Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
ric
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 09 aug 2007 00:21
Locatie: Nieuwkoop

Gebruikersavatar ric 18 mar 2024 15:44

Op Facebook is ook best wel een actieve canyon groep.
Daar las ik van oude model frame.
Bijlagen
Scherm­afbeelding 2024-03-18 om 15.43.56.png
Canyon Aeroad / Kona Rove St / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)

JariCo
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mar 2024 13:31

JariCo 18 mar 2024 15:50

Lcsmet schreef: 18 mar 2024 14:28
JariCo schreef: 17 mar 2024 21:31
kxlight schreef: 17 mar 2024 18:08 Die zitten er niet voor niets lijkt me.
Deze wel haha.
De beide stickers zijn gewoon slecht gepositioneerd.
Haal je een velletje beschermstickers, stuur draaien en zien waar de kabels contact maken met het frame.
Op die plaats stickers kleven.

Succes.
Dank, ga dat wel even doen dan zou jammer zijn als de lak toch wegschuurt.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2388
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 18 mar 2024 16:25

@ric, dan voor je reply. Die schijven zie ik nu ook. Bizar/raar dat de chat van Canyon je daar dan niet even op wijst, gaven aan dat er naast de powermeter geen verschil zou zijn (niet dat het een gigaverschil is natuurlijk).

Ik twijfelkont nog even verder
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 22 mar 2024 06:36

Iemand ervaring met krakende zadelpen in nieuwe ultimate? Bij de aeroad zie ik dat een stukje tape helpt, maar helpt dat ook bij de ultimate?

Wel grappig. Mijn aeroad met zogezegd het slechte systeem heeft nog nooit een kraakje gehad. En de ultimate met het nieuwe systeem dus wel.

Ik heb hem overigens nog maar net terug doordat ik de topcap niet kon monteren wegens een gezakte expander plug. Lijkt me een maandagmodelletje.
5 canyons die super waren, maar deze is toch wel de slechtste ervaring tot nu toe.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37704
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 22 mar 2024 08:15

Ik heb een jaar op het huidige model Ultimate gereden, nooit een kraakje of wat dan ook gehoord.
Less is bore

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 22 mar 2024 08:33

daniel1975 schreef: 22 mar 2024 08:15 Ik heb een jaar op het huidige model Ultimate gereden, nooit een kraakje of wat dan ook gehoord.
Ja dat kan goed, maar daar ben ik niet veel mee natuurlijk. Ik heb ook geen probleem met mijn aeroad terwijl er ook veel anderen zijn.

tomtom
Forum-lid
Berichten: 1139
Lid geworden op: 29 apr 2006 23:13
Locatie: Arnhem

tomtom 22 mar 2024 14:54

Djemz schreef: 22 mar 2024 06:36 Iemand ervaring met krakende zadelpen in nieuwe ultimate? Bij de aeroad zie ik dat een stukje tape helpt, maar helpt dat ook bij de ultimate?

Wel grappig. Mijn aeroad met zogezegd het slechte systeem heeft nog nooit een kraakje gehad. En de ultimate met het nieuwe systeem dus wel.

Ik heb hem overigens nog maar net terug doordat ik de topcap niet kon monteren wegens een gezakte expander plug. Lijkt me een maandagmodelletje.
5 canyons die super waren, maar deze is toch wel de slechtste ervaring tot nu toe.
Weet je zeker dat het de zadelpen is? Ik had dat ooit bij een oudere Ultimate en toen bleek het in het padje te zitten (echt waar en op advies van Canyon dat ingevet/schoongemaakt...weg geluid :winkthumb:). Qua zadelpen zou ik dan eea losmaken, schoonmaken, opnieuw carbonpasta aanbrengen en monteren. Plakbandje lijkt me niet wenselijk/handig...bovendien zag ik deze klacht nog nergens op een ander forum en dat was bij de Aeroad echt wel een ander verhaal.
Canyon Aeroad
Canyon Grail

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 22 mar 2024 18:45

tomtom schreef: 22 mar 2024 14:54
Djemz schreef: 22 mar 2024 06:36 Iemand ervaring met krakende zadelpen in nieuwe ultimate? Bij de aeroad zie ik dat een stukje tape helpt, maar helpt dat ook bij de ultimate?

