Dank. Ik rij voornamelijk met de handen bovenop, ik voelde in Koblenz geen noemenswaardig verschil met een Endurace versie (heb ze beiden geprobeerd). Ik had zelfs het idee dat ik op de Ultimate lekkerder zat dan op de Endurace.
Canyon
Ik had (inmiddels dik 2 jaar geleden) in Koblenz dezelfde eerste indruk dat er niet zo heel veel verschil was tussen beide modellen qua zit. Maar heb toen wel voor de Endurace gekozen deels ook vanwege wat extra comfort uit de zadelpen. Achteraf, maar hindsight is altijd 20/20, had ik ook de Ultimate kunnen nemen. Na een klein jaar fietsen (ik ben herintreder) voelde ik mij toch echt te rechtop zitten en heb alle spacers onder het stuur weggehaald en na een 3 maanden definitief de stuurbuis afgezaagd. Even op het terrein rondfietsen in Koblenz zegt uiteindelijk niet veel, kan ook niet, t'is hooguit prima om de kleur te zien en wellicht de laatste twijfel weg te nemen als je min of meer tussen 2 maten invalt.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37825
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Stuurpen is toch heel simpel te wisselen voor een kortere?
Less is bore
Bij de ultimate bestaan stuur en stuurpen uit een geheel....
-
- Forum-lid
- Berichten: 1219
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Als je echt een Ultimate wil is het het stack en reach verschil tov de endurace wel te compenseren. Je zit dan wel met die vaste cockpit. Ik dacht dat je tegenwoordig een andere cockpit kon nabestellen aan de helft van de prijs...
Het is eigenlijk wel absurd dat Canyon denkt dat iedereen past op hun standaardconfiguraties.
Het is eigenlijk wel absurd dat Canyon denkt dat iedereen past op hun standaardconfiguraties.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37825
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Oja…..vooruitgang…
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37825
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sowiso bizar: op de DA afgemonteerde Ultimate SLX krijg je een lelijke Rotor crank.
Less is bore
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5385
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Waar zie je dat? Op de website zitten er gewoon dura ace cranks in.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
De Grizl die we hebben ontvangen heeft ook Rotor cranks, waar op de site GRX cranks staan, in de specificaties destijds bij bestelling ook GRX.thestudent schreef: ↑30 mei 2022 23:01 Waar zie je dat? Op de website zitten er gewoon dura ace cranks in.
Niet zijken maar reiden !
-
- Forum-lid
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 24 mei 2022 19:46
Na een meting heb ik besloten om voor de Ultimate CF SL te gaan.
Ik heb er 1 2e hands aan kunnen schaffen, nu heb ik zo goed als mogelijk alles gecheckt bij de aankoop en proefrit maar thuis viel mij toch iets geks op, in de bovenbuis zitten 2 gekke plekken.
Heb ik een kat in de zak gekocht of is dit niet iets om zorgen over te maken?
Ik heb er 1 2e hands aan kunnen schaffen, nu heb ik zo goed als mogelijk alles gecheckt bij de aankoop en proefrit maar thuis viel mij toch iets geks op, in de bovenbuis zitten 2 gekke plekken.
Heb ik een kat in de zak gekocht of is dit niet iets om zorgen over te maken?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37825
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Op de foto wel, in de spec list niet. Rotor Aldhu cranks.thestudent schreef: ↑30 mei 2022 23:01 Waar zie je dat? Op de website zitten er gewoon dura ace cranks in.
Less is bore