Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 12 okt 2022 15:48

Vriend van me heeft gisteren zijn inflite ontvangen. Het nieuwe model. Overal stukken verf af en slecht gelakt.

Hun antwoord was dat dit geen nadeel is voor het frame zelf en hij dus enkel een tegoed bon van 70 euro kon krijgen of de fiets terug sturen en wachten tot december.

Kwaliteit gaat daar toch serieus naar beneden terwijl de prijs het tegenovergestelde doet.

Klantvriendelijkheid is ook wel een dikke 0 heb ik zelf ook al mogen ervaren. Zolang alles goed is, dan is er geen probleem. Maar als je iets voor hebt dan is er niet veel goodwill.

Ik snap ook niet dat er dus van veel modellen gewoon niets te bestellen is.. Bij iedere FM kun je tegenwoordig een leverdatum krijgen. En als je het daar vraagt dan hebben ze geen idee wanneer een bepaald model te bestellen zal zijn.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 okt 2022 16:12

Vorige week een tool aangevraagd om balhoofd te stellen, zal niet bij de levering van de fiets.
Gisteren al binnen :-)
Less is bore

zeddleppelin
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 17 okt 2018 09:16

zeddleppelin 12 okt 2022 16:31

Djemz schreef: 12 okt 2022 15:48 Klantvriendelijkheid is ook wel een dikke 0 heb ik zelf ook al mogen ervaren. Zolang alles goed is, dan is er geen probleem. Maar als je iets voor hebt dan is er niet veel goodwill.
Kan ik over meespreken, mijn Grizl was tegen een muurtje gevallen en er zat wat schroefschade op. Ik informeerde naar een eventuele lakstift en zo ze dit niet hadden (wat ik wel enigszins incalculeerde) de RAL-kleur, zodat ik zelf mijn plan kon trekken.

Hun antwoord: wij hebben geen RAL-kleuren van onze modellen, ga naar een modelbouwwinkel en vraag het daar.

Vrij ongeloofwaardig allemaal, maar ook bijzonder klantonvriendelijk. Ik zit dan met een specifieke kleur die je volgens mij niet op de gemiddelde Messerschmitt of Spitfire ga aantreffen.

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 12 okt 2022 17:26

Te vroeg gejuichd. Gisteren gefietst, vond toen al dat mijn zadel wat lager leek te staan dan gebruikelijk.
Vandaag hartstikke last van mijn knieën. Ik zie dat mijn zadel de laatste rit 2,5 cm is gezakt :evil: . Uiteraard netjes op juiste moment vastgezet, ingevet met carbon pasta.

Ook is de seatpost flink gekrast. Hier ga ik sowieso garantie op aanvragen, dit is echt belachelijk...
PXL_20221012_151822852.jpg

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 okt 2022 17:56

Rubik schreef: 12 okt 2022 17:26....Hier ga ik sowieso garantie op aanvragen, ..
Aanvragen kan altijd.
Zaak is of Canyon er op ingaat.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Rubik
Forum-lid
Berichten: 306
Lid geworden op: 30 mar 2018 17:58
Locatie: Heerenveen

Gebruikersavatar Rubik 12 okt 2022 18:19

Dat mag ik hopen. Fiets is exact een maand oud, 570 km mee gefietst. Zadelpen vastgezet volgens instructies.

rene-canyon
Forum-lid
Berichten: 348
Lid geworden op: 06 apr 2010 21:11

rene-canyon 12 okt 2022 18:25

Groeit Canyon iets te snel? Het lijkt er op dat de kwaliteit maar ook eindcontrole ondermaats is. Ondanks gelikte marketing filmpjes.
Op YouTube is er een Engelse fietswinkel welke een nieuwe Endurace heeft binnengekregen van een klant, daar heeft Canyon de remklauw verkeerd gemonteerd. En één remklauw foutief ontlucht.
Bovendien ook gemonteerd met een foutieve steekas.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37683
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 okt 2022 18:40

