Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sven Nys Hoogtekamer

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 30 jan 2006 19:50

Zondag in Sporza bij Nys thuis over ze hoogte kamer, zag eropzich wel gaaf uit.
maar wat ik me afvraag: wat heeft het nut van zoiets, deur met strip afgesloten, slot dat erin zat dichtgestopt met een doek, zodat er geen lucht binnekomt of naar buiten gaat, soort airco aan *machine die voor die hoogte zorgt, weet niet hoe je noemt* ofzo,
kan iemand het uitleggen en is het makkelijk aan te schaffen zo'n apperaat, bevorderd het je prestaties met het fietsen?

casran
Forum-lid HC

casran 30 jan 2006 20:11

Ja, wat Nys daar al heeft (heeft ie al een tijdje hoor) is natuurlijk heel goed. Ik vind het wel verregaand als je dit als niet-prof zou gaan gebruiken, maar iedereen is vrij natuurlijk. Het geeft de gebruiker alle effecten van een hoogtestage, waarbij het lichaam de indruk krijgt dat de atleet op hoogte slaapt en op zeeniveau traint (dat is trouwens ook het nieuwste motto voor bepaalde types hoogtestage: sleep high, train low). Net als echte hoogtestages moet je dit natuurlijk niet permanent doen, en inlassen in een specifiek wedstrijd- en trainingsschema (waarbij je resultaten normaliter direct nà een hoogtekuur iets zakken, om daarna te gaan verbeteren).
Mijn ploegtrainer heeft een andere (praktischere) versie van zo'n hoogtemachine, nl. een hoogtetent, een afgesloten tent die je rond je bed bouwt. Hij verhuurt dit aan 250€/maand (niet zeker, kan ook ietsje meer zijn) en het is tot nogtoe permanent verhuurd geweest, telkens aan Vlaamse profs.
Heeft overigens niets van doen met de zgn. Altitrainer.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 30 jan 2006 21:36

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 30 Januari 2006

Ja, wat Nys daar al heeft (heeft ie al een tijdje hoor) is natuurlijk heel goed. Ik vind het wel verregaand als je dit als niet-prof zou gaan gebruiken, maar iedereen is vrij natuurlijk. Het geeft de gebruiker alle effecten van een hoogtestage, waarbij het lichaam de indruk krijgt dat de atleet op hoogte slaapt en op zeeniveau traint (dat is trouwens ook het nieuwste motto voor bepaalde types hoogtestage: sleep high, train low). Net als echte hoogtestages moet je dit natuurlijk niet permanent doen, en inlassen in een specifiek wedstrijd- en trainingsschema (waarbij je resultaten normaliter direct nà een hoogtekuur iets zakken, om daarna te gaan verbeteren).
Mijn ploegtrainer heeft een andere (praktischere) versie van zo'n hoogtemachine, nl. een hoogtetent, een afgesloten tent die je rond je bed bouwt. Hij verhuurt dit aan 250€/maand (niet zeker, kan ook ietsje meer zijn) en het is tot nogtoe permanent verhuurd geweest, telkens aan Vlaamse profs.
Heeft overigens niets van doen met de zgn. Altitrainer.

zelf heb ik vroeger in de befaamde hoogtebuis geslapen bij een sportdokter. Het resultaat was ontgoochelend, het prijskaartje evenzeer Denk dus niet dat het bij iedereen zomaar werkt want dat doet het dus niet hé.

casran
Forum-lid HC

casran 30 jan 2006 21:54

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 30 Januari 2006

zelf heb ik vroeger in de befaamde hoogtebuis geslapen bij een sportdokter. Het resultaat was ontgoochelend, het prijskaartje evenzeer Denk dus niet dat het bij iedereen zomaar werkt want dat doet het dus niet hé.

Ik zou er ook niet meteen geld aan hangen... Bij verkeerd en niet-begeleid gebruik kan je er zelfs een conditiedip aan overhouden.
Wat wel leuk is, is om op hoogte op vakantie te gaan, als je toch een fietsvakantie inlast. Een ploegmaat gaat steeds na z'n examens in juni op vakantie bij vrienden in Zwitserland en slaapt op grote hoogte. Dat soort kansen uiteraard niet laten liggen... maar ik zou er nu ook weer niet een geplande vakantie in bv. de Vogezen of de Provence voor verleggen.
Een Belgische jongerenploeg is trouwens nog maar net terug van stage in Zuid-Afrika, waar ze op een hoogteplateau getraind hebben.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

sjezer
Forum-lid

sjezer 31 jan 2006 10:26

en op laag niveau

rien
Forum-lid

rien 31 jan 2006 14:29

en ook met het hoofd in de wolken.

cas_
Forum-lid

cas_ 31 jan 2006 16:43

en waterfietsen.