Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 06 feb 2008 01:21

Mooi fietsje, alleen jammer dat het stuur een beetje gek op de foto staat. (gezichtsbedrog)
Ik vind die grijze bandjes wel passen ivm het grijs in het spuitschema.

Veel fietsplezier ermee!
I Am SpeCiAliZed

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 06 feb 2008 10:12

Mooie fiets!

Is hij zwart gespoten of is het blankelak?

Als je er mee gereden hebt ben ik erg benieuwd naar je ervaringen.

Hoe bevalt het zadel trouwens?? Specialied doet nog al claims over hun BG aanpak, werkt het echt?

Veel plezier, groet,
Loeki Pro

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 06 feb 2008 10:47

Het stuur staat inderdaad niet zo goed op de foto.
Als antwoord op de vraag naar de lak kan ik zeggen dat door het zwarte gedeelte op het frame je de carbonstructuur wel ziet lopen.
Wat het zadel betreft, in eerste instantie had ik een Fizik carbon Arione zadel willen hebben, deze had ik ook op mijn vorige fiets. Echter de zadelrails zijn hiervan niet rond, deze hebben rechte zijkanten en ronde bovenkanten. Dat past niet op een Specialized zadelpen die aan de zijkanten klemt.
Nu ga ik het Toupé gel zadel proberen. Zelf ben ik ook benieuwd. Ik kom erop terug.

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 07 feb 2008 12:07

Dat lijkt misschien gezichtsbedrog maar heb je een ovaal stuur?? Het lijkt net of je stuurtape in het midden dikker is. Heb je misschien die Specialized silicone schokabsorbers??
Detail maar ben wel nieuwsgierig.

Groet,
Loeki Pro

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 07 feb 2008 14:40

ik vind de grijze wangen van de bandjes erg mooi. tis dat ik net zwarte bandjes heb besteld... volgende ronde worden ze ook grijs denk ik.
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

Gebruikersavatar
Arjan
Forum-lid
Berichten: 772
Lid geworden op: 09 apr 2004 19:55

Gebruikersavatar Arjan 07 feb 2008 16:06

Optico schreef:Dat lijkt misschien gezichtsbedrog maar heb je een ovaal stuur?? Het lijkt net of je stuurtape in het midden dikker is. Heb je misschien die Specialized silicone schokabsorbers??
Detail maar ben wel nieuwsgierig.

Groet,



Nee, geen ovaal stuur. Wel heb ik mijn stuurlint wat verder door laten lopen tot aan de logo's i.v.m. slechte (lelijke) slijtage ervaringen met een FSA pro Wing stuur. Dat draai ik overigens misschien nog wel terug en neem risico op afslijten dan maar voor lief.
[img=http://img512.imageshack.us/img512/9503/cr52harxb4.jpg]

jorisvs
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:15

jorisvs 10 feb 2008 23:09

hier mijn nieuw fietske

s-works tarmac sl2
shimano ultegra
fulcrum racing 1
voor de rest afgemonteerd met ritchey wcs onderdelen.

had eerst de tarmac pro, maar dit kader is toch nog wel wat anders hoor.
ben er al super content van voor de paar ritten dat ik er al heb mee kunnen rijden.

[img=http://img529.imageshack.us/img529/2359 ... sl2kq8.jpg]

optico
Forum-lid
Berichten: 509
Lid geworden op: 08 okt 2007 05:20

optico 11 feb 2008 14:01

Mooie fiets!!!

Wat zijn zo de verschillen tussen SL2 en je vorige Tarmac??

Die van mij komt binnenkort... ;)

Veel plezier ermee,
Loeki Pro

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 11 feb 2008 21:28

Dat is wel een flinke fiets, welke maat is dat.
Ik krijg mijn SL2 over 2 weken. M'n RED shifters heb ik vandaag gekregen.
Voor de rest Force, Roval Fusee SL, FSA OS99 CSI stuurpen, FSA K-wing en m'n toupe zadel.
I Am SpeCiAliZed

jorisvs
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:15

jorisvs 12 feb 2008 12:11

@ optico:

het grote verschil zit hem nog steeds in de stijfheid hoor. wat ik voor merkte was dat de bracket van de sl2 veel stijver is dan die van de tarmac pro, in mijn opzichten.
voor de rest hebben ze dan nog aanpassingen gemaakt aan de balhoofd en de staande zitbuis. deze zitbuis is aan de bracket vierkantig en mond dan uit met naar het naar boven gaan in een ronde vorm. maar het is een prachtfiets en ben er zeer content mee.

optico welke tarmac heb jij besteld??


@ roeieboer:

de grootste maat dat ze hebben namelijk den 61. grote mensen hebben grote fiets nodig hé, spijtig genoeg maar kan er ook niets aan doen :p
denk dat je er veel plezier gaat aan beleven aan je sl2, welke kleur heb je hem besteld?
het tuope zadel heb ik ook nig liggen, mer deze is voor mij iets te smal. krijg er nog last van als ik de eerste kilometers rijd, nadien zat het altijd perfect.

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 12 feb 2008 12:18

Ook de carbon/rood versie. (QS stickers gaan er wel af)
Heb je de goede maat toupe dan?
I Am SpeCiAliZed

jorisvs
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jan 2007 11:15

jorisvs 12 feb 2008 12:51

bij mij zijn de stickers er ook af, maar was nog niet gebeurd op deze foto.
ja had de goeie maat want de ander was veel te breed.

mer nu ben ik perfect gelukkig met mijn san marco regal. ook een zeer goed zadel.

Plaats reactie