Canyon
-
- Forum-lid
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: 16 jan 2010 20:28
nee hoor geen wantrouwen denk ik, gebeurd wel vaker dat renners op andere frames dan carbon rijden, zoals staal en in dit geval aluminium omdat carbon te veel zou dempen.
CANNONDALE SuperSix EVO sram red
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Amclassic-fan schreef:Carbon te veel dempen? Dempen is toch juist wat je wilt op die kasseien?
Nee de reden zal zijn dat Canyon van aluminium makkelijk frames met een andere geometrie kan maken. Terwijl dat voor een paar carbon frames een klein vermogen kost.
Precies frames met een iets langere wielbasis/voorloop.
No pain no gain, no guts no glory!
-
- Forum-lid
- Berichten: 251
- Lid geworden op: 15 jan 2009 14:14
dieseltje schreef:Amclassic-fan schreef:Carbon te veel dempen? Dempen is toch juist wat je wilt op die kasseien?
Nee de reden zal zijn dat Canyon van aluminium makkelijk frames met een andere geometrie kan maken. Terwijl dat voor een paar carbon frames een klein vermogen kost.
Precies frames met een iets langere wielbasis/voorloop.
En iets meer ruimte tussen de vork en achterbrug om met bredere tubes te rijden.
� De toestand in de bergen *
GBJ Hillman schreef:dieseltje schreef:Amclassic-fan schreef:Carbon te veel dempen? Dempen is toch juist wat je wilt op die kasseien?
Nee de reden zal zijn dat Canyon van aluminium makkelijk frames met een andere geometrie kan maken. Terwijl dat voor een paar carbon frames een klein vermogen kost.
Precies frames met een iets langere wielbasis/voorloop.
En iets meer ruimte tussen de vork en achterbrug om met bredere tubes te rijden.
Bedankt voor de aanvulling, ben blij dat we niks vergeten zijn!:D
No pain no gain, no guts no glory!
Ik heb een nieuwe voorvork nodig voor mijn Canyon CF 7.0 (modeljaar 2007).
De meest logische optie is een nieuwe te bestellen via Canyon maar die kost 389EUR dus ik zou eerst willen horen of jullie me een alternatief kunnen voorstellen dat rond de 200EUR draait.
De specificaties zouden dezelfde zijn als die van deze uit het Easton-gamma.
De meest logische optie is een nieuwe te bestellen via Canyon maar die kost 389EUR dus ik zou eerst willen horen of jullie me een alternatief kunnen voorstellen dat rond de 200EUR draait.
De specificaties zouden dezelfde zijn als die van deze uit het Easton-gamma.
-
- Forum-lid
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 28 jul 2004 16:21
GBJ Hillman schreef:dieseltje schreef:Amclassic-fan schreef:Carbon te veel dempen? Dempen is toch juist wat je wilt op die kasseien?
Nee de reden zal zijn dat Canyon van aluminium makkelijk frames met een andere geometrie kan maken. Terwijl dat voor een paar carbon frames een klein vermogen kost.
Precies frames met een iets langere wielbasis/voorloop.
En iets meer ruimte tussen de vork en achterbrug om met bredere tubes te rijden.
Is er bij de standaard canyon ultimate alu frames genoeg ruimte tussen de vorken om 28mm banden te kunnen rijden?
Nu dat Canyon ook een alu baanfiets op de markt heeft gebracht, zouden het dan kunnen dat ze binnenkort ook een cyclocross uitbrengen?
Het lijkt mij dat er niet veel aanpassingen nodig zijn om van de AL-serie een cyclocross te maken voor een leuke prijs. Misschien dat iemand al iets heeft gehoord, of dat er geruchten op internet de ronde gaan?
Het zou voor mij in ieder geval een leuke aanvulling zijn voor mijn Canyon wagen park en vooral voor de winter maanden..
Het lijkt mij dat er niet veel aanpassingen nodig zijn om van de AL-serie een cyclocross te maken voor een leuke prijs. Misschien dat iemand al iets heeft gehoord, of dat er geruchten op internet de ronde gaan?
Het zou voor mij in ieder geval een leuke aanvulling zijn voor mijn Canyon wagen park en vooral voor de winter maanden..
@Tijmpies,
Tijdje geleden kwam deze vraag ook al naar voren op het forum. Peter van Canyon Benelux vertelde toen dat ze bij Canyon serieus nadachten om (misschien volgend jaar al) met een cyclocrossfiets of frame op de markt te komen. Of dit idee nog steeds stand houdt is mij onbekend.
Tijdje geleden kwam deze vraag ook al naar voren op het forum. Peter van Canyon Benelux vertelde toen dat ze bij Canyon serieus nadachten om (misschien volgend jaar al) met een cyclocrossfiets of frame op de markt te komen. Of dit idee nog steeds stand houdt is mij onbekend.
Ik heb eind oktober 2010 mijn eerste Canyon besteld, type Aeroad. De eerste leveringstermijn was normaal gezien week 12 2011, maar in week 10 kreeg ik telefoon om te vernemen dat er problemen waren met de mallen van het frame, dus is de nieuwe termijn opgeschoven naar week 19 wat nu toch wel lang begint duren , een half jaar is dat ondertussen. Het voelt bijna aan alsof ik een speciale auto besteld heb , dus niet. Ter compensatie krijg ik dan wel een setje wielerkleding van Canyon cadeau ter waarde van zo'n 120 euro, nu vraag ik me af of er zo nog mensen op dit forum zijn die ook zo lang moeten wachten ? Een kameraad van mij werkt bij Veltec en die zegt ook wel dat de meeste merken - vooral de Italiaanse - dit jaar lang op zich laten wachten .
Go Johnny Go
Bij mij duurde het ook wat langer de levering werd uitgesteld van week 12 naar week 15. Zelf vond ik dit niet zo'n probleem want ik heb nog een goede fiets dus hoefde niet stil te blijven zitten. Toch netjes dat je alvast een setje kleding ontvangen heb en succes met wachten. Kan je wel vertellen het is de moeite waard want heb afgelopen donderdagavond mijn eerste ritje gereden en het fietsie is echt snel (misschien is dit alleen psychisch) en ook erg comfortabel!
No pain no gain, no guts no glory!