Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello

Gebruikersavatar
boswielrenner
Forum-lid
Berichten: 3042
Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08

Gebruikersavatar boswielrenner 29 sep 2023 10:30

:winkthumb: Blijft mooi zo'n Dogma. Congrats D.
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15975
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 sep 2023 13:24

daniel1975 schreef: 27 sep 2023 20:08 Edit: onderstaande schreef ik 13 maanden geleden in Canyon topic. Nu wel meer geld kwijt om aan zelfde gewicht te komen.
daniel1975 schreef: 09 sep 2022 16:03 7,76kg, incl Look Keo Max pedalen en 2 Tune bidonhouders.
Geld maakt niet gelukkig maar een Pina wel. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 sep 2023 18:47

Gelukkig was ik ook blij met de Canyon hoor, heb er een jaar prima mee gefietst en leuke dingen gedaan.
De reden om te wisselen was 100% de nerveusheid, de reden om nu wel een Pina te nemen is omdat hart daar net wat harder voor klopt. Enige fiets die daar bij in de buurt kwam was de V1-R, ook topfiets (en heel fraai).
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8558
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 30 sep 2023 08:34

daniel1975 schreef: 29 sep 2023 18:47 Gelukkig was ik ook blij met de Canyon hoor, heb er een jaar prima mee gefietst en leuke dingen gedaan.
De reden om te wisselen was 100% de nerveusheid, de reden om nu wel een Pina te nemen is omdat hart daar net wat harder voor klopt. Enige fiets die daar bij in de buurt kwam was de V1-R, ook topfiets (en heel fraai).
Waar verschilt de Pina t.o.v de Canyon i.v.m nerveusheid?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2023 08:45

Lastig uit te leggen.
Groot verschil merk je direct bij rijden met losse handen; bij de canyon ben je continu aan het corrigeren met je lichaam, de Pina rijdt stabiel rechtuit.

Al mijn voorgaande fietsen wisselden rustig van richting bij insturen, de canyon heel abrupt en heeft een vaste hand nodig. Bij zijwind zwiept ie alle kanten op.
Super reactieve fiets voor wie dat fijn vindt, voor mij een beetje teveel.
Maar heb al eerder gezegd dat het waarschijnlijk een van de beste fietsen is die ik ooit gehad heb, maar niet voor mij.
Less is bore

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5310
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 30 sep 2023 11:40

Je dacht toch dat het aan de wielen lag? Is het dan beter geworden met die zipp's of niet?
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Woutoro32
Forum-lid
Berichten: 368
Lid geworden op: 18 jun 2020 21:22

Woutoro32 30 sep 2023 11:42

daniel1975 schreef: 30 sep 2023 08:45 Lastig uit te leggen.
Groot verschil merk je direct bij rijden met losse handen; bij de canyon ben je continu aan het corrigeren met je lichaam, de Pina rijdt stabiel rechtuit.

Al mijn voorgaande fietsen wisselden rustig van richting bij insturen, de canyon heel abrupt en heeft een vaste hand nodig. Bij zijwind zwiept ie alle kanten op.
Super reactieve fiets voor wie dat fijn vindt, voor mij een beetje teveel.
Maar heb al eerder gezegd dat het waarschijnlijk een van de beste fietsen is die ik ooit gehad heb, maar niet voor mij.
Het zwiepen 'kan' voortkomen uit dat het balhoofd te straks zit gedraaid. Mij ooit overkomen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 30 sep 2023 12:43

JPAR schreef: 30 sep 2023 11:40 Je dacht toch dat het aan de wielen lag? Is het dan beter geworden met die zipp's of niet?
Nee, alleen met de Zipps iets minder windgevoelig.
Bij rechtuit zonder wind zijn de DT’s zelfs iets stabieler (gokje; hogere velg, meer roterende massa).
Less is bore

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2024 18:54

Vandaag de interne routing van de kabels (voorlopig) ongedaan gemaakt. Wil wat spelen met stuurpenlengte, dat is niet te doen met de kabels volledig binnendoor. Ze lopen bij Pina door de pen heen.
2 gaatjes geboord in de spacer (de rode streepjes) zodat ik onder de stuurpen met de leidingen naar buiten kon.
Werkt prima zo !!
Bijlagen
IMG_0581.jpeg
IMG_0582.jpeg
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5971
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 mar 2024 19:06

Netjes gedaan, maar waarom 3cm aan spacers ? Niet beter dan een maatje groter gekocht qua frame ?
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2024 20:19

Nee, dat kan ik met mijn lichaamsbouw niet aan. Benen zijn naar verhouding net ff te lang. Gaat nog 0,5 vanaf. 2.5 vind ik prima, zeker met die huidige grovere aero spacers.
Less is bore

leon1
Forum-lid
Berichten: 3036
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 23 mar 2024 22:19

Als het zo werkt dan werkt het toch? Wat ga je veranderen aan de stuurpen dan?
Ride bikes, not tanks!

Plaats reactie