Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mar 2024 17:41

Djemz schreef: 15 mar 2024 12:48
daniel1975 schreef: 15 mar 2024 08:23 Welke Ultimate heb je? Bij de huidige versie werkt het allemaal net ff anders dan wat we normaal gewend zijn bij een expander. Heb je een extra tooltje voor nodig.
CF SL7. Deze werkt wel nog volgens het gewone principe dacht ik. Nu ik heb mail gekregen dat ik hem best binnen ga brengen bij een servicepunt. Ga ik dan ook maar doen ipv constant te moeten wachten op toegestuurde stukken die het niet oplossen.
Niet met de geïntegreerde cockpit maar gewonen stuurpen? Dan is het idd normaal volgens mij.
Less is bore

bikerke
Forum-lid
Berichten: 622
Lid geworden op: 02 okt 2004 18:11

bikerke 15 mar 2024 21:23

bikerke schreef: 14 mar 2024 21:32 Heeft er iemand de versnellingskabels van zijn canyon al vervangen?
Het probleem stelt hem dat de kabels aan elkaar hangen met een strap.
2) de hydraulische remleiding, hangt deze vast samen met de versnellingskabels?
Het is dus enkel de remleiding die met de strap vast zit.
Wel moet de bottom bracket er uit om de versnellingskabels te vervangen.

JariCo
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2024 13:31

JariCo 17 mar 2024 17:32

Onlangs een canyon aeroad gekocht en vraag me nu af of ik deze stickers wel of niet dien te verwijderen.. ivm. schuren van de kabels. Op mijn vorige fiets een Giant TCR wel verwijderd en toen is het logo weggeschuurd. Echter komen de kabels nu enkel aan de zijkanten heel minimaal tegen het frame bij het sturen. Sticker over het logo staat nooit in contact met de kabels.
Bijlagen
3FC114C8-A658-4975-9CD8-4021BFED29AC.jpeg
Laatst gewijzigd door JariCo op 17 mar 2024 17:34, 1 keer totaal gewijzigd.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4523
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 17 mar 2024 18:08

Die zitten er niet voor niets lijkt me.

JariCo
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2024 13:31

JariCo 17 mar 2024 21:31

kxlight schreef: 17 mar 2024 18:08 Die zitten er niet voor niets lijkt me.
Deze wel haha.
Bijlagen
16DB3B32-FBC1-47AE-A3FF-23016C0429AD.jpeg

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 18 mar 2024 11:56

MarkVeenstra schreef: 11 mar 2024 10:10 aeroad is laag en lang. Dus het moet je passen, je moet er flexibel genoeg voor zijn. Anders zie je concessies, zoals veel spacers onder de stuurpen.
Maar uiteindelijk is het ieders persoonlijke keuze.
Dus ja, "als het past" is het prima, maar "als het past" dan ging dat advies van Kiekeboe voor de Endurace waarschijnlijk ook al niet op ;-)
Dat valt (heel) erg mee. De Ultimate is 4mm "langer" en heeft dezelfde stack & reach, de verschillen met de Endurace zijn uiteraard wat groter maar het verschil zit hem vooral in de "hard/stijfheid" van de Aeroad. Ik zit op alledrie vrijwel hetzelfde (door het zo af te stellen) maar het rijgevoel is totaal anders (met zelfde banden/wielen uiteraard). Bovendien valt er bij de Aeroad nauwelijks iets te doen met "veel" spacers....die zijn er gewoon niet (bij de SLX en CFR). De "nieuwe" Aeroad is juist (op verzoek van de profs naar verluid) veel minder racy gemaakt als het vorige model.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 18 mar 2024 12:57

tomtom schreef: 18 mar 2024 11:56
MarkVeenstra schreef: 11 mar 2024 10:10 aeroad is laag en lang. Dus het moet je passen, je moet er flexibel genoeg voor zijn. Anders zie je concessies, zoals veel spacers onder de stuurpen.
Maar uiteindelijk is het ieders persoonlijke keuze.
Dus ja, "als het past" is het prima, maar "als het past" dan ging dat advies van Kiekeboe voor de Endurace waarschijnlijk ook al niet op ;-)
Dat valt (heel) erg mee. De Ultimate is 4mm "langer" en heeft dezelfde stack & reach, de verschillen met de Endurace zijn uiteraard wat groter maar het verschil zit hem vooral in de "hard/stijfheid" van de Aeroad. Ik zit op alledrie vrijwel hetzelfde (door het zo af te stellen) maar het rijgevoel is totaal anders (met zelfde banden/wielen uiteraard). Bovendien valt er bij de Aeroad nauwelijks iets te doen met "veel" spacers....die zijn er gewoon niet (bij de SLX en CFR). De "nieuwe" Aeroad is juist (op verzoek van de profs naar verluid) veel minder racy gemaakt als het vorige model.
Aeroad is idd niet meer lang en laag. Heeft identiek dezelfde stack en reach als de ultimate.

Ik heb nu beide en het is echt bizar hoe verschillend die 2 fietsen zijn. De ultimate is veel speelser en de aeroad is meer een machine om lang hard en rechtdoor mee te knallen, maar is echt een raket die ook nog eens comfortabel is.

Wil je er maar 1 dan zou ik de ultimate aero nemen. Dan heb je het beste van de 2 werelden.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 18 mar 2024 13:49

Het is hier al vast eens voorbij gekomen, dus op voorhand excuus voor de mogelijke dubbele vraag.

