Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Giant

scottpch64
Forum-lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00

scottpch64 02 apr 2024 08:01

Rijd zelf met 80mm stuurpen op mijn fietsen, ook mt S, en nerveus wordt een fiets niet snel, wel iets directer.
Ligt meer aan de geometrie van een fiets of ie nerveus of lui, daar doet een 1cm kortere stuurpen niet veel aan af.

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 02 apr 2024 08:16

@GIANT39

https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=dynaplug+racer+pro
leon1 schreef: 02 apr 2024 07:11
giant39 schreef: 01 apr 2024 22:38 Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...

Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
Ik heb voor tubeless tegenwoordig zo'n klein ding van Dynaplug mee om een gaatje te dichten. Daar zitten twee pluggen in. En een CO2 patroon natuurlijk. Op langere tochten gaat er toch een binnenband mee.
Mijn ervaring met tubeless is dat ja na lek hoogstens een beetje wil bij pompen, daar lijkt mij CO2 niet het meest geschikte voor.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 02 apr 2024 09:21

mhr-zip schreef: 02 apr 2024 08:16 @GIANT39

https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=dynaplug+racer+pro
leon1 schreef: 02 apr 2024 07:11
giant39 schreef: 01 apr 2024 22:38 Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...

Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
Ik heb voor tubeless tegenwoordig zo'n klein ding van Dynaplug mee om een gaatje te dichten. Daar zitten twee pluggen in. En een CO2 patroon natuurlijk. Op langere tochten gaat er toch een binnenband mee.
Mijn ervaring met tubeless is dat ja na lek hoogstens een beetje wil bij pompen, daar lijkt mij CO2 niet het meest geschikte voor.
Als een lek niet direct wil dichten en je band plopt uit de velg (nog nooit gehad, maar het kan) dan is het wel handig om hem met een co2 weer te kunnen 'ploppen'. Verder idd altijd een pompje bij me om een beetje te kunnen bijpompen.

Meesterpaul
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 19 mar 2016 13:55

Meesterpaul 02 apr 2024 18:11

Onder het motto; durf te vragen.

Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een tweedehanfse TCR.
Nu heeft de powermeter alleen de geest gegeven zo lijkt het.
Ik kan hem moeiteloos verbinden met de app en met mijn fietscomputer, enkel worden er geen power outputs gemeten.
Ook niet na kalibreren en update van de software.
Bekend voor anderen?
Het is een Giant power halo.
Is het noodzakelijk om dezelfde spider powermeter te bestellen, of passen andere merken ook?

Groeten,
Paul

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15978
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 apr 2024 20:15

mhr-zip schreef: 02 apr 2024 08:16
leon1 schreef: 02 apr 2024 07:11 Ik heb voor tubeless tegenwoordig zo'n klein ding van Dynaplug mee om een gaatje te dichten. Daar zitten twee pluggen in. En een CO2 patroon natuurlijk. Op langere tochten gaat er toch een binnenband mee.
Mijn ervaring met tubeless is dat ja na lek hoogstens een beetje wil bij pompen, daar lijkt mij CO2 niet het meest geschikte voor.
Een CO² pomp is toch ook heel goed te doseren.
Ik heb deze .
Afbeelding

Ter info: Er bestaat een, ondertussen toch uitgebreid, tubeless-topic waar heel wat informatie te vinden is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

leon1
Forum-lid
Berichten: 3041
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 apr 2024 21:03

Nog even een klein uurtje aangerommeld. Toch de stuurpen weer naar onder en dan maar tijdelijk een spacer bovenop. Eerst nog maar wat kilometers maken en dan definitief de juiste hoogte bepalen.

Computermount gemonteerd net als het nieuwe stuur. Ik moet alleen nog een keer de leiding voor de achterrem inkorten. Die heeft nu een te grote boog om het frame.
Bijlagen
IMG_20240402_202503117.jpg
IMG_20240402_202453468.jpg
IMG_20240402_202532753.jpg
IMG_20240402_202418279.jpg
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15978
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 apr 2024 21:15

Raakt de leiding van de voorrem je frame of is dat optisch bedrog?
I know myself like no one else
Nothing to defend

leon1
Forum-lid
Berichten: 3041
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 02 apr 2024 21:28

De leiding ligt nu los. Als deze aan het stuur is getaped en het stuurlint zit erop dan loopt deze vrij.
Ride bikes, not tanks!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 apr 2024 09:42

leon1 schreef: 02 apr 2024 21:03 Nog even een klein uurtje aangerommeld. Toch de stuurpen weer naar onder en dan maar tijdelijk een spacer bovenop. Eerst nog maar wat kilometers maken en dan definitief de juiste hoogte bepalen.

Computermount gemonteerd net als het nieuwe stuur. Ik moet alleen nog een keer de leiding voor de achterrem inkorten. Die heeft nu een te grote boog om het frame.
Ik zou niet ten koste van alles zo laag mogelijk willen zitten. Je bovenarmen horizontaal bovenop de hoods en onderin de beugels is een stuk meer aero dan dat je zo diep mogelijk het stuur willen. Je hoofd komt ook nog eens meer in lijn met je rug en je kan meer power leveren vanuit je onderrug. Dat gaat je veel meer opleveren dan een paar grammen winst hier en daar.

Geef het even de tijd. Ik heb het idee dat je bijna wekelijks je positie wijzigt.

leon1
Forum-lid
Berichten: 3041
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 03 apr 2024 09:51

Het is even zoeken naar de juiste positie inderdaad. Met als leidraad mijn andere fietsen. En nu met het Cadex stuur en 5mm minder reach t.o.v. het Thomson stuur is het eerst weer een paar flinke stukken fietsen en kijken hoe dat bevalt. Het stuur en de stuurpen zijn nu in ieder geval wat de bedoeling is. Nu nog kijken naar de hoogte van de stuurpen. Maar zoals het nu uitziet blijft deze op deze hoogte. De graadmeter was een rit van dik 4 uur afgelopen weekeinde met klimmen en dalen. Geen enkel onderdeel van mijn lichaam heeft tijdens die rit protest aangetekend. Toch wil ik inderdaad nog even een slag om de arm houden. Vorkbuis afgezaagd = definitief. Dus eerst nog maar eens een paar honderd kilometer maken. Ik had alleen voor de vorm even twee spacers er tussen gezet. Daar heb ik niet mee gereden.
Ride bikes, not tanks!

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5973
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 03 apr 2024 10:15

Ik zou sowieso een spacertje van 5mm boven de stuurpen houden. Mocht je ooit nog eens wisselen van stuurpen met een iets andere stack hoogte, dan heb je altijd klemming op de gehele pen. En je hebt bij de huidige pen altijd nog 5mm respijt !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5079
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 03 apr 2024 10:19

rene schreef: 03 apr 2024 10:15 Ik zou sowieso een spacertje van 5mm boven de stuurpen houden. Mocht je ooit nog eens wisselen van stuurpen met een iets andere stack hoogte, dan heb je altijd klemming op de gehele pen. En je hebt bij de huidige pen altijd nog 5mm respijt !
Dat doe ik ook altijd.

Plaats reactie