Rubik schreef: 12 okt 2022 17:26 Te vroeg gejuichd. Gisteren gefietst, vond toen al dat mijn zadel wat lager leek te staan dan gebruikelijk.
Oei….. ziet er niet goed uit. Zal de mijne nog maar eens natrekken met 1-2nm extra denk ik.
Al die geïntegreerde systemen maken het leven niet makkelijker en degelijker.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 okt 2022 19:14

zeddleppelin schreef: 12 okt 2022 16:31
Djemz schreef: 12 okt 2022 15:48 Klantvriendelijkheid is ook wel een dikke 0 heb ik zelf ook al mogen ervaren. Zolang alles goed is, dan is er geen probleem. Maar als je iets voor hebt dan is er niet veel goodwill.
Kan ik over meespreken, mijn Grizl was tegen een muurtje gevallen en er zat wat schroefschade op. Ik informeerde naar een eventuele lakstift en zo ze dit niet hadden (wat ik wel enigszins incalculeerde) de RAL-kleur, zodat ik zelf mijn plan kon trekken.

Hun antwoord: wij hebben geen RAL-kleuren van onze modellen, ga naar een modelbouwwinkel en vraag het daar.

Vrij ongeloofwaardig allemaal, maar ook bijzonder klantonvriendelijk. Ik zit dan met een specifieke kleur die je volgens mij niet op de gemiddelde Messerschmitt of Spitfire ga aantreffen.
Duitse fiets? Zoekt u hier de kleur maar uit:
Afbeelding
Campagnolo Ultra Dork

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2828
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 12 okt 2022 20:50

Rubik schreef: 12 okt 2022 17:26 Te vroeg gejuichd. Gisteren gefietst, vond toen al dat mijn zadel wat lager leek te staan dan gebruikelijk.
Vandaag hartstikke last van mijn knieën. Ik zie dat mijn zadel de laatste rit 2,5 cm is gezakt :evil: . Uiteraard netjes op juiste moment vastgezet, ingevet met carbon pasta.

Ook is de seatpost flink gekrast. Hier ga ik sowieso garantie op aanvragen, dit is echt belachelijk...
PXL_20221012_151822852.jpg
Bizar dit. Ze lijken helemaal niets geleerd te hebben vd aeroad.
Die zadelpen ziet er leuk uit, alleen doe mij er maar eentje die gewoon goed klemt.

Het lijkt er alleen op dat ze er mee weg komen.

Hopelijk kunnen ze je een nieuwe zadelpen toe sturen welke wel gewoon fatsoenlijk klemt.
Als het aan het frame ligt dan is het wachten tot dat die weer een keer inzakt.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 12 okt 2022 21:38

gaisdergerman schreef: 12 okt 2022 20:50
Rubik schreef: 12 okt 2022 17:26 Te vroeg gejuichd. Gisteren gefietst, vond toen al dat mijn zadel wat lager leek te staan dan gebruikelijk.
Vandaag hartstikke last van mijn knieën. Ik zie dat mijn zadel de laatste rit 2,5 cm is gezakt :evil: . Uiteraard netjes op juiste moment vastgezet, ingevet met carbon pasta.

Ook is de seatpost flink gekrast. Hier ga ik sowieso garantie op aanvragen, dit is echt belachelijk...
PXL_20221012_151822852.jpg
Bizar dit. Ze lijken helemaal niets geleerd te hebben vd aeroad.
Die zadelpen ziet er leuk uit, alleen doe mij er maar eentje die gewoon goed klemt.

Het lijkt er alleen op dat ze er mee weg komen.

Hopelijk kunnen ze je een nieuwe zadelpen toe sturen welke wel gewoon fatsoenlijk klemt.
Als het aan het frame ligt dan is het wachten tot dat die weer een keer inzakt.
De reden zal wel weer die beweging zijn die de zadelpen heeft. Dat ze die stomme redenering eens laten varen. Met 28mm banden heb je toch al comfort genoeg en anders koop je maar een endurace.

Een zadelpen hoort niet los te zitten in een frame, maar gewoon vast.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 783
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 13 okt 2022 10:30

Iemand ervaring met de kleur Sand van Canyon? De Grail is te koop in Forest (groen) of Sand. Op de foto’s lijkt het erg geel, maar ik weet dat er verschil kan zitten tussen studiofoto’s en daglicht foto’s. Kan helaas weinig daglicht foto’s vinden van een Grail in Sand. Wel van de Forest kleur. Twijfel een beetje welke te kiezen. De een is sneller leverbaar, maar dat mag geen reden zijn om een keuze te maken. Heb ik mezelf voorgenomen… 😉
Michiel

Plaats reactie