Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

doen wielrenners aan spinning?

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 19 mar 2006 22:56

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 19 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 17 Maart 2006


Ik ben er ook helemaal aan verslaafd! Ik ben er gekomen omdat ik begin van dit jaar op de weegschaal stapte en tot mijn schrik 100 kg woog (ik had een nieuwe baan en vond daar erg weinig aan, dus als ik thuiskwam nergens meer zin in, dus ook geen sport, maar wel lekker veel eten). Ik heb toen meteen een onbeperk abonnement afgesloten bij de sportschool.



Mensma, jij bent toch Amsterdammer of vergis ik mij nu? Spin je bij Splash?

Ha, nee je vergist je, ik woon (en spin) in Dokkum, Friesland

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 20 mar 2006 00:12

Hoe kom ik dan bij Amsterdam? Tsja, ik ben blond

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4396
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 20 mar 2006 20:53

Deze fietser doet ook aan rpm ja. Of het nut heeft voor het buitenfietsen weet ik niet maar voor de gezelligheid is het onovertroffen.

En voor degene die niet willen spinnen daar het toch maar voor huisvrouwen zou zijn, die personen wil ik er wel even op wijzen dat het spinning van oorsprong ontwikkeld is door een ultrafietser die op deze manier zijn conditie wildde verbeteren.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 21 mar 2006 11:08

Dit jaar begonnen met 2 a 3 keer in de week spinning om de winter door te komen. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt. Vorige week ben ik weer op de racefiets gesprongen en mijn souplesse en conditie is gewoon goed. Het duurvermogen moet nu nog getraind worden. Ik vindt het een aanrader, zeker als je geen mtb hebt en toch je conditie op peil wilt houden.
Het feit dat je een gemengde groep hebt is niet erg, integendeel...je stimuleert anderen, het sociale aspect is een leuke bijkomstigheid.
Spinning is behoorlijk individueel. Je bepaald zelf je weerstand en intensiteit. Luister naar je lichaam en bepaal zelf je doelen dan blijf je er plezier aan beleven.
Al dat gezeik wat eerdere forumleden schrijven over "tegen konten aankijken" "mensen met overgewicht". Wat een zielige zeiver. Als je je te groot voelt blijf dan thuis en val de anderen niet lastig. Eikels.
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

bosmansleon
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 02 mar 2006 22:55

bosmansleon 22 mar 2006 00:17

Aan spinnig heb ikzelf nog niet meegedaan. Maar een clublid van mij doet dit al 2 jaar. Hij geeft zelfs les nu, 4/5 uur per week. Hij was al een sterke fietser, maar het verschil is toch merkbaar. Vooral bergop en dan die omwentelingen, hij draait steeds 2 a 3 tanden kleiner dan de rest van onze groep. Volgende winter ga ik ook aan spinning doen , zeker weten. Groetjes!!
 
Mijn racefiets<br>
RIDLEY Scandium campa record 10 speed<br>
Mijn MTB.Fuji Suncrest xt.<br>
Crossfiets Ridley dayt&#111;na 9 speed

cor01
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 11 okt 2005 13:31

cor01 22 mar 2006 11:13

Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 21 Maart 2006


Dit jaar begonnen met 2 a 3 keer in de week spinning om de winter door te komen. Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vindt. Vorige week ben ik weer op de racefiets gesprongen en mijn souplesse en conditie is gewoon goed. Het duurvermogen moet nu nog getraind worden. Ik vindt het een aanrader, zeker als je geen mtb hebt en toch je conditie op peil wilt houden.
Het feit dat je een gemengde groep hebt is niet erg, integendeel...je stimuleert anderen, het sociale aspect is een leuke bijkomstigheid.
Spinning is behoorlijk individueel. Je bepaald zelf je weerstand en intensiteit. Luister naar je lichaam en bepaal zelf je doelen dan blijf je er plezier aan beleven.
Al dat gezeik wat eerdere forumleden schrijven over "tegen konten aankijken" "mensen met overgewicht". Wat een zielige zeiver. Als je je te groot voelt blijf dan thuis en val de anderen niet lastig. Eikels.

Tja mensen delen hier hun ervaringen en mogen hun mening geven. En of jij het hier nu mee eens bent of niet dat is dan nog geen reden om te gaan schelden !
"Afstappen is geen optie"

mensma
Forum-lid
Berichten: 1411
Lid geworden op: 23 jun 2004 22:46

mensma 22 mar 2006 14:41

Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 22 Maart 2006



Al dat gezeik wat eerdere forumleden schrijven over "tegen konten aankijken" "mensen met overgewicht". Wat een zielige zeiver. Als je je te groot voelt blijf dan thuis en val de anderen niet lastig. Eikels.

