Hallo, dit is mijn eerste post! Ik weet niet zeker of ik mijn vraag bij de juiste categorie gepost heb.
Ik heb sinds kort een bestelwagen (volkswagen transporter) en nu wil ik daar op één of andere manier mijn racefiets in vastmaken zodat hij niet beschadigd wordt tijdens het transport. Heeft iemand hier ervaring mee? Zijn er doe-het-zelvers in de buurt? Iemand foto's?
fiets in bestelwagen
-
- Forum-lid
Allereerst welkom op het forum.
Er is een heel handig aluminium railsje in de handel. Deze rails kun je op maat zagen (breedte van de auto bijvoorbeeld) en aan de vloer bevestigen (schroeven, klemmen, klitteband (velcro voor de Vlamingen)). In dit railsje kun je meerdere snelsluiters voor je voorwiel bevestigen waardoor de je fiets stabiel kunt vervoeren.
Mijn fiets is afgelopen zondag zo nog van mij thuis in Braschaat geraakt achter in een Renault Espace. Werkt prima. Een fietsvriend heeft zo'n systeem. Als je wilt kan ik vragen of hij een fotootje maakt dan kan ik die hier plaatsen.
Er is een heel handig aluminium railsje in de handel. Deze rails kun je op maat zagen (breedte van de auto bijvoorbeeld) en aan de vloer bevestigen (schroeven, klemmen, klitteband (velcro voor de Vlamingen)). In dit railsje kun je meerdere snelsluiters voor je voorwiel bevestigen waardoor de je fiets stabiel kunt vervoeren.
Mijn fiets is afgelopen zondag zo nog van mij thuis in Braschaat geraakt achter in een Renault Espace. Werkt prima. Een fietsvriend heeft zo'n systeem. Als je wilt kan ik vragen of hij een fotootje maakt dan kan ik die hier plaatsen.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
ik zet hem gewoon compleet tegen de kant en haak hem vast met een snelbinder, ik bescherm hem met enkele doeken.Voordeel = supersnel in & uit, geen gekl**t met wiel uitnemen, snelspanners, etc.
Ik heb een opel vivaro
Ik heb een opel vivaro
veel hebben ook een stang ter hoogte van de shifters waar je ze dan over kan hangen, wat mij betreft de meest praktische manier
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid HC
Ik ga hierbij mee met de manier van TS. Dit voornamelijk daar het een busje betreft. Zelf heb ik een bestelwagen (dus een verhoogde station) en daarin heb ik zelf van hout een balk gemaakt met het spansysteem voor op een dakrail. Veel goedkoper dan zo'n compleet setje bij de fm, en werkt zeker zo goed.
-
- Forum-lid
Heel erg bedankt voor de reacties!
Ik zoek een systeem dat verwijderd (of ingeklapt) kan worden want ik gebruik de bestelwagen ook voor andere doeleinden.
De fiets gewoon tegen de kant zetten doe ik nu ook al, maar af en toe slaat het voorwiel dan om en hangt de fiets schots en scheef in de snelbinders.
Zo'n rail lijkt me een goed idee, dan zitten de wielen al min of meer vast. Ophangen doe ik niet graag want dan slaat hij bij elke bocht tegen de wand.
Ik zoek een systeem dat verwijderd (of ingeklapt) kan worden want ik gebruik de bestelwagen ook voor andere doeleinden.
De fiets gewoon tegen de kant zetten doe ik nu ook al, maar af en toe slaat het voorwiel dan om en hangt de fiets schots en scheef in de snelbinders.
Zo'n rail lijkt me een goed idee, dan zitten de wielen al min of meer vast. Ophangen doe ik niet graag want dan slaat hij bij elke bocht tegen de wand.