Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Niet te geloven, me LW’s zijn binnen

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 02 mar 2006 19:40

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006



Wielrennen is ook niet echt gezond


Omdat?
Als ie gaar is kom ik terug

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 02 mar 2006 19:43

Quoten: Origineel geplaatst door swind op 02 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006



Wielrennen is ook niet echt gezond



Omdat?

je lichaam vind het niet zo prettig om 15 a 20 uur p/week te trainen, en je vaak helemaal naar de klote rijden, en je weet hoe wielrennen is. Je lichaam zegt stop, alles gaat pijn doen met harslag 210 maar je gaat toch door

swind
Forum-lid
Berichten: 461
Lid geworden op: 30 okt 2005 20:14

swind 02 mar 2006 19:49

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door swind op 02 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006



Wielrennen is ook niet echt gezond



Omdat?

je lichaam vind het niet zo prettig om 15 a 20 uur p/week te trainen, en je vaak helemaal naar de klote rijden, en je weet hoe wielrennen is. Je lichaam zegt stop, alles gaat pijn doen met harslag 210 maar je gaat toch door

Nee, dat heet niet luisteren naar je lichaam! Je lichaam kan makkelijk 15 tot 20 uur per week training aan, als je daarnaast geen lichamelijk zwaar werk hebt en je lichaam voldoende rust gunt. Jezelf afentoe compleet leeg rijden is goed, maar niet iedere training. Dan maak je het voor jezelf ongezond.
Als ie gaar is kom ik terug

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mar 2006 19:53

Kuiper, prachtig man!! Ik ken het gevoel om dat pakket van GLS te zien toekomen en te openen. Geweldig. Veel plezier ermee. Ik hou je rij-ervaringen in de gaten.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mar 2006 20:04

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

Als je die paar nachtjes niet kan wachten voor een 20 spaaks voorwiel :S, zelf voor gespaart of heb je lopen slijmen bij papa en mamma (waardoor hun kind te verwend en niet zelfstandig word )


Heb je zelf kinderen? Wat zou je er van vinden als de goegemeente er niets beter op vindt dat de manier hoe je ze opvoedt permanent te beoordelen?
Ik vind dergelijke reacties behoorlijk onkies.Wat gaat het ons eigenlijk aan hoe Kuiper zijn Lightweights gefinancierd heeft? Gij zegt zelf dat hij er hard voor gewerkt heeft, des te beter, al hoef ik dit niet te weten. Hij kan zelf z'n consumentenbeslissing maken over wat hij met 2500 euro's aanvangt; als we gaan beginnen alle consumentenbeslissingen die we niet snappen (of die verschillend zijn van onze voorkeuren) te beoordelen, dan gaan we lang bezig zijn (ik zie wel 'ns auto's rijden met 4 velgen van 3000 euro, iets waar ik m'n geld niet zou aan geven... so what!).
Neem nu het geval dat ouders Lightweights voor hun kind kopen. Wel... so what? Ik ken ouders die een hele boel geld in het fietsmateriaal van hun zonen stoppen, maar zie het als een investering in de toekomst van die jongens: op een dag zijn het misschien profrenners! Er zijn toch ook ouders die tienduizend euro neerdokken voor een bepaalde opleiding van hun zoon of dochter? Ik ken er die hun kind naar een dure hotelschool sturen, of een meisje uit mijn dorp dat in Nederland een balletschool is gaan volgen.
Eerlijk, wie ben jij om de opvoeding van een ander gezin te beoordelen?!!
 
 
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

je lichaam vind het niet zo prettig om 15 a 20 uur p/week te trainen, en je vaak helemaal naar de klote rijden, en je weet hoe wielrennen is. Je lichaam zegt stop, alles gaat pijn doen met harslag 210 maar je gaat toch door


Dit kan je niet menen!  Er is op zich helemaal niets ongezond aan 20u per week trainen en heel diep gaan in koers... Er is wel een probleem als je hierbij niet naar je lichaam luistert, wat betekent dat sommige renners trainingsweken van 20u/week na elkaar niet zullen aankunnen (die moeten dan afremmen) en anderen heel gemakkelijk meer kunnen.Maar wat doet dit er eigenlijk allemaal toe in zo'n discussie?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mar 2006 20:12

Quoten: Origineel geplaatst door Juri op 02 Maart 2006

:S Naar mijn weten ben je na WOuter Wippert pas de 2e junior met LW's in NL.. of heb ik dat mis.. ?