Tja mensen delen hier hun ervaringen en mogen hun mening geven. En of jij het hier nu mee eens bent of niet dat is dan nog geen reden om te gaan schelden !

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hetzelfde dacht, alleen heb ik me iets genuanceerder uitgelaten... Als je zo over anderen denkt doe je toch echt iets goed verkeerd.

groenespicht
Forum-lid
Berichten: 682
Lid geworden op: 03 sep 2005 02:39

groenespicht 22 mar 2006 20:52

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 22 Maart 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 22 Maart 2006



Al dat gezeik wat eerdere forumleden schrijven over "tegen konten aankijken" "mensen met overgewicht". Wat een zielige zeiver. Als je je te groot voelt blijf dan thuis en val de anderen niet lastig. Eikels.

Tja mensen delen hier hun ervaringen en mogen hun mening geven. En of jij het hier nu mee eens bent of niet dat is dan nog geen reden om te gaan schelden !

Ik moet eerlijk toegeven dat ik hetzelfde dacht, alleen heb ik me iets genuanceerder uitgelaten... Als je zo over anderen denkt doe je toch echt iets goed verkeerd.

Zonder te ongenuanceerd te zijn deze keer een genuanceerdere uitlating. Waar het mij om gaat is dat ik me wel eens stoor aan de, zeg maar, stoere praat van de fietser die denkt dat ie het allemaal wel weet en kan. Als ik om me heen kijk tijdens spinning en fietsen kom ik heel veel mensen tegen die niet dat afgetrainde lijf en de stalen kuitspieren hebben. Daar is een reden voor, menigeen zit niet lekker in zijn/haar vel en naar mijn mening moet je met respect over deze sporters praten. Dikke billen of niet! Daar komt bij dat, al zit je wel lekker in je lijf, elke vorm van sporten moet aanmoedigen. Als je je dan, naar mijn mening, denegrerend uitlaat over de "dikke fietser" vindt ik dat uiterst storend en is mijn 1e reactie inderdaad: "eikels". Dit zeg ik zonder een waardeoordeel te willen vellen en uit irritatie. Niets meer en niets minder. Naar mijn mening moet je in de recreatieve en prestatiesport meer samen doen dan ieder voor zich en god voor ons allen. Dus...kijk langs die billen of ga er voor zitten en doe voor hoe het moet!!
*** Pinarello Prince Tribute to the Green***
*** Focus Black Raider Limited Edition ***
Niet het talent, de snelheid, de kracht bepaald of je overwint.
Alfa hulp? JA...de 24 in een krat uit Schinnen...

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 22 mar 2006 22:23

Ben het na de nunancering vam Groene Spicht geheel met hem eens, zij het dat zijn oorspronkelijke bewoordingen idd wat kort door de bocht waren.
 
Ikzelf ben inmiddels een behoorlijk goede spinner geworden met redelijk afgetraind lijf.
Toen ik echter begon met spinnen woog ik 6 kg meer dan nu en rookte. En zat voordat ik er mee begon als een redelijke couch potato op de bank met een biertje en een zak chips.
Ik zou toen dus makkelijk tot de categorie gerekend kunnen worden waar de fanatieke fietsers zoveel commentaar op hebben. En nu durf ik te stellen dat ik zelf tot die categorie fanatieke fietsers behoor, die door misschien wel onheus commentaar van anderen in de sportschool wellicht helemaal niet 'bekeerd' zou zijn van couch potato tot sporter.
Bedenk vooral dat het met een minder goddelijk lijf het heel wat moeilijker is om de drempel van de sportschool over te gaan dan wanneer je al geheel en al topfit bent. De minder goed getrainde sporter moet meestal meer afzien dan de goed getrainde, zowel fysiek als mentaal. Niks dan respect dus voor allen die naar de sportschool gaan danwel op een andere plek sporten.
 
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

jacke
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 09 aug 2006 20:11

jacke 21 sep 2006 11:45

Hallo,
is spinning ook GOED als wintertraining voor (wielrenners) ?
Want is dat niet te veel op weerstand en snelheid dat je traint ? Ik dacht dat als je dit vroeg in het seizoen deed, je dan te snel terug in slechte vorm bent ?
mvg jacke

Plaats reactie