Giant
https://www.mantel.com/giant-tcr-advanced-2-017
Dit was de TCR die ik had. Instapmodel waar ik altijd lekker op gereden heb, maar was direct verkocht van het 2025 model, dus hem ingewisseld.
Van velg naar schijfrem.
Alu wielen naar carbon
Schakelen di2 is echt een genot.
Oude frame was goed, altijd heerlijk op gefietst, maar qua looks was ik wel direct verkocht van dit model. Wilde al tijd een nieuwe TCR, maar vond de kabels bij de 2023 en 2022 versie niet mooi gedaan.
Nu alles supernetjes weggewerkt. En van 8.3KG (incl. pedalen) naar 7,8KG.
Qua rijgedrag moet ik nog meer uren erop maken, maar eerste ritje was top. Maar dat zal iedereen hebben op zijn nieuwe fiets. Geen kraak op piepje te horen.
Dit was de TCR die ik had. Instapmodel waar ik altijd lekker op gereden heb, maar was direct verkocht van het 2025 model, dus hem ingewisseld.
Van velg naar schijfrem.
Alu wielen naar carbon
Schakelen di2 is echt een genot.
Oude frame was goed, altijd heerlijk op gefietst, maar qua looks was ik wel direct verkocht van dit model. Wilde al tijd een nieuwe TCR, maar vond de kabels bij de 2023 en 2022 versie niet mooi gedaan.
Nu alles supernetjes weggewerkt. En van 8.3KG (incl. pedalen) naar 7,8KG.
Qua rijgedrag moet ik nog meer uren erop maken, maar eerste ritje was top. Maar dat zal iedereen hebben op zijn nieuwe fiets. Geen kraak op piepje te horen.
Laatst gewijzigd door giant39 op 31 mar 2024 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Ben 174cm met een bbl van ~81,5cm.
Heb idd een 5mm spacer op mijn 8e generatie TCR maat M. Die heeft een iets kortere reach dan de gen 9 TCR van Leon blijkbaar.
Maar ik heb toch iets teveel reach ook nog dus ga nu naar een 90mm stuurpen.
Als ik het goed zie op de site van Geometry Geeks dan heeft een 2017 TCR in de maat M een reach van 383. En dat is gelijk aan mijn TCR in maat S. Kijk je naar een 2017 maat S dan is de reach 5mm minder vergeleken met een 2023 maat S.
Ride bikes, not tanks!
Klopt van die 383 idd.
Las volgens mij in één van je eerdere posts dat je ook een 90mm stuurpen hebt, toch?
ga nog wel een cm of 1 tot 1,5 omlaag, maar de fobie van nul spacers heb ik zelf niet.
wel voor kabels, daar krijg ik echt jeuk van, is ook de reden dat ik jaren gewacht heb tot giant met dit model kwam
Daar doelde ik ook niet op (de fobie van nul dus ). Maar gezien de rij spacers lijkt dat precies de standaard hoeveelheid zoals die af fabriek wordt geleverd. Vooral rijden wat past!
Zelf ben ik weer thuis uit Oostenrijk en meteen aan de klus. Ik heb daar met 1 spacer van 1 cm onder de stuurpen gereden. Dat ging prima. Nu voor de vorm even de Cadex stuurpen gemonteerd met (in eerste instantie) 2 spacers eronder. Toen kwam ik erachter dat de stack van de stuurpen iets anders is. Dus ik kreeg de speling er niet uit. Dus nu even een smalle spacer erbij. Dus de zaag moet er toch nog in helaas.
Verder de Cadex bidonhouders gemonteerd. Nu zit op de zitbuis de bidonhouder standaard met een vulbus gemonteerd. Iemand een idee waarom? Nu heb ik ze weggehaald omdat ik die Giant boutjes niet kan gebruiken op deze bidonhouders. Er moeten nl. vlakke boutjes in anders gaat de bidon er niet in. En die boutjes van Cadex zijn natuurlijk niet lang genoeg om de vulbussen weer te gebruiken. Ik kan er nu prima een bidon in doen nu dus wat mij betreft werkt het ook zonder die vulbussen.