Wel grappig. Mijn aeroad met zogezegd het slechte systeem heeft nog nooit een kraakje gehad. En de ultimate met het nieuwe systeem dus wel.

Ik heb hem overigens nog maar net terug doordat ik de topcap niet kon monteren wegens een gezakte expander plug. Lijkt me een maandagmodelletje.
5 canyons die super waren, maar deze is toch wel de slechtste ervaring tot nu toe.
Weet je zeker dat het de zadelpen is? Ik had dat ooit bij een oudere Ultimate en toen bleek het in het padje te zitten (echt waar en op advies van Canyon dat ingevet/schoongemaakt...weg geluid :winkthumb:). Qua zadelpen zou ik dan eea losmaken, schoonmaken, opnieuw carbonpasta aanbrengen en monteren. Plakbandje lijkt me niet wenselijk/handig...bovendien zag ik deze klacht nog nergens op een ander forum en dat was bij de Aeroad echt wel een ander verhaal.
Welke padje bedoel je dan juist? De clamp die tegen de zadelpen komt?

Reddit staat er vol van hoor als je even zoekt op Google. Ook veel met zakkende zadelpennen. Die dan een nieuwe krijgen die exact hetzelfde probleem terug hebben.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5973
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 22 mar 2024 19:09

Ik denk Patje waar de derailleur aan hangt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

freakish
Forum-lid
Berichten: 272
Lid geworden op: 01 mei 2010 23:50

freakish 22 mar 2024 21:40

Djemz schreef: 22 mar 2024 06:36 Iemand ervaring met krakende zadelpen in nieuwe ultimate? Bij de aeroad zie ik dat een stukje tape helpt, maar helpt dat ook bij de ultimate?
Herkenbaar. Mijn ultimate had dat probleem ook vorig jaar na een aantal ritten. Ik heb het kunnen oplossen door de zadelpen goed schoon te maken en met stay fixed van cyclon weer te bevestigen. Bij de eerste montage had ik het spul van canyon gebruikt. Sindsdien nergens meer last van.

Let trouwens op met de zadelpenbout. Die draait snel door, ondanks goed gereedschap. Ik heb die bout uit voorzorg vervangen door de nieuwe versie met torx-bout. Die is een stuk beter.

Xheanortx
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 22 feb 2022 20:05

Xheanortx 22 mar 2024 22:44

freakish schreef: 22 mar 2024 21:40
Djemz schreef: 22 mar 2024 06:36 Iemand ervaring met krakende zadelpen in nieuwe ultimate? Bij de aeroad zie ik dat een stukje tape helpt, maar helpt dat ook bij de ultimate?
Herkenbaar. Mijn ultimate had dat probleem ook vorig jaar na een aantal ritten. Ik heb het kunnen oplossen door de zadelpen goed schoon te maken en met stay fixed van cyclon weer te bevestigen. Bij de eerste montage had ik het spul van canyon gebruikt. Sindsdien nergens meer last van.

Let trouwens op met de zadelpenbout. Die draait snel door, ondanks goed gereedschap. Ik heb die bout uit voorzorg vervangen door de nieuwe versie met torx-bout. Die is een stuk beter.
Zeker een goede tip hierboven. Canyon heeft mijn frame vervangen doordat de bout niet meer los kwam.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 23 mar 2024 07:10

freakish schreef: 22 mar 2024 21:40
Djemz schreef: 22 mar 2024 06:36 Iemand ervaring met krakende zadelpen in nieuwe ultimate? Bij de aeroad zie ik dat een stukje tape helpt, maar helpt dat ook bij de ultimate?
Herkenbaar. Mijn ultimate had dat probleem ook vorig jaar na een aantal ritten. Ik heb het kunnen oplossen door de zadelpen goed schoon te maken en met stay fixed van cyclon weer te bevestigen. Bij de eerste montage had ik het spul van canyon gebruikt. Sindsdien nergens meer last van.

Let trouwens op met de zadelpenbout. Die draait snel door, ondanks goed gereedschap. Ik heb die bout uit voorzorg vervangen door de nieuwe versie met torx-bout. Die is een stuk beter.
Ga idd eens andere pasta gebruiken. Ik heb al de versie met torx bout. Wel idioot dat ze dan die zwarte inbussleutel erbij leveren die normaal dient om je zadelpen op 5nm vast te zetten.

Plaats reactie