Lijmresten tubes verwijderen carbonwielen
De vraag is vast en zeker al wel eerder gesteld en ik heb gezocht naar antwoorden, maar kon het niet vinden. De vraag is heel eenvoudig en ik hoop het antwoord ook. Om weer klaar te zijn voor het nieuwe seizoen wil ik mijn tubes gaan vervangen. Ik heb gezien dat er behoorlijk wat lijmresten achter blijven en ik weet ook dat je met de reguliere middelen nog niet zomaar de wielen weer lijmvrij krijgt.
Wie heeft er een goede tip om die prut van mijn carbonwielen af te krijgen?
Wie heeft er een goede tip om die prut van mijn carbonwielen af te krijgen?
HarryK
-
- Forum-lid
- Berichten: 945
- Lid geworden op: 29 aug 2007 23:24
Zou het topic 'Tubes for Dummies' eens doorlezen geloof dat daar wel wat in staat.
inderdaad laat die lijm lekker zitten, zorg er wel voor dat de lijm een beetje egaal is en dat er niet overal dikke klodders zitten.
dit kan je doen door er met een harde borstel overheen te gaan of met een doek met wat ontvetter.
nieuwe lijmlaag erop en tube erop!
dit kan je doen door er met een harde borstel overheen te gaan of met een doek met wat ontvetter.
nieuwe lijmlaag erop en tube erop!
-
- Forum-lid
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 17 nov 2007 21:38
Ik verwijder de lijm droog met een schilmesje dat een afgeronde punt heeft,
een paar uur werk per velg maar dan heb je nadien wel een "nieuwe" velg voor je nieuwe tube te lijmen.
Gewoon een laag nieuwe lijm over de oude lijm betrouw ik niet en na een paar tubes liggen er al heel wat lagen op.
een paar uur werk per velg maar dan heb je nadien wel een "nieuwe" velg voor je nieuwe tube te lijmen.
Gewoon een laag nieuwe lijm over de oude lijm betrouw ik niet en na een paar tubes liggen er al heel wat lagen op.
Koersen?Da\'s gewoon zere trappen
Hoi,
Die Hollanders, toch........
Dom, dommer, domst.
Ciao,
Stokie schreef:inderdaad laat die lijm lekker zitten, zorg er wel voor dat de lijm een beetje egaal is en dat er niet overal dikke klodders zitten.
dit kan je doen door er met een harde borstel overheen te gaan of met een doek met wat ontvetter.
nieuwe lijmlaag erop en tube erop!
Die Hollanders, toch........
Dom, dommer, domst.
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...
fdegrove schreef:Hoi,
Stokie schreef:inderdaad laat die lijm lekker zitten, zorg er wel voor dat de lijm een beetje egaal is en dat er niet overal dikke klodders zitten.
dit kan je doen door er met een harde borstel overheen te gaan of met een doek met wat ontvetter.
nieuwe lijmlaag erop en tube erop!
Die Hollanders, toch........
Dom, dommer, domst.
Ciao,
Vraag eens bij een wielerploeg hoe het eraan toegaat. Denk je nou echt dat die een paar man in dienst hebben om telkens hun velgen schoon te maken? Echt niet.. Die plakken gewoon de tube op de oude lijmlaag, zonder dat het ooit problemen oplevert
Zet de Italianen dan ook maar bij die domme hollanders:
http://www.vittoria.com/download/video/
http://www.vittoria.com/download/video/
"Try not. Do or do not......there is no try"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Die ploegen lijmen een keer of 3-4 voor ze iets verwijderen en aangezien materiaal meestal maar één seizoen gereden wordt......
Een net gekitte tube laat een nette lijmlaag achter en daar kun je prima een volgende tube op plakken.
Een net gekitte tube laat een nette lijmlaag achter en daar kun je prima een volgende tube op plakken.