Pinarello
Smaken verschillen. Wat me erg stoort aan dit frame is dat het lijkt of de zadelpen op het frame staat. Aan de achterkant van de zadelpen zit op de plek waar deze het frame in gaat nog ruimte. Dit ziet er niet strak uit en is optisch erg storend. Vind het een ontwerp fout. Overigens er meer merken die dit hebben.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37879
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Heeft te maken met aerodynamisch design.
Is niet voor niets dar meeste (semi-)aero frames dat hebben.
Is niet voor niets dar meeste (semi-)aero frames dat hebben.
Less is bore
Ik vind die geometrie van de nieuwe F wel vreemd, met name die sprong in stack van het op één na grootste naar het grootste frame.
stack van 599.3 naar 633.5
Balhoofdbuis van 178 naar 220.
Voor grote mensen met lange benen, is er geen tussenmaat, je moet dan voor dat wasrek met balhoofdbuis 220 kiezen. Zomaar even 4,2 cm verschil tussen 2 maten, er had nog een maatje tussen moeten zitten.
stack van 599.3 naar 633.5
Balhoofdbuis van 178 naar 220.
Voor grote mensen met lange benen, is er geen tussenmaat, je moet dan voor dat wasrek met balhoofdbuis 220 kiezen. Zomaar even 4,2 cm verschil tussen 2 maten, er had nog een maatje tussen moeten zitten.
Bij iedere maat groter wordt het verschil in stackhoogte een stukje meer. Daarmee houden ze dus prima rekening met het gegeven dat langere mensen doorgaans langere benen hebben. Ik zie de logica er wel van in. En het blijft natuurlijk wel een race/aero model dus voor jou is het dan diep zitten op de F of wat hoger op de X (reach 384, stack 620).
Campagnolo Ultra Dork
Ik ben van plan om een Pinarello aan te schaffen, de F7 vind ik redelijk prijzig.
De F5 is ook niet goedkoop maar is "slechts" van T700 carbon gemaakt.
Maar nu kan ik ook nog een Prince van 2022 kopen voor een gunstige prijs, die Prince is ook T700.
De geometrie van de Prince is ook net iets meer relax in maatje 58 dan de nieuwe F5 in maatje 57.5
Qua looks vind ik ze beide wel mooi, zowel de nieuwe F5-F7-F9 als de oude Prince.
Denk dat ik prijs/kwaliteit maar voor de Prince zal kiezen.
De F5 is ook niet goedkoop maar is "slechts" van T700 carbon gemaakt.
Maar nu kan ik ook nog een Prince van 2022 kopen voor een gunstige prijs, die Prince is ook T700.
De geometrie van de Prince is ook net iets meer relax in maatje 58 dan de nieuwe F5 in maatje 57.5
Qua looks vind ik ze beide wel mooi, zowel de nieuwe F5-F7-F9 als de oude Prince.
Denk dat ik prijs/kwaliteit maar voor de Prince zal kiezen.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16041
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Fabrikanten moeten nu eenmaal elk jaar met iets "beters, sneller, aerodynamischer,lichter....." komen.
De huidige fietsen zijn vele malen stijver dan de fietsen waar zelfs de profs vroeger mee reden.
Je vraagt je soms af hoe het kan dat we vroeger ook maar konden fietsen.
Ik ben er vrij zeker van dat in plaats van het frame het eerder de fietser is die de beperkende factor is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
@Jack77, als doorsnee fietser zal ik daar inderdaad waarschijnlijk niet veel van merken.
@Lcsmet, inderdaad, hoe was het mogelijk dat er vroeger gefietst werd op die slappe rommel
Jullie hebben gelijk, mijn besluit staat vast: het zal een "slap" T700 frame worden
Geen F5 maar een "oude" Prince dus.
Prijsverschil voor die oude Prince vs de nieuwe F5, hetzelfde afgemonteerd, zo een €1500 ...
@Lcsmet, inderdaad, hoe was het mogelijk dat er vroeger gefietst werd op die slappe rommel
Jullie hebben gelijk, mijn besluit staat vast: het zal een "slap" T700 frame worden
Geen F5 maar een "oude" Prince dus.
Prijsverschil voor die oude Prince vs de nieuwe F5, hetzelfde afgemonteerd, zo een €1500 ...