Rijd zelf met 80mm stuurpen op mijn fietsen, ook mt S, en nerveus wordt een fiets niet snel, wel iets directer.
Ligt meer aan de geometrie van een fiets of ie nerveus of lui, daar doet een 1cm kortere stuurpen niet veel aan af.
Giant
-
- Forum-lid
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
@GIANT39
https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=dynaplug+racer+pro
https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=dynaplug+racer+pro
Mijn ervaring met tubeless is dat ja na lek hoogstens een beetje wil bij pompen, daar lijkt mij CO2 niet het meest geschikte voor.leon1 schreef: ↑02 apr 2024 07:11Ik heb voor tubeless tegenwoordig zo'n klein ding van Dynaplug mee om een gaatje te dichten. Daar zitten twee pluggen in. En een CO2 patroon natuurlijk. Op langere tochten gaat er toch een binnenband mee.giant39 schreef: ↑01 apr 2024 22:38 Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl
Als een lek niet direct wil dichten en je band plopt uit de velg (nog nooit gehad, maar het kan) dan is het wel handig om hem met een co2 weer te kunnen 'ploppen'. Verder idd altijd een pompje bij me om een beetje te kunnen bijpompen.mhr-zip schreef: ↑02 apr 2024 08:16 @GIANT39
https://www.futurumshop.nl/zoeken?q=dynaplug+racer+pro
Mijn ervaring met tubeless is dat ja na lek hoogstens een beetje wil bij pompen, daar lijkt mij CO2 niet het meest geschikte voor.leon1 schreef: ↑02 apr 2024 07:11Ik heb voor tubeless tegenwoordig zo'n klein ding van Dynaplug mee om een gaatje te dichten. Daar zitten twee pluggen in. En een CO2 patroon natuurlijk. Op langere tochten gaat er toch een binnenband mee.giant39 schreef: ↑01 apr 2024 22:38 Hij was ook standaard tubeless, waar ik zelf niet voor gekozen had, maar nu hij het is laat ik het voor nu maar zo.
Bedacht me onderweg wel, wat nu als ik lek rijdt, wat dan...
Besef me dat hier al boeken over geschreven zijn, maar ik weet het echt niet.
Gros zal al tubeless rijden vermoed ik, wat heb je dan alsnog bij je om evt. probleem op te lossen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 19 mar 2016 13:55
Onder het motto; durf te vragen.
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een tweedehanfse TCR.
Nu heeft de powermeter alleen de geest gegeven zo lijkt het.
Ik kan hem moeiteloos verbinden met de app en met mijn fietscomputer, enkel worden er geen power outputs gemeten.
Ook niet na kalibreren en update van de software.
Bekend voor anderen?
Het is een Giant power halo.
Is het noodzakelijk om dezelfde spider powermeter te bestellen, of passen andere merken ook?
Groeten,
Paul
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een tweedehanfse TCR.
Nu heeft de powermeter alleen de geest gegeven zo lijkt het.
Ik kan hem moeiteloos verbinden met de app en met mijn fietscomputer, enkel worden er geen power outputs gemeten.
Ook niet na kalibreren en update van de software.
Bekend voor anderen?
Het is een Giant power halo.
Is het noodzakelijk om dezelfde spider powermeter te bestellen, of passen andere merken ook?
Groeten,
Paul
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16056
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Een CO² pomp is toch ook heel goed te doseren.
Ik heb deze .
Ter info: Er bestaat een, ondertussen toch uitgebreid, tubeless-topic waar heel wat informatie te vinden is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Nog even een klein uurtje aangerommeld. Toch de stuurpen weer naar onder en dan maar tijdelijk een spacer bovenop. Eerst nog maar wat kilometers maken en dan definitief de juiste hoogte bepalen.
Computermount gemonteerd net als het nieuwe stuur. Ik moet alleen nog een keer de leiding voor de achterrem inkorten. Die heeft nu een te grote boog om het frame.
Computermount gemonteerd net als het nieuwe stuur. Ik moet alleen nog een keer de leiding voor de achterrem inkorten. Die heeft nu een te grote boog om het frame.
Ride bikes, not tanks!
Ik zou niet ten koste van alles zo laag mogelijk willen zitten. Je bovenarmen horizontaal bovenop de hoods en onderin de beugels is een stuk meer aero dan dat je zo diep mogelijk het stuur willen. Je hoofd komt ook nog eens meer in lijn met je rug en je kan meer power leveren vanuit je onderrug. Dat gaat je veel meer opleveren dan een paar grammen winst hier en daar.leon1 schreef: ↑02 apr 2024 21:03 Nog even een klein uurtje aangerommeld. Toch de stuurpen weer naar onder en dan maar tijdelijk een spacer bovenop. Eerst nog maar wat kilometers maken en dan definitief de juiste hoogte bepalen.
Computermount gemonteerd net als het nieuwe stuur. Ik moet alleen nog een keer de leiding voor de achterrem inkorten. Die heeft nu een te grote boog om het frame.
Geef het even de tijd. Ik heb het idee dat je bijna wekelijks je positie wijzigt.
Het is even zoeken naar de juiste positie inderdaad. Met als leidraad mijn andere fietsen. En nu met het Cadex stuur en 5mm minder reach t.o.v. het Thomson stuur is het eerst weer een paar flinke stukken fietsen en kijken hoe dat bevalt. Het stuur en de stuurpen zijn nu in ieder geval wat de bedoeling is. Nu nog kijken naar de hoogte van de stuurpen. Maar zoals het nu uitziet blijft deze op deze hoogte. De graadmeter was een rit van dik 4 uur afgelopen weekeinde met klimmen en dalen. Geen enkel onderdeel van mijn lichaam heeft tijdens die rit protest aangetekend. Toch wil ik inderdaad nog even een slag om de arm houden. Vorkbuis afgezaagd = definitief. Dus eerst nog maar eens een paar honderd kilometer maken. Ik had alleen voor de vorm even twee spacers er tussen gezet. Daar heb ik niet mee gereden.
Ride bikes, not tanks!
Ik zou sowieso een spacertje van 5mm boven de stuurpen houden. Mocht je ooit nog eens wisselen van stuurpen met een iets andere stack hoogte, dan heb je altijd klemming op de gehele pen. En je hebt bij de huidige pen altijd nog 5mm respijt !
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless