Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 11 mar 2019 22:51

fietsvogel schreef: 11 mar 2019 18:35 Merkwaardig dat je bij Canyon vast zit aan standaard maten voor cranklengte, stuurpen, stuurbreedte etc. Heb nu een maat s nodig maar geen 170mm crank. Wel 172,5.
Echt jammer.
Dat vind ik bij Rose beter.
Stuurpen en breedte zijn bij Canyon wel te wijzigen. De manier waarop is wellicht wel onhandig. Je moet na de levering contact opnemen, krijg je de gewenste maat opgestuurd en de 'verkeerde' kun je vervolgens terug sturen.

Crank is helaas niet te wijzigen. Of dit ook zin heeft, is ook zeker een discussiepunt. Mijn standpunt daarin is, dat het mij heel sterk lijkt dat er ook maar iemand is op dit forum die blind het verschil gaat merken tussen 2 cranks met slechts 2,5mm verschil.

Joep2012
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 16 sep 2018 21:57

Joep2012 11 mar 2019 23:08

StefanJ schreef: 11 mar 2019 22:51
fietsvogel schreef: 11 mar 2019 18:35
Stuurpen en breedte zijn bij Canyon wel te wijzigen. De manier waarop is wellicht wel onhandig. Je moet na de levering contact opnemen, krijg je de gewenste maat opgestuurd en de 'verkeerde' kun je vervolgens terug sturen.
Proces voor eventuele wijzigingen is bij Canyon vanaf dit jaar veranderd. Je krijgt 50% korting op een andere stuurpen bijvoorbeeld en je mag de "verkeerde" houden...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 mar 2019 07:25

Geldt dat ook voor een geïntegreerd stuur? Zo ja, altijd een extra stuur bestellen en 2de hands verkopen, brengt aardig op zo :D
Afbeelding

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 12 mar 2019 08:16

TL@ schreef: 12 mar 2019 07:25 Geldt dat ook voor een geïntegreerd stuur? Zo ja, altijd een extra stuur bestellen en 2de hands verkopen, brengt aardig op zo :D
Zal dat eens na gaan vragen in Koblenz. Ik wil niemand een poot uitdraaien, maar iets terugverdienen is natuurlijk mooi mee genomen. :P
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 mar 2019 08:49

Het is niet merkwaardig... Het is simpelweg canyon's businessmodel. Komt eens in de zoveel pagina's weer ter sprake.
Kennelijk verkopen ze op deze manier voldoende fietsen om rond te kunnen komen, en de klanten die om deze reden naar een ander gaan (bijv rose), kunnen ze dus missen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Venividibici
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2019 11:59

Venividibici 12 mar 2019 09:09

TheUnexpected schreef: 11 mar 2019 16:44 Bij mij intussen 3 weken, 2 maal opheldering gevrraagd omdat de geschatte ophaal datum reeds verstreken was. Livechat werkt prima, maar als er staat tussen 4 en 8 maart af te halen dan is het gek dat ik op 11 maart geen update heb. Vandaag dus voor de derde maal gevraagd, zal wel 2 weken later zijn. Alwéér.

Welke fiets overigens? Ultimate CF SL 7.0 Dics
Lees ook wel eens dat er wordt vertraagd en dat de fiets dan alsnog eerder geleverd wordt. Communicatie is wel erg belangrijk in zo’n fase..

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 12 mar 2019 09:42

Venividibici schreef: 12 mar 2019 09:09 Lees ook wel eens dat er wordt vertraagd en dat de fiets dan alsnog eerder geleverd wordt. Communicatie is wel erg belangrijk in zo’n fase..
Ik heb sowieso een beetje een bijzonder verhaal. Ik had namelijk in eerste instantie aangegeven de fiets te willen laten leveren thuis, maar door ellenlange vertraging zou de fiets pas in augustus geleverd worden. Dus toen dacht ik: een tripje Koblenz met mijn vader... Ook leuk!. Dus de order opnieuw gedaan (je kan dit dus niet omzetten overigens).