Slechts 2 juniors in Nederland met Lightweights??!! Zou straf zijn.
In België zijn dat er meer hoor.  2 jaar geleden stuurden we naar het WK in Verona al 3 juniors (ken ze alle 3 goed) die aan de start zouden komen met Lightweights, maar een van hen -een van mn beste trainingsmaatjes- besliste uiteindelijk met Neutrons te rijden (dus maar 2x LWs toen). Een van m'n vrienden haalde daar een 7de plaats op het WK, en zegt me keer op keer dat hij het zonder LWs nooit tot in de kopgroep gehaald zou hebben.
 
Quoten: Origineel geplaatst door Silvan op 02 Maart 2006

Mooie wielen man. Één ding: Over een paar maanden zal het in de koersen niet meer aan het materiaal liggen als je niet wint, ik heb tenminste altijd me fiets nog die ik er de schuld van kan geven.


Ik begrijp dat argument eigenlijk niet steeds even goed. De een heeft natuurlijk wel beter materiaal dan de ander, lichter bijvoorbeeld waardoor je beter klimt. Maar al bij al ligt het aan de renner om ervoor te zorgen dat zijn fiets in orde is! Een renner die met versleten materiaal rijdt, moet zijn minder presteren dus niet in z'n materiaal zoeken, maar bij zichzelf.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 02 mar 2006 20:17

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

Als je die paar nachtjes niet kan wachten voor een 20 spaaks voorwiel :S, zelf voor gespaart of heb je lopen slijmen bij papa en mamma (waardoor hun kind te verwend en niet zelfstandig word )


Heb je zelf kinderen? Wat zou je er van vinden als de goegemeente er niets beter op vindt dat de manier hoe je ze opvoedt permanent te beoordelen?
Ik vind dergelijke reacties behoorlijk onkies.Wat gaat het ons eigenlijk aan hoe Kuiper zijn Lightweights gefinancierd heeft? Gij zegt zelf dat hij er hard voor gewerkt heeft, des te beter, al hoef ik dit niet te weten. Hij kan zelf z'n consumentenbeslissing maken over wat hij met 2500 euro's aanvangt; als we gaan beginnen alle consumentenbeslissingen die we niet snappen (of die verschillend zijn van onze voorkeuren) te beoordelen, dan gaan we lang bezig zijn (ik zie wel 'ns auto's rijden met 4 velgen van 3000 euro, iets waar ik m'n geld niet zou aan geven... so what!).
Neem nu het geval dat ouders Lightweights voor hun kind kopen. Wel... so what? Ik ken ouders die een hele boel geld in het fietsmateriaal van hun zonen stoppen, maar zie het als een investering in de toekomst van die jongens: op een dag zijn het misschien profrenners! Er zijn toch ook ouders die tienduizend euro neerdokken voor een bepaalde opleiding van hun zoon of dochter? Ik ken er die hun kind naar een dure hotelschool sturen, of een meisje uit mijn dorp dat in Nederland een balletschool is gaan volgen.
Eerlijk, wie ben jij om de opvoeding van een ander gezin te beoordelen?!!
 
 
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

je lichaam vind het niet zo prettig om 15 a 20 uur p/week te trainen, en je vaak helemaal naar de klote rijden, en je weet hoe wielrennen is. Je lichaam zegt stop, alles gaat pijn doen met harslag 210 maar je gaat toch door


Dit kan je niet menen!  Er is op zich helemaal niets ongezond aan 20u per week trainen en heel diep gaan in koers... Er is wel een probleem als je hierbij niet naar je lichaam luistert, wat betekent dat sommige renners trainingsweken van 20u/week na elkaar niet zullen aankunnen (die moeten dan afremmen) en anderen heel gemakkelijk meer kunnen.Maar wat doet dit er eigenlijk allemaal toe in zo'n discussie?
 

