Goed gevonden!daniel1975 schreef: ↑22 mar 2024 18:54 Vandaag de interne routing van de kabels (voorlopig) ongedaan gemaakt. Wil wat spelen met stuurpenlengte, dat is niet te doen met de kabels volledig binnendoor. Ze lopen bij Pina door de pen heen.
2 gaatjes geboord in de spacer (de rode streepjes) zodat ik onder de stuurpen met de leidingen naar buiten kon.
Werkt prima zo !!
Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37911
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Zo, heb een serieus negatief punt gevonden dan de BB van de F12.
Ik heb bij alle pressfitframes altijd alle werkruimte gehad zodra de BB eruit is. Bij Pina zit er een soort van frame tussen de twee schroefdraden waardoor je niet met je vingers zomaar bij di2 kabeltjes kan en er niet goed in kan kijken. Wat een *piep*systeem.
Er zit iets klem in de chainstay, denk de junction ofzo.
Proberen via de achterkant vanaf de kabeluitgang bij de achterderrie met een buitenkabel terug/los te duwen.
Ik heb bij alle pressfitframes altijd alle werkruimte gehad zodra de BB eruit is. Bij Pina zit er een soort van frame tussen de twee schroefdraden waardoor je niet met je vingers zomaar bij di2 kabeltjes kan en er niet goed in kan kijken. Wat een *piep*systeem.
Er zit iets klem in de chainstay, denk de junction ofzo.
Proberen via de achterkant vanaf de kabeluitgang bij de achterderrie met een buitenkabel terug/los te duwen.
Less is bore
Dat is inderdaad nogal k met peren.... Mijn Look heeft ook een bus met een kleine opening erin. Ik had laatst hetzelfde met het vervangen van een Di2 kabel. Die kwam klem te zitten rondom de BB en zelfs na demontage van de trapaslagers kon ik er niet goed bij. Gelukkig had ik voldoende kabel beschikbaar om er gewoon ouderwets aan te trekken zodat deze loskwam.
Ride bikes, not tanks!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37911
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ow, dus kabel kan ook nog klem komen te zitten. Daar had ik even geen rekening mee gehouden..... Die bus is echt heel vervelend. Zal wel daar zitten om een BB met schroeflagers stijver te krijgen.
Ga eerst vandaag eens proberen of ik probleemloos een buitenkabel vanaf de grommet naar het BB door kan steken. Als dat lukt dan durf ik ook wat harder aan die di2 draad te trekken. Als die dan kapot gaat kan ik het met hooguit een nieuwe kabel snel fixen.
Ga eerst vandaag eens proberen of ik probleemloos een buitenkabel vanaf de grommet naar het BB door kan steken. Als dat lukt dan durf ik ook wat harder aan die di2 draad te trekken. Als die dan kapot gaat kan ik het met hooguit een nieuwe kabel snel fixen.
Less is bore