Zelf ben ik weer thuis uit Oostenrijk en meteen aan de klus. Ik heb daar met 1 spacer van 1 cm onder de stuurpen gereden. Dat ging prima. Nu voor de vorm even de Cadex stuurpen gemonteerd met (in eerste instantie) 2 spacers eronder. Toen kwam ik erachter dat de stack van de stuurpen iets anders is. Dus ik kreeg de speling er niet uit. Dus nu even een smalle spacer erbij. Dus de zaag moet er toch nog in helaas.
Verder de Cadex bidonhouders gemonteerd. Nu zit op de zitbuis de bidonhouder standaard met een vulbus gemonteerd. Iemand een idee waarom? Nu heb ik ze weggehaald omdat ik die Giant boutjes niet kan gebruiken op deze bidonhouders. Er moeten nl. vlakke boutjes in anders gaat de bidon er niet in. En die boutjes van Cadex zijn natuurlijk niet lang genoeg om de vulbussen weer te gebruiken. Ik kan er nu prima een bidon in doen nu dus wat mij betreft werkt het ook zonder die vulbussen.
Ride bikes, not tanks!
Rijdt dat niet nerveus met zo'n korte stuurpen?
Ik rij de 56 Propel met 12cm. Was dit weekend voor het eerst ermee in de heuvels. Fiets stuurt strak en zeker in de bochten bij afdaling. Echt weer een verbetering tov de Canyon Ultimate met velgremmen. Bergop moet ik er nog wel even aan wennen. Stuur is een paar cm smaller. Dat voelt net wat anders bij staan op de pedalen.
Is idd standaard stapel die ik erbij kreeg, maar omdat ik lekker wilde fietsen dit weekend hem zo meegenomen en vanaf hier ga ik even testen en dan over enkele weken hem in def. positie zetten. Zal vermoedelijk 1,5 cm af gaan als ik kijk naar setup oude giant en gravelbike.
Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
@kornuit,
Levendig zou ik eerder zeggen Maar ik moet zeggen, afgelopen weekeinde is de TCR mee de bergen in geweest en dat is heel goed bevallen. Misschien wel beter dan ik op voorhand had bedacht. Want in de paar korte ritten hier op het vlakke merk je zeker dat de TCR een vast hand vraagt. Dus ik had vraagtekens vooral bij het dalen op hoge snelheid. Maar ik heb zaterdag meerdere malen iets over de 70km/u gereden en daar heb ik mij geen moment onbehaaglijk bij gevoeld. En dat terwijl er best een redelijk stevige fohn uit het zuiden blies. Mijn zoon wilde graag hoge wielen op zijn TCR. Ik heb hem verteld, dat is niet handig in de bergen. Hij heeft afgelopen zaterdag dat aan den lijve ondervonden met die wind. Hij is ineens heel tevreden met de 36mm velgen.
Levendig zou ik eerder zeggen Maar ik moet zeggen, afgelopen weekeinde is de TCR mee de bergen in geweest en dat is heel goed bevallen. Misschien wel beter dan ik op voorhand had bedacht. Want in de paar korte ritten hier op het vlakke merk je zeker dat de TCR een vast hand vraagt. Dus ik had vraagtekens vooral bij het dalen op hoge snelheid. Maar ik heb zaterdag meerdere malen iets over de 70km/u gereden en daar heb ik mij geen moment onbehaaglijk bij gevoeld. En dat terwijl er best een redelijk stevige fohn uit het zuiden blies. Mijn zoon wilde graag hoge wielen op zijn TCR. Ik heb hem verteld, dat is niet handig in de bergen. Hij heeft afgelopen zaterdag dat aan den lijve ondervonden met die wind. Hij is ineens heel tevreden met de 36mm velgen.
Ride bikes, not tanks!
Ik heb voor tubeless tegenwoordig zo'n klein ding van Dynaplug mee om een gaatje te dichten. Daar zitten twee pluggen in. En een CO2 patroon natuurlijk. Op langere tochten gaat er toch een binnenband mee.giant39 schreef: ↑01 apr 2024 22:38 Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
Ride bikes, not tanks!