Ik zit enorm te twijfelkonten of ik een nieuwe Aeroad ga bestellen (ik spreek ook met aanbieders op Marktplaats). Het gaat op de CF SLX 8 Di2. Er staan 2 versies van deze fiets op de site van Canyon, een van 6.099 EUR + een van 6.399 EUR. Ik zie dat op de duurdere een powermeter zit. Ik dacht dat de powermeter het enige verschil zou zijn, maar nu ik wat verder kijk zie ik dat de gewichten ook anders zijn. De voorvork is op de duurdere versie best wat zwaarder bijv.

Wat is nu het verschil tussen deze twee? Is de duurdere de versie waarbij ze die aanpassing voor de zadelpen-issues hebben doorgevoerd?

Hoor graag even.

EDIT: ook even gesproken met Canyon via de chat. Die geven aan dat er geen verschil is maar dat er een foutje zit in de gewichten op de site.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15978
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 18 mar 2024 14:28

JariCo schreef: 17 mar 2024 21:31
kxlight schreef: 17 mar 2024 18:08 Die zitten er niet voor niets lijkt me.
Deze wel haha.
De beide stickers zijn gewoon slecht gepositioneerd.
Haal je een velletje beschermstickers, stuur draaien en zien waar de kabels contact maken met het frame.
Op die plaats stickers kleven.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

esmeew
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 28 sep 2021 09:12

esmeew 18 mar 2024 15:06

Heeft iemand nog een tip waar je eventueel de nieuwe canyon grail kunt zien en het liefste even op mag zitten / de straat heen en weer mag rijden?
Ik ben vorig jaar bij een hoop gravel evenementen geweest waar canyon stond en je dit kon doen... Maar toen had ik geen interesse :D ( bv LTV gravel fest en graveller drenthe)
Shimano experience center in Valkenburg lijkt alleen de oude grail te hebben (volgens hun website dan) en valkenburg ligt voor mij niet echt naast de deur.
Volgens de website can canyon Eindhoven kun je daar ook niet testen. Iemand nog goede ideeen? Ik ben heel benieuwd hoe de relatief korte stuurpen stuurt tov de langere chainstay. Ik weet dat je ook de fiets 30 dagen kunt proberen na aankoop... dat zou eventueel een laatste optie zijn.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 18 mar 2024 15:17

esmeew schreef: 18 mar 2024 15:06 Heeft iemand nog een tip waar je eventueel de nieuwe canyon grail kunt zien en het liefste even op mag zitten / de straat heen en weer mag rijden?
Ik ben vorig jaar bij een hoop gravel evenementen geweest waar canyon stond en je dit kon doen... Maar toen had ik geen interesse :D ( bv LTV gravel fest en graveller drenthe)
Shimano experience center in Valkenburg lijkt alleen de oude grail te hebben (volgens hun website dan) en valkenburg ligt voor mij niet echt naast de deur.
Volgens de website can canyon Eindhoven kun je daar ook niet testen. Iemand nog goede ideeen? Ik ben heel benieuwd hoe de relatief korte stuurpen stuurt tov de langere chainstay. Ik weet dat je ook de fiets 30 dagen kunt proberen na aankoop... dat zou eventueel een laatste optie zijn.
Misschien in een servicepunt in de buurt? Ik ben onlangs bij Campe geweest in België en die heeft zo goed als ieder model/kleur/maat daar staan om eens op te zitten.

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 18 mar 2024 15:40

marsman schreef: 18 mar 2024 13:49 Het is hier al vast eens voorbij gekomen, dus op voorhand excuus voor de mogelijke dubbele vraag.

Ik zit enorm te twijfelkonten of ik een nieuwe Aeroad ga bestellen (ik spreek ook met aanbieders op Marktplaats). Het gaat op de CF SLX 8 Di2. Er staan 2 versies van deze fiets op de site van Canyon, een van 6.099 EUR + een van 6.399 EUR. Ik zie dat op de duurdere een powermeter zit. Ik dacht dat de powermeter het enige verschil zou zijn, maar nu ik wat verder kijk zie ik dat de gewichten ook anders zijn. De voorvork is op de duurdere versie best wat zwaarder bijv.

Wat is nu het verschil tussen deze twee? Is de duurdere de versie waarbij ze die aanpassing voor de zadelpen-issues hebben doorgevoerd?

Hoor graag even.

EDIT: ook even gesproken met Canyon via de chat. Die geven aan dat er geen verschil is maar dat er een foutje zit in de gewichten op de site.
Twijfelkonten :-)
Dat hebben er heel veel en heb ik ook gehad. Is ook goed denk ik voor een boel geld.
Wat ik gezien heb is dat er verschillende schijven in zitten. Nieuwe RT-CL800 en op de oude XT MT800.
Zie je in beschrijving en op foto. Voor wat het waard is,
Verder enige verschil is de kleur. Kiezen welke je mooier vind.
Canyon zal ook gezegd hebben dat beide de nieuwe zadelpenbevestiging hebben met de wig ipv met een bout in de achterkant van de zitbuis. Overigens zijn er genoeg fietsers die geen problemen hebben gehad met oude ontwerp.
En Jasper Philipsen won zondag Milaan San Remo op oude model.
Als je PM belangrijk vind zou je een factory install kunnen overwegen. Kost 319 voor op je bestaande crank. Ik heb deze nu besteld via Beat.
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

Plaats reactie