Dit kan jij niet menen!, jullie proberen het waarschijnlijk allemaal voor je te houden. Maarjah wielrennen is niet gezond, dan laat ik toeren buiten beschouwing he. Er vinden toch redelijk vaak dodelijke ongelukken in deze sport. Wat vaak met het hart te maken heeft. Je hart krijgt gewoon zo ontzettend veel te verduren. Ik zelf heb ook nog in het ziekenhuis gelegen met problemen met mijn hart (ben pas 18),

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 02 mar 2006 20:18

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

Als je die paar nachtjes niet kan wachten voor een 20 spaaks voorwiel :S, zelf voor gespaart of heb je lopen slijmen bij papa en mamma (waardoor hun kind te verwend en niet zelfstandig word )


Heb je zelf kinderen? Wat zou je er van vinden als de goegemeente er niets beter op vindt dat de manier hoe je ze opvoedt permanent te beoordelen?
Ik vind dergelijke reacties behoorlijk onkies.Wat gaat het ons eigenlijk aan hoe Kuiper zijn Lightweights gefinancierd heeft? Gij zegt zelf dat hij er hard voor gewerkt heeft, des te beter, al hoef ik dit niet te weten. Hij kan zelf z'n consumentenbeslissing maken over wat hij met 2500 euro's aanvangt; als we gaan beginnen alle consumentenbeslissingen die we niet snappen (of die verschillend zijn van onze voorkeuren) te beoordelen, dan gaan we lang bezig zijn (ik zie wel 'ns auto's rijden met 4 velgen van 3000 euro, iets waar ik m'n geld niet zou aan geven... so what!).
Neem nu het geval dat ouders Lightweights voor hun kind kopen. Wel... so what? Ik ken ouders die een hele boel geld in het fietsmateriaal van hun zonen stoppen, maar zie het als een investering in de toekomst van die jongens: op een dag zijn het misschien profrenners! Er zijn toch ook ouders die tienduizend euro neerdokken voor een bepaalde opleiding van hun zoon of dochter? Ik ken er die hun kind naar een dure hotelschool sturen, of een meisje uit mijn dorp dat in Nederland een balletschool is gaan volgen.
Eerlijk, wie ben jij om de opvoeding van een ander gezin te beoordelen?!!
 
 
Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

je lichaam vind het niet zo prettig om 15 a 20 uur p/week te trainen, en je vaak helemaal naar de klote rijden, en je weet hoe wielrennen is. Je lichaam zegt stop, alles gaat pijn doen met harslag 210 maar je gaat toch door


Dit kan je niet menen!  Er is op zich helemaal niets ongezond aan 20u per week trainen en heel diep gaan in koers... Er is wel een probleem als je hierbij niet naar je lichaam luistert, wat betekent dat sommige renners trainingsweken van 20u/week na elkaar niet zullen aankunnen (die moeten dan afremmen) en anderen heel gemakkelijk meer kunnen.Maar wat doet dit er eigenlijk allemaal toe in zo'n discussie?
 

Iemand vond lightweights aanschaffen gezond :P

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 02 mar 2006 20:23

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

Als je die paar nachtjes niet kan wachten voor een 20 spaaks voorwiel :S, zelf voor gespaart of heb je lopen slijmen bij papa en mamma (waardoor hun kind te verwend en niet zelfstandig word )


