Ik denk dat je fietsenmaker gelijk heeft met die L. Ik ben 1.89 met een bbl van 90 en zat met de oude geometrie (de nieuwe heeft een kortere bovenbuis gekregen) op een L met behoorlijk wat drop (zadelpen kan er max. 2-3 cm verder uit) en een stuurpen van 14 cm. Het nieuwe frame wordt een XL omdat ik anders simpelweg niet meer uitkom.Wel voor maat M/L gegaan, niet tegenstaande de fietsboer me een L voorstelde (had die op stock), met mijn 184 en bb van 87 zou deze me perfect moeten passen.
Giant
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ik heb sinds een maand een Giant TCR Advanced Pro 1 Disc-AX (model 2022) met een Scram Rival groepset. Het elektronisch schakelen bevalt zeer goed, evenals de power meter in het crankstel. Ik ben 185 cm en heb maat Ml. Aangezien ik weinig vertrouwen heb in de tubeless banden, heb ik gekozen voor binnenbanden met als buitenbanden de nieuwe Continental Grandprix 5000 STR welke geschikt zijn voor hookless velgen tubeless. Voor deze fiets had ik dezelfde Giant en model 2019, maar dan met de mechanische Shimy Ultegra groepset. Ik hoop op mooie kilometers.
Ik heb net de TCR SL0 met de 5000S-TR banden.Jet schreef: ↑02 feb 2022 15:30 Ik heb sinds een maand een Giant TCR Advanced Pro 1 Disc-AX (model 2022) met een Scram Rival groepset. Het elektronisch schakelen bevalt zeer goed, evenals de power meter in het crankstel. Ik ben 185 cm en heb maat Ml. Aangezien ik weinig vertrouwen heb in de tubeless banden, heb ik gekozen voor binnenbanden met als buitenbanden de nieuwe Continental Grandprix 5000 STR welke geschikt zijn voor hookless velgen tubeless. Voor deze fiets had ik dezelfde Giant en model 2019, maar dan met de mechanische Shimy Ultegra groepset. Ik hoop op mooie kilometers.
Ik wil het wel een kans geven met latex.
Mij dealer zegt dat 6 bar makkenlijk moet kunnen, maar 5 bar is al prima. Ook met binnenbanden mag je ze volgens opgave niet harder oppompen dan de aanbevolen 5 bar.
Ik rij dus met binnenbanden en met Continental Grandprix 5000 STR 28mm. Mijn banden druk is normaal 7 bar. Tubeless vind ik teveel gedoe met de latex. Ik ben daar niet zo handig in. Ik ken ook collega's die een zodanig groot gat hadden, dat deze niet met latex gedicht kon worden. Ook de band vullen met latex, vind ik ook niets. Maar dat is persoonlijk.
Kijk je uit, dit mag nooit op hookless.Jet schreef: ↑03 feb 2022 16:05 Ik rij dus met binnenbanden en met Continental Grandprix 5000 STR 28mm. Mijn banden druk is normaal 7 bar. Tubeless vind ik teveel gedoe met de latex. Ik ben daar niet zo handig in. Ik ken ook collega's die een zodanig groot gat hadden, dat deze niet met latex gedicht kon worden. Ook de band vullen met latex, vind ik ook niets. Maar dat is persoonlijk.
Advies 5 max, maar iets hoger kan zonder dat hij eraf explodeerd.
Kan nare gevolgen voor je hebben.
Deze Giant Propel is al een tijdje in mijn bezit, maar na een wiel upgrade vond ik het wel de moeite waard om hem hier te posten.
Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn, maar na 15.000km kan ik niet anders zeggen dan: wat een heerlijke fiets!
Nu alleen nog op zoek naar een fraai, betrouwbaar en betaalbaar aero stuur. Suggesties zijn welkom.
Het Giant Contact stuur is net te dun naar mijn smaak.
Ik weet dat veel mensen het niet met mij eens zijn, maar na 15.000km kan ik niet anders zeggen dan: wat een heerlijke fiets!
Nu alleen nog op zoek naar een fraai, betrouwbaar en betaalbaar aero stuur. Suggesties zijn welkom.
Het Giant Contact stuur is net te dun naar mijn smaak.
Giant Propel advanced 1 2016
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16030
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Zoals jouw fiets er bij staat denk ik dat de meesten het wel met je eens kunnen zijn.
Een Propel, of andere Aero fiets, met omhoog wijzende stuurpen en een pak spacers daarentegen, dan heb je het verkeerde model fiets gekozen.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Met name met isp is een Propel echt een heel goed rijdende fiets (en in ieder geval een stuk lichter dat de opvolger met schijfremmen)