Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

doen wielrenners aan spinning?

tyrw
Forum-lid

tyrw 17 mar 2006 00:27

Sinds een paar maanden heb ik spinning ontdekt. Ik vind het echt helemaal geweldig, een uur lang jezelf opzwepen en helemaal afgedroogt weer afstappen.
Ik vroeg me af of veel forum-gebruikers aan spinning doen en wat de ervaringen zijn. Ga je er ook sneller van fietsen? Ik heb het idee dat mijn snelheid niet echt omhoog is gegaan, maar ik herstel wel sneller.
Overigens spin ik in Rotterdam bij LifeLine (http://www.fitnesslifeline.nl/) en dat bevalt goed: leuke sfeer en goed te betalen.

rolandt
Forum-lid

rolandt 17 mar 2006 00:44

Ik heb een goedkope spinbike thuis staan. Die gebruik ik met regelmaat. Voornamelijk om wat uit te fietsen, daags na een inspannende tocht, of om op te trainen als het weer buiten te slecht is. Maar niet zoals op de sportschool met muziek enzo erbij hoor. Gewoon voor de tv,  met een DVD'tje erin

cor01
Forum-lid

cor01 17 mar 2006 01:12

Nee ik niet !
Hou niet van dat opgefokte indoor gedoe..! Op de sportschool waar ik veel kom is Spinnen heel populair. Ben wel eens wezen kijken maar het is gewoon niets voor mij..!
"Afstappen is geen optie"

ilfalco2004
Forum-lid

ilfalco2004 17 mar 2006 08:19

Ik spin niet, ik heb een hekel aan indoor training. Heb hier een tax staan met 10 kilo stof op.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

fast4ward
Forum-lid

fast4ward 17 mar 2006 09:31

Spinning vind ik 100 keer niks.....harde muziek weinig zuurstof in een hokkie. Ik zit liever thuis tegen de muur aan te kijken op mijn tacxje. Hoef ik ook niet naar figuren te kijken die alleen maar komen spinnen om kilo's te verliezen....Kan ook niet wachten tot de klok een uur vooruit gaat en ik weer naar buiten kan, ik ga gewoon liever naar buiten!!
M@zzel

mensma
Forum-lid

mensma 17 mar 2006 09:35

Ik ben er ook helemaal aan verslaafd! Ik ben er gekomen omdat ik begin van dit jaar op de weegschaal stapte en tot mijn schrik 100 kg woog (ik had een nieuwe baan en vond daar erg weinig aan, dus als ik thuiskwam nergens meer zin in, dus ook geen sport, maar wel lekker veel eten). Ik heb toen meteen een onbeperk abonnement afgesloten bij de sportschool.
In eerste instantie zag ik spinning niet zitten, ik heb thuis wel en Tacx, dus waarom dan in de sportschool spinnen. Maar een andere spinner heeft me overtuigd en heb het toen maar eens geprobeerd en het beviel me super!! Na 45 minuten heb je het idee helemaal kapot te zijn en dat geeft een heerlijk gevoel. Daarom doe ik mijn andere toestellen (40 min roeien, 20 min. crosstrainer, legpress, vertical row, vertical traction en chestpress) ook altijd van tevoren. Anders wordt het nog pittiger. Wij hebben trouwens 3 soorten: Endurance, Power en Interval. Het verveelt dus ook nooit omdat je steeds weer een andere training hebt.
Ik weeg inmiddels al 91,3 kg, dus wat dat betreft werkt het super. Maar nu ik weer buiten train merk je ook dat het spinnen z'n vruchten afwerkt. Ik heb echt het gevoel dat ik alweer op minstens hetzelfde niveau zit als vorige zomer.

mensma
Forum-lid

mensma 17 mar 2006 09:38

Quoten: Origineel geplaatst door Fast4ward op 17 Maart 2006

Hoef ik ook niet naar figuren te kijken die alleen maar komen spinnen om kilo's te verliezen....

Dat is natuurlijk een flutreden... ik ben er ook om kilo's kwijt te raken, maar vooral omdat ik fanatiek racefietser ben. Daarnaast heb ik veel respect voor de mensen met nogal veel overgewicht die toch maar even meedoen aan spinning! Je ziet ze vooruitgaan en er plezier in krijgen, hartstikke mooi toch?!

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 17 mar 2006 14:32

Nee.. ik spin ook niet!! enkele ploeggenoten van mij wel, maar die zitten s'winters weer niet op de fiets (ATB) Bovendien doe ik 2 x in de week 5 km. hardlopen.. en ikke hou erg van de natuur  Hard trappen en niet voorruitkomen lijkt me erg frustrerend!
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

fast4ward
Forum-lid

fast4ward 17 mar 2006 15:00

Quoten: Origineel geplaatst door mensma op 17 Maart 2006

Quoten: Origineel geplaatst door Fast4ward op 17 Maart 2006

Hoef ik ook niet naar figuren te kijken die alleen maar komen spinnen om kilo's te verliezen....

Dat is natuurlijk een flutreden... ik ben er ook om kilo's kwijt te raken, maar vooral omdat ik fanatiek racefietser ben. Daarnaast heb ik veel respect voor de mensen met nogal veel overgewicht die toch maar even meedoen aan spinning! Je ziet ze vooruitgaan en er plezier in krijgen, hartstikke mooi toch?!

Ik bedoelde daar alleen maar mee te zeggen dat er mensen zijn met andere doelen dan ik als wielrenner. Er kwamen bij ons op de spinning gewoon te veel mensen waarvan je maar moest hopen dat ze halverwegen niet van de fiets donderde vanwege een hartstilstand. En ik vind het inderdaad ook niet prettig om achter iemands reet te zitten waar het zadel in verdwenen is.....
M@zzel

cas_
Forum-lid

cas_ 17 mar 2006 15:20

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 17 Maart 2006

Ik spin niet, ik heb een hekel aan indoor training. Heb hier een taCx staan met 10 kilo stof op.

Wil je 'm niet verkopen?Ik heb 3x gespind oid.....omdat een vriendin vroeg of 'k is mee ging. Best aardig maar om nou binnen jezelf doorweekt te fietsen en niet vooruit te komen.....neuh dank je. Zij doet het 3/4x per week....ik zou gek worden!Ik kan me zo voorstellen dat het voor MTB'en nog wel nuttig kan zijn als training maar voor wielrennen lijkt het me alweer een stuk minder.
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox

niklas2
Forum-lid

niklas2 17 mar 2006 16:22

Ik reken mezelf tot de (recreatieve) wielrenners en doe (sinds een ruim jaar) aan spinning, zo'n twee keer per week en dan meestal meteen 2 uur achtereen.
Mijn conditie is nog niet eerder zo goed geweest in deze periode van het jaar en in die zin draagt het zeker zinvol bij aan het wielrennen. Zeker nu het weer niet echt meewerkt en de grotere tochten (AGR) er weer aan zitten te komen is het prettig om al over wat conditie te beschikken.
Uiteraard is het duurvermogen niet heel erg gediend met het spinnnen, daar staat tegenover dat mijn explosiviteit en souplesse enorm zijn toegenomen. Met het positieve effect op de kilo's (-5kg tov 1 jaar geleden bij gelijke eetgenwoontes) daarbij gerekend verwacht ik op m.n. hellinkjes mijn voordeel te halen.
En dat met z'n allen in een zaaltje je in het zweet fietsen schept toch wel een band, dus ook sociaal gezien heeft het zijn voordelen. Ik was ooit in het bezit van een tacx i-magic, en ondanks alle kunstjes van dat apparaat vond ik er toch niks aan, itt de sportschool (en heb ik de i-magic weer verkocht). Al met al ben ik  dus positief over het spinnen. Uiteraard hangt de lol die je er aan beleeft sterk af van het type sportschool en instructeur(s). Dat moet beide bij je passen en bij mij is dat zeker het geval.

Ambitie: veel
Tijd: te weinig

Plaats reactie