Heb je zelf kinderen? Wat zou je er van vinden als de goegemeente er niets beter op vindt dat de manier hoe je ze opvoedt permanent te beoordelen?
Ik vind dergelijke reacties behoorlijk onkies.Wat gaat het ons eigenlijk aan hoe Kuiper zijn Lightweights gefinancierd heeft? Gij zegt zelf dat hij er hard voor gewerkt heeft, des te beter, al hoef ik dit niet te weten. Hij kan zelf z'n consumentenbeslissing maken over wat hij met 2500 euro's aanvangt; als we gaan beginnen alle consumentenbeslissingen die we niet snappen (of die verschillend zijn van onze voorkeuren) te beoordelen, dan gaan we lang bezig zijn (ik zie wel 'ns auto's rijden met 4 velgen van 3000 euro, iets waar ik m'n geld niet zou aan geven... so what!).
Neem nu het geval dat ouders Lightweights voor hun kind kopen. Wel... so what? Ik ken ouders die een hele boel geld in het fietsmateriaal van hun zonen stoppen, maar zie het als een investering in de toekomst van die jongens: op een dag zijn het misschien profrenners! Er zijn toch ook ouders die tienduizend euro neerdokken voor een bepaalde opleiding van hun zoon of dochter? Ik ken er die hun kind naar een dure hotelschool sturen, of een meisje uit mijn dorp dat in Nederland een balletschool is gaan volgen.
Eerlijk, wie ben jij om de opvoeding van een ander gezin te beoordelen?!!
 
 
 
Hier begrijpt iedereen, dat je hier natuurlijk niet op hoeft te reageren. Een opleiding vergelijken met wielrennen (weet je wel wat de kans is om profrenner te worden?, en om na een studie een beroep te vinden?). En dan nog, een opleiding is nodig voor het beroep, dure wielen niet om prof te worden he. Maar verder wordt ik soms helemaal schijtziek van kindertjes in cat. 6 of 7 die op lightweights rijden. Dat mag je ook best weten

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mar 2006 20:31

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

Dit kan jij niet menen!, jullie proberen het waarschijnlijk allemaal voor je te houden. Maarjah wielrennen is niet gezond, dan laat ik toeren buiten beschouwing he. Er vinden toch redelijk vaak dodelijke ongelukken in deze sport. Wat vaak met het hart te maken heeft. Je hart krijgt gewoon zo ontzettend veel te verduren. Ik zelf heb ook nog in het ziekenhuis gelegen met problemen met mijn hart (ben pas 18),


Wil je aub even de nodige sereniteit behouden en niet oordelen over het overlijden van die twee jongens? Dit is behoorlijk onkies en not done om zomaar boven te halen. (edit: is aangepast)
Alles ligt erin hoe verstandig je met je sport omgaat. Ik heb vorig jaar in september ook gedacht een hartprobleem te hebben: zonder aarzelen heb ik een zeer uitgebreid cardiologisch onderzoek laten plaatsvinden. Hartritmestoornissen komen bij wielrenners niet meer voor dan gemiddeld bij de bevolking, maar worden uiteraard bij sporters sneller ontdekt.
Op zich is wielrennen als sport dus niet ongezond. Bepaalde zaken die erbij komen kijken zijn dat wel, en ook bepaalde parcoursen (er zijn sportartsen die pleiten voor het afschaffen van bochtige criteria, waarbij je 100x per koers moet optrekken)... maar inherent heeft dit niet zo veel te maken met "wielrennen is ongezond".
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

michiel17
Forum-lid
Berichten: 427
Lid geworden op: 26 okt 2005 01:51

michiel17 02 mar 2006 20:40

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 02 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

Dit kan jij niet menen!, jullie proberen het waarschijnlijk allemaal voor je te houden. Maarjah wielrennen is niet gezond, dan laat ik toeren buiten beschouwing he. Eergister renner Arno Wallaard (skil shimano), overleden aan een beroerte op 26 jarige leeftijd!, erg, 1 maand geleden ook al een andere renner. ook aan een dergelijke gebeurtenis. Je hart krijgt gewoon zo ontzettend veel te verduren. Ik zelf heb ook nog in het ziekenhuis gelegen met problemen met mijn hart (ben pas 18),


