Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 13 nov 2007 13:10

Dan moet je dus bij het kiezen van een frame / fiets rekening houden met de diameter van de lagers, als je dat graag wilt blijven doen. Ik denk niet dat veel rijders veel zullen wisselen.
Een grotere diameter betekent ook meer en vaak kleinere kogels. Je verdeelt alle mogelijke druk over een groter oppervlak wat dus resulteert in een lagere druk per kogel. Dat kan nooit kwaad.
Als ik mijn nieuwe F10 heb kan ik zeggen of ik verschil voel met mijn huidige fiets, (Een Look KX) maar dat zal best.
Overigens heb ik nu ook maar 1 spacertje van een halve centimeter.;)
Gang is alles...

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 13 nov 2007 17:28

Verstandig van Canyon om een ander balhoofdsysteem in het nieuwe frame te verwerken. Tot op heden vond ik namelijk dat canyon 1 technisch minpunt had en dat waren de balhoofdlagers. Heb 2 Canyon frames gehad, bij beiden liepen de lagers binnen een maand voor geen meter meer. Hopelijk is dit met het nieuwe systeem verholpen.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

prorace4ever
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:18

prorace4ever 25 nov 2007 18:02

Hallo Canyon-Drivers,
begin november had ik een F10 besteld in het zwart.
Benelux center mailde me vrijdag pas dat er geen gekleurde frames beschikbaar meer beschikbaar waren buiten het wit.
Dus er is ook geen bestellig doorgevoerd.
Wat zouden jullie doen?
Ook dit nog: zou mijn lichte gestalte enige hinder ondervinden van het stijve frame?
Ik weeg 58-59kg voor mijn 174.5cm.
Groetjes!

vinc
Forum-lid
Berichten: 68
Lid geworden op: 13 okt 2007 23:43
Locatie: Arnhem

vinc 25 nov 2007 21:10

ProRace4ever schreef:Hallo Canyon-Drivers,
begin november had ik een F10 besteld in het zwart.
Benelux center mailde me vrijdag pas dat er geen gekleurde frames beschikbaar meer beschikbaar waren buiten het wit.
Dus er is ook geen bestellig doorgevoerd.
Wat zouden jullie doen?
Ook dit nog: zou mijn lichte gestalte enige hinder ondervinden van het stijve frame?
Ik weeg 58-59kg voor mijn 174.5cm.
Groetjes!

Moeilijk te zeggen. Wat zou je alternatief zijn?

prorace4ever
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:18

prorace4ever 25 nov 2007 22:50

Pff een alternatief?
Ik dacht eerlijk gezegd eerst aan een Cervelo Soloist Team alu.
Maar dat frame weegt nogal redelijk veel.
Ik viel op die Canyon vanwege de goede prijs, veel goede reacties plus de schoonheid van het frame.
Heb slechte ervaringen met men huidige fiets (Prorace viper), die bike plooide mee in de afdaling van de Ventoux enzo.
Iemand die me raad kan geven?
best zo vlug mogelijk dat ik nog iets kan regelen met Canyon

Gebruikersavatar
christoffel
Forum-lid
Berichten: 701
Lid geworden op: 30 apr 2007 21:43

Gebruikersavatar christoffel 26 nov 2007 14:53

Stijfheid is geen probleem. Gebruik de zoek functie en je vindt er veel over.

Plaats bij Canyon een pre-order (als je een witte wilt) en vraag naar de levertijd, want de nieuwe site is nog steeds niet on-line en dus is het waarschijnlijk dat er, i.v.m. het ontbreken van artikelnummers, nog helemaal geen orders zijn geplaatst. Je sluit dan gewoon aan in de rij en bent sowieso voor de mensen die via de nieuwe site gaan bestellen.

[img=http://www.radsportscout.de/wp-content/ ... pro9sl.jpg]

Een witte is toch mooi?
Gang is alles...

loki
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 apr 2007 00:32

loki 26 nov 2007 15:03

Nou ik denk eerder dat ie bedoelt dat het frame misschien wel té stijf is met zo'n gewicht, en ik denk dat het ook best het geval kan zijn als je bijvoorbeeld een setje Eurussen eronder plaatst. Setje Neutrons zouden het wel goed doen mijns inziens.

prorace4ever
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2007 20:18

prorace4ever 26 nov 2007 18:55

Wel zo zou ik hem afmonteren:
Shimano Ultrega
Deda Newton en Deda zero 100 stuurpen
Wss ook een Deda zadelpen.
Als wielen zou ik ofwel American classic 58 nemen of wel waar de meeste kans in zit de Corima aero's
Ik heb hier thuis nog een setje ksyrium elite's staan om mee te gaan klimmen en trainen.
Zou dat zoveel verschil maken qua stijfheid?

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 26 nov 2007 19:57

Wat een gezever altijd om stijfheid van het frame....., daar merk je maar marginaal iets van, en dan vooral als je van de ene minder stijve fiets op de andere wel stijvere fiets stapt.... en binnen 5 minuten ben je dat verschil ook al weer vergeten... Alleen mensen die elke dag op een nieuwe fiets fietsen, zoals de casrans, de sharkmans, de sperics en weet ik veel welke andere expert, zullen misschien dit verschil daadwerkelijk merken.

Ik persoonlijk merk een verschil als van een Canyon F8 (nagenoeg even stijf als de F10) over stap op een 20 jaar oud stalen fietsje. En geef mij maar zo'n responsieve fiets hoor, die gaat gewoon merkbaar sneller en trapt trefzekerder. En als je bang bent dat je "teveel" op je fietsje schokt, dan doe je toch 6 bar in je banden in plaats van 8, of pas je een gelzadeltje toe, zolang het die zogenaamd zware schokken maar absorbeert. Persoonlijk vind ik het maar gezever dat gevergelijk tussen stijve en fractioneel iets minder stijve frames...., maar nogmaals je moet een expert zijn om het verschil te merken.

Er is maar 1 ding dat echt helpt: hard trainen! De rest is pixelpeeping and gearfreaking.

wielrunner
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 dec 2005 22:18

wielrunner 26 nov 2007 20:30

Maar die gasten rijden veel harder dan wij Auke dus wij moeten gewoon onze mond dichthouden

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 26 nov 2007 21:32

Auke rijdt anders vrij hard hoor ;)

auke
Forum-lid
Berichten: 1452
Lid geworden op: 04 dec 2005 01:52

auke 26 nov 2007 21:47

Maar dat is ook niet zo moeilijk om harder dan ons te rijden..... gewoon harder trainen ;-))

Ach zelfde soort discussies tref je overal aan, en er duikt altijd wel een eloquente expert op, op welk forum je ook kijkt. En mensen zijn heel snel geneigd te gaan twijfelen bij aankoop van een nieuw speeltje. Ik koop altijd iets duurders dan mijn budget reikt, gewoon omdat het mooier, nieuwer, eigentijdser en exclusiever is., niet omdat ik er sneller om ga fietsen. Ik ben ook maar een materialist als het daarom gaat. Maar besef het wel tenminste....

Als je het kan betalen, koop gewoon het mooiste en duurste wat er is. En als de F10 teveel stuitert, dan zijn er vast wel mensen die je een duurdere fiets willen aansmeren die 1mm minder stuitert als je met 50km per uur over een klinkerweg rijdt. Maar ja, dat moet je die 50 nog wel even zien te halen..... En hoe was het ook al weer in Parijs Roubaix, degene die het snelst over de kasseien rijden hebben het minste last van gestuiter? Alles is relatief dus...

En die witte F10 met Lightweights.... als ik het me kon veroorloven dan wist ik het wel...

Plaats reactie