Toen kreeg ik doodleuk bericht dat ik de fiets anderhalve week later op zou kunnen halen. Prima helemaal tevreden, maar intussen zijn we een maand verder qua delays, dus ik sta nog ietwat ongeduldig in de wacht. Maar ik mag niet klagen want tussen augustus en eind maart zitten nogal wat kilometers.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Venividibici
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2019 11:59

Venividibici 12 mar 2019 10:30

TheUnexpected schreef: 12 mar 2019 09:42
Venividibici schreef: 12 mar 2019 09:09 Lees ook wel eens dat er wordt vertraagd en dat de fiets dan alsnog eerder geleverd wordt. Communicatie is wel erg belangrijk in zo’n fase..
Ik heb sowieso een beetje een bijzonder verhaal. Ik had namelijk in eerste instantie aangegeven de fiets te willen laten leveren thuis, maar door ellenlange vertraging zou de fiets pas in augustus geleverd worden. Dus toen dacht ik: een tripje Koblenz met mijn vader... Ook leuk!. Dus de order opnieuw gedaan (je kan dit dus niet omzetten overigens).

Toen kreeg ik doodleuk bericht dat ik de fiets anderhalve week later op zou kunnen halen. Prima helemaal tevreden, maar intussen zijn we een maand verder qua delays, dus ik sta nog ietwat ongeduldig in de wacht. Maar ik mag niet klagen want tussen augustus en eind maart zitten nogal wat kilometers.
Augustus ook... wat kan er dan zo vertraagd zijn dat je pas in augustus een fiets geleverd kunt krijgen, vraag ik me af.. bijzonder. Hopen dat je m eerder hebt dan

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 12 mar 2019 12:15

Waarschijnlijk out-of-stock van het specifieke model/maat/kleur .., en pas in de zomer weer in de planning voor voorraad.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 12 mar 2019 12:28

MarkVeenstra schreef: 12 mar 2019 12:15 Waarschijnlijk out-of-stock van het specifieke model/maat/kleur .., en pas in de zomer weer in de planning voor voorraad.
Hier dacht ik ook aan. Heb dan ook de allergrootste maat 2Xl. Maten M, L en XL hebben natuurlijk voorrang. Wat ik van Wouter en Jip (de livechat beheerders in Eindhoven) begreep, heb ik waarschijnlijk de fiets die iemand anders had besteld voor pickup in Koblenz. Die heeft daar waarschijnlijk van af gezien, en zodoende mag ik hopelijk over niet al te lange termijn naar Duitsland!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

JvK91
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 jun 2018 15:59

JvK91 12 mar 2019 21:53

Laatst dus de Ultimate SL 7.0 Disc besteld. Komt met de geintegreerde stem+stuur. Je kan via de mail dus afstemmen welk stuur je er graag erop gemonteerd wilt zien (kwa stem+stuurbreedte afmeting) en dan ook nog eens vragen om een extra stuur meegeleverd te krijgen. Voor het extra stuur doe je een aanbetaling van de helft van het aankoopbedrag. Die krijg je volledig terug zodra je een van de sturen retour stuurt.

De customer chat en Bikemotion Canyon medewerkers vertelde me dat de nieuwe CP10 aerocockpit in bijna alle lengte*breedte combinaties te leveren zijn. Dus als je 130*370 bij een maat XL zou willen dan kan dat in principe. CP10 stuur staat nog niet in de webshop dus daarom weet de consument ook nog niet alle afmetingen..

JanWillem90
Forum-lid
Berichten: 109
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:40

JanWillem90 13 mar 2019 09:51

Best wel spannend met die levertijden.
Fiets staat gepland voor uitlevering tussen 8 en 12 april.
Dan begrijp dat er nog een aantal dagen overheen gaat voor hij daadwerkelijk verzonden is en dan is er nog de levertermijn van UPS.

En toch wil ik graag met weekend ardennen op de nieuwe fiets stappen. (18 april vertrek)
:?

Plaats reactie