Merk je nu echt veel verschil russen een ISP-frame en een "gewoon frame qua rijden?sharkman113 schreef: ↑13 apr 2022 14:58 Met name met isp is een Propel echt een heel goed rijdende fiets (en in ieder geval een stuk lichter dat de opvolger met schijfremmen)
Giant
Nee niet echt, en dat komt meer omdat je geen vergelijking kan doen binnen een hele korte tijd.fietsernl schreef: ↑14 apr 2022 14:39Merk je nu echt veel verschil russen een ISP-frame en een "gewoon frame qua rijden?sharkman113 schreef: ↑13 apr 2022 14:58 Met name met isp is een Propel echt een heel goed rijdende fiets (en in ieder geval een stuk lichter dat de opvolger met schijfremmen)
Banden type, breedte, verschil velgen etc dat moet dan allemaal hetzelfde zijn op dezelfde type Giant fiets bij een hogere klasse tcr met een isp tcr
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Ja en nee, bij Giant zijn de ISP modellen doorgaans uit beter materiaal gemaakt (= stijfer / lichter) dan de explaren zonder isp (ISP frames kosten ook heel veel meer geld). De zadelpenconstructie bij de propel is niet optimaal en bovendien is de vork voorzien van een aluminium pijp. Zet je beide fietsen met een vergelijkbare groep naast elkaar dan merk je zeker op slecht wegdek / bij stevig aanzetten duidelijke verschillen.Merk je nu echt veel verschil russen een ISP-frame en een "gewoon frame qua rijden?
Zelfde geldt eigenlijk bij de overige modellen echter ik heb een poos op een TCR SL0 voor de amerikaanse markt gereden (exact hetzelfde uitgevoerd als de Europese SL0 met ISP maar dan met losse zadelpen) en inderdaad is er dan hoegenaamd geen verschil tussen beide fietsen te bespeuren.
ISP mag dan stijfer (sic) zijn, het is wel ongeveer 2.339x lelijker. En dan is de Propel sowieso al geen beauty.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dat is smaak maar dat geldt eigenlijk voor alle aero fietsen zeker als ze ook nog eens met schijven zijn uitgerust.ISP mag dan stijfer (sic) zijn, het is wel ongeveer 2.339x lelijker. En dan is de Propel sowieso al geen beauty.
Persoonlijk zal het me een zorg wezen of een fiets mooi is, de techniek en met name de rij eigenschappen gaan altijd voor (en wat dat laatste betreft verslaat een (niet disc) Propel heel veel fietsen terwijl het gewicht (bij de mijne dan) meer dan een kilo lager is dat wat de huidige merken met hun aero modellen voor de prijs van een leuke boodschappenauto durven te verkopen.
Oke ik kon niet meer wachten...
Krijg deze jongen in week 24
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-pro-1
Scheelde uiteindelijk maar 400eu met de pro 2 dus tjahhhh
Iemand ervaring met de Giant Gavia Fondo 1 banden?
Misschien maar gelijk vervangen met gp 5000's of zijn ze wel oke voor een seizoen...
Giant Defy Advanced Pro 1
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Bulls Copperhead 3 29
Isaac Force
Volgens mij is de Giant Gavia Fondo 1 een tubeless band en de gp5000 is dat niet en is gewoon een band met een binnenband. Deze laatste zullen bij iedere lekke band moeten worden gerepareerd, terwijl een tubeless band mits voorzien van latex deze gewoon onder het rijden dicht (90% van de gevallen).!loonatik schreef: ↑22 mei 2022 18:43Oke ik kon niet meer wachten...
Krijg deze jongen in week 24
https://www.giant-bicycles.com/nl/defy-advanced-pro-1
Scheelde uiteindelijk maar 400eu met de pro 2 dus tjahhhh
Iemand ervaring met de Giant Gavia Fondo 1 banden?
Misschien maar gelijk vervangen met gp 5000's of zijn ze wel oke voor een seizoen...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless