Giant
Geduld. Als de kop er af is. staat er geen spanning op en zou hij met wat geduld los moeten komen. Als hij stuk is omdat hij er scheef ingedraaid is, is het een k.twerk met een Dremel. Bidonhouderbus moet je dan toch ook vervangen.
Niet zijken maar reiden !
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37912
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom niet gewoon die Zipps houden?
Less is bore
Dit is een maatje S. Klein inderdaad. Maar deze frames zijn best lang dus voor mij werkt een S het beste. Een M zou beter passen qua lengte van de balhoofdbuis. Dan had ik waarschijnlijk geen spacers nodig gehad. Maar de reach is dan nog een keer een halve centimeter meer en dat is gewoon te veel voor mij. Deze S is al op de grens. Nu zit er tijdelijk een stuur op met 78mm reach maar er komt een stuur op met 72mm reach om de fiets weer iets korter te maken.
Waarom de DA-wielen? Iets lager omdat dit mijn fiets wordt waarmee ik in de bergen wil rijden. Dus het is enerzijds minder wind vangen en anderzijds nog iets lichter van gewicht. Op de DA wielen komen normale 28mm tube type banden met Tubolito's. Die combo is lichter dan tubeless. 7kg voor een rijklare fiets is nog steeds het doel. En daarbij, op de Zipps moeten dus eigenlijk 30mm banden. Nu zit er 28mm op. Niet dat ik mij daar echt zorgen om maak maar als deze 'op' zijn dan ga ik toch maar overstag met het advies dat nu is gegeven door Zipp.
De Zipps gaan trouwens naar mijn Look 765.
Waarom de DA-wielen? Iets lager omdat dit mijn fiets wordt waarmee ik in de bergen wil rijden. Dus het is enerzijds minder wind vangen en anderzijds nog iets lichter van gewicht. Op de DA wielen komen normale 28mm tube type banden met Tubolito's. Die combo is lichter dan tubeless. 7kg voor een rijklare fiets is nog steeds het doel. En daarbij, op de Zipps moeten dus eigenlijk 30mm banden. Nu zit er 28mm op. Niet dat ik mij daar echt zorgen om maak maar als deze 'op' zijn dan ga ik toch maar overstag met het advies dat nu is gegeven door Zipp.
De Zipps gaan trouwens naar mijn Look 765.
Ride bikes, not tanks!
Eens voor de Ultegra wielen, daar lees je voldoende slechte berichten over. Maar over de DA-wielen heb ik nog niets slechts gehoord. Jij wel?
De knoop is al gehakt dus de bestelling is al de deur uit. Zoals in het koopjestopic al vermeld heeft Bike-components momenteel een heel scherpe aanbieding. En met 24 spaken zowel voor als achter is het denk ik wel een aardig stevig setje in tegenstelling tot andere wielen die ik heb bekeken waar in het voorwiel aan de non-disc kant de spaken niet gekruist worden ingespaakt.
De knoop is al gehakt dus de bestelling is al de deur uit. Zoals in het koopjestopic al vermeld heeft Bike-components momenteel een heel scherpe aanbieding. En met 24 spaken zowel voor als achter is het denk ik wel een aardig stevig setje in tegenstelling tot andere wielen die ik heb bekeken waar in het voorwiel aan de non-disc kant de spaken niet gekruist worden ingespaakt.
Ride bikes, not tanks!