Wil je aub even de nodige sereniteit behouden en niet oordelen over het overlijden van die twee jongens? Dit is behoorlijk onkies en not done om zomaar boven te halen.
Alles ligt erin hoe verstandig je met je sport omgaat. Ik heb vorig jaar in september ook gedacht een hartprobleem te hebben: zonder aarzelen heb ik een zeer uitgebreid cardiologisch onderzoek laten plaatsvinden. Hartritmestoornissen komen bij wielrenners niet meer voor dan gemiddeld bij de bevolking, maar worden uiteraard bij sporters sneller ontdekt.
Op zich is wielrennen als sport dus niet ongezond. Bepaalde zaken die erbij komen kijken zijn dat wel, en ook bepaalde parcoursen (er zijn sportartsen die pleiten voor het afschaffen van bochtige criteria, waarbij je 100x per koers moet optrekken)... maar inherent heeft dit niet zo veel te maken met "wielrennen is ongezond".


Ik heb de namen al verwijdert, maar het gebeurt toch redelijk vaak dat er renners overlijden aan hartproblemen, Ik oordeelde zeker niet over het overlijden van deze jongens!, alleen ik wil zeggen, dat het toch vaak problemen voorkomen met het hart! Om even bij het oorspronkelijk onderwerp te blijven.
Het zijn zeker mooie wielen en ze zullen mooi onder je C.... uuuh je geheime frame staan :P, ik heb ook nog over Lightweights getwijfeld, maar ik vond het toch te veel geld en heb maar Bontrager X Lite Aero Carbon aangeschaft ook zeer mooI!

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mar 2006 20:43

Quoten: Origineel geplaatst door Michiel17 op 02 Maart 2006

Hier begrijpt iedereen, dat je hier natuurlijk niet op hoeft te reageren. Een opleiding vergelijken met wielrennen (weet je wel wat de kans is om profrenner te worden?, en om na een studie een beroep te vinden?). En dan nog, een opleiding is nodig voor het beroep, dure wielen niet om prof te worden he. Maar verder wordt ik soms helemaal schijtziek van kindertjes in cat. 6 of 7 die op lightweights rijden. Dat mag je ook best weten


Euhm... waarom zou sport niet vergelijkbaar kunnen zijn met een opleiding? Ouders van een jeugdvriend van me hebben veel tijd, moeite en geld geïnvesteerd in die vriend die veel voetbaltrainingen afwerkte: momenteel is hij beroepsvoetballer in de Nederlandse competitie, met een salaris dat ik wrslk nooit zal hebben (hoeft ook niet). Bij een andere vriend zie ik z'n vader veel investeren in het wielrennen van z'n zoon (vader is ook wel wat materiaalfreak), hij is bij de besten van België, en ik zie de kans behoorlijk groot dat hij binnen enkele jaren prof is.
Ik weet niet wat cat.6 of 7 is, maar "kindjes op LWs" zullen nu ook wel niet druk gezaaid liggen. En weet je dan waar die LWs vandaan komen? Hier in het dorp is een jonge wielrenner die goed kan tijdrijden, maar niet zo goed bemiddeld is; ik heb hem beloofd dat hij het Belgisch kampioenschap (en het WK als ie dat haalt) met mijn tijdritfiets én LWs mag rijden! Fijne en kortzichtige kerel ben jij als jij hem dan staat te beoordelen als "verwende knul".
Ik kots eigenlijk van mensen die denken te moeten oordelen over anderen zonder over de minste info te beschikken om dat te doen. Waarschijnlijk zullen er mensen zijn die denken dat ik thuis wel heel veel krijg (ik heb als student immers geen inkomen), als ze mijn fietsencollectie zien; welnu, ik voel me niet geroepen om mij tegenover die mensen te verantwoorden en uit te leggen waar dat vandaan komt (was ik Kuiper geweest, had ik misschien wel niet gezegd dat ik er zo hard voor gewerkt heb: dat gaat niemand aan!). Wat ben jij toch bemoeiziek!
Maar zeg eens, wat maakt jou zo uitermate geschikt om over anderen te oordelen?
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie