Specialized
Ja, dat vind ik nou ook. Had ik 'm zelf gekocht, had ik ook die kleur gekozen (en ook die groep).
Ik ben met mijn 1m93 altijd veroordeeld tot de grootste framemaat (rij nu op een SL8 61) en dan ook nog een paar spacers onder de nok. Maar inderdaad een fijn fietsje in vergelijk met mijn 15 jaar oude Pinarello en een Rose Red Bull X-Lite. Bizar hoe stijf ze zo'n frame tegenwoordig krijgen, en dat met dat ranke bracket.havana schreef: ↑12 mar 2024 08:02Een 56 met een paar spacers en een langere stuurpen had ook gepast. Daarmee reed ik tijdens de lancering in Zuid-Limburg. Maar dit past wat mij betreft gewoon beter. Bovendien kwam ik bij het aanzetten tegen het stuur aan op een 56. Ik vond de 56 trouwens aanzienlijk nerveuzer dan de 58.
knappe fiets, dat groen heeft wel iets!havana schreef: ↑11 mar 2024 21:53 Dit jaar mag ik op deze machine rijden, geen straf kan ik na 4 ritten melden!
Wel de crank inmiddels vervangen door een Dura Ace, dat doet ‘m vooral optisch toch wel heel goed! Bovendien vond ik het een beetje onzinnig om 2 powermeters te rijden (zat een 4iii op de crank en zelf gebruik ik Assioma pedalen).
Afmontage
Ultegra 12sp Di2
Edco 12-29 cassette (overgezet van mijn Scott)
Tune Wasserträger v2 bidonhouders (idem)
3D geprint S Works Power zadel (idem)
Assioma Favero pedalen (idem)
Stuur/stuurpen van Roval
Specialized T2/T5 28 mm banden (tubeless)
Roval wielen 60/50 mm met DT 350 naven
Volgens Specialized zelf ook: https://www.specialized.com/us/en/epic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37704
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Geen Brain, maar Rockshox Flightattendant. Weer extra snufjes die de fiets duur en kwetsbaar maken. Je zou denken dat na alle brain-drama's ze een keer begrijpen dat dit allemaal niet nodig is.
Ow, oeps; even vergeten dat de Marketing afdeling belangrijker is dan de R&D.
Ow, oeps; even vergeten dat de Marketing afdeling belangrijker is dan de R&D.
Less is bore
Ze weten het altijd mooi te brengen. Het "leuke" is nu wel dat de Spesh-fans voortaan dezelfde iteratie van hun road en offroadbike in de schuur kunnen zetten (en elke 4 jaar 2 fietsjes kunnen upgraden)daniel1975 schreef: ↑12 mar 2024 16:25 Geen Brain, maar Rockshox Flightattendant. Weer extra snufjes die de fiets duur en kwetsbaar maken. Je zou denken dat na alle brain-drama's ze een keer begrijpen dat dit allemaal niet nodig is.
Ow, oeps; even vergeten dat de Marketing afdeling belangrijker is dan de R&D.
Als je kijkt naar hoeveel techniek je op een mtb krijgt tov een sworks tarmac, dan is mijn conclusie dat die tarmac sowieso way overpriced is. Uiteraard niks nieuws, maar denk dat de marges op MTB's en gravelbikes toch anders zijn als op racefietsendaniel1975 schreef: ↑12 mar 2024 16:25 Geen Brain, maar Rockshox Flightattendant. Weer extra snufjes die de fiets duur en kwetsbaar maken. Je zou denken dat na alle brain-drama's ze een keer begrijpen dat dit allemaal niet nodig is.
Ow, oeps; even vergeten dat de Marketing afdeling belangrijker is dan de R&D.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37704
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Dat roep ik al langer, niet alleen bij Spesh hoor.
Maar Spesh is wel kampioen onzin verkopen als ware het een onmisbaar iets. Dat hele brain-idee is al 10jr achterhaald met de moderne geometrieen en huidige dempers.
Kan alleen maar meer kapot.
Maar Spesh is wel kampioen onzin verkopen als ware het een onmisbaar iets. Dat hele brain-idee is al 10jr achterhaald met de moderne geometrieen en huidige dempers.
Kan alleen maar meer kapot.
Less is bore
Mooie fiets Havana! Ik heb zelf ook interesse en zit te kijken of ik m'n Aethos frameset kan vervangen door een SL8 frame met rapide cockpit. Vanwege verlamming van m'n linkerarm, moet ik remmen met 1 hand en heb ik een Outbraker kabelsplitter gemonteerd om beide remmen met 1 sti te bedienen. Hierbij gaat een remleiding van de sti in de Outbraker splitter, waar vervolgens twee remleidingen naar voor- en achter remklauw gaan. Bij de Aethos gaan de remleidingen buitenom, dus is het geen probleem, en ik vraag me af of ik bij de SL8 met Rapide cockpit de mogelijkheid heb om de splitter ergens aan de onderkant van het stuur, ergens tussen stuurlint kan stoppen. M.a.w. weet jij of er genoeg ruimte is om twee remleiding vanaf de rechterkant in het stuur te laten verdwijnen? Of is het gat waar de remleiding het stuur in duikt te klein om een extra remleiding te laten lopen?