zakken heb en ook niet zo'n fan ben van de meeste pastel kleurtjes en tenslotte weet ik minstens net zoveel over techniek als de gemiddelde forumbezoeker hier.
Als jullie nou toch iets willen met vrouwen en fietsen laat dan met name die fietsvrouwen zien. Schrijf iets over dameswielrennen, de tour feminin ofzo. Daarmee kan je je als Fiets ook een beetje onderscheiden van alle ander bladen die alleen over het mannen wielrennen schrijven. Interview eens een aantal fietsende vrouwen over hun ervaringen (met fietsen, met speciale dames producten etc).

Duchenne Heroes Team Aces4Duchenne

onlycampa
Forum-lid

onlycampa 25 jan 2006 22:22

Quoten: Origineel geplaatst door race1d op 25 Januari 2006

Ik ben het helemaal met Trudie eens. Ik ben zelf ook te lang voor de damesframes, fiets gewoon in herenkleding omdat ik liever voldoende zakken heb en ook niet zo'n fan ben van de meeste pastel kleurtjes en tenslotte weet ik minstens net zoveel over techniek als de gemiddelde forumbezoeker hier.
Als jullie nou toch iets willen met vrouwen en fietsen laat dan met name die fietsvrouwen zien. Schrijf iets over dameswielrennen, de tour feminin ofzo. Daarmee kan je je als Fiets ook een beetje onderscheiden van alle ander bladen die alleen over het mannen wielrennen schrijven. Interview eens een aantal fietsende vrouwen over hun ervaringen (met fietsen, met speciale dames producten etc).
 Waar moet ik dan aan denken?

Alleen maar Campa en niets anders!

natalie
Forum-lid

natalie 27 jan 2006 10:26

Ja ik ben het wel met trudy & race1d eens.

Als je dan zo'n hoekje inricht heb het dan is over vrouwen wedstrijden of toertochten, die zijn vaak zo onderbelicht. Of een interview met een (fanatieke) fietser of ploeg is ook altijd leuk om te lezen.

Je zou kleding kunnen belichten maar een hoop vrouwen kleding is nu niet echt praktisch, om maar niet te spreken over de gebruikte kleurtjes, motiefjes en v-halsjes.

En waarom zou je techniek belichten in een vrouwen special? Ik begrijp toch zowiezo het nut niet helemaal van vrouwen racefietsen, iedereen is toch anders gebouwd. Dus het net als kleding dat je gewoon moet proberen wat lekker zit.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 27 jan 2006 12:00

Quote: Origineel geplaatst door Natalie op 27 Januari 2006Ik begrijp toch zowiezo het nut niet helemaal van vrouwen racefietsen, iedereen is toch anders gebouwd.

Damesmodellen hebben wel degelijk nut hoor. De bouw van de gemiddelde dame is anders dan die van de gemiddelde heer. Het is dus logisch dat een damesframe iets andere maten heeft en dus sneller bij een dame zal passen zonder vreemde kunstgrepen tov een herenframe.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

fiets007
Forum-lid

fiets007 27 jan 2006 12:19

Hallo,
Nou, kijk eens op http://www.mooncycle.be/
daar staan altijd wel leuke tips en weetjes op. groeten

Erik
Forum-lid

Erik 27 jan 2006 12:30

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 27 Januari 2006

Quote: Origineel geplaatst door Natalie op 27 Januari 2006Ik begrijp toch zowiezo het nut niet helemaal van vrouwen racefietsen, iedereen is toch anders gebouwd.

Damesmodellen hebben wel degelijk nut hoor. De bouw van de gemiddelde dame is anders dan die van de gemiddelde heer. Het is dus logisch dat een damesframe iets andere maten heeft en dus sneller bij een dame zal passen zonder vreemde kunstgrepen tov een herenframe.

Toch opvallend dat het dan weer een heer is die de dames corrigeerd. Wie heeft er nou het meeste verstand van?
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

colnagog
Forum-lid

colnagog 27 jan 2006 18:34

Quoten: Origineel geplaatst door Aziraphale op 27 Januari 2006

Toch opvallend dat het dan weer een heer is die de dames corrigeerd. Wie heeft er nou het meeste verstand van?

Jij en ik weten toch het antwoord!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

trudie
Forum-lid

trudie 27 jan 2006 19:13

Quoten: Origineel geplaatst door Aziraphale op 27 Januari 2006

Inkoppertje...corrigeert. Maar gelukkig heb je van fietsen meer verstand

trudie
Forum-lid

trudie 27 jan 2006 19:18

Damesmodellen...wat een onzin. Ik kan me voorstellen dat er ook heren zijn die niet gemiddeld zijn en die goed zouden passen op die zgn "damesmodellen". Maar heren kennende, kopen die een "herenmodel" en voeren allerlei kunstgrepen uit om de fiets passend te maken. Je gaat als man toch niet op zo'n damesfiets zitten???
Een damesmodel is niets meer of minder dan een fiets met een afwijkende geometrie voor zowel mannen als vrouwen.

Plaats reactie