Alles over vakanties op én met de fiets

dode bij amstelgold race toerversie

chalita
Forum-lid
Berichten: 132
Lid geworden op: 01 dec 2004 20:59

chalita 16 apr 2006 13:28

Dode bij toerversie Amstel Gold Race
VALKENBURG - Een 51-jarige inwoner van het Overijsselse Okkenbroek is zaterdagmiddag tijdens de...


De toerversie van de Amstel Gold Race is voor veel deelnemers zwaar. ARCHIEFFOTO ANP
...beklimming van de Cauberg in Valkenburg onwel geworden en overleden. De man fietste mee met de toerversie van de Amstel Gold Race, maar was daarvoor niet ingeschreven, meldde de politie zaterdag. Omdat de man geen startnummer en geen papieren bij zich had, duurde het een tijd voor de politie wist wie hij was. Aan de toerversie van de Race deden ruim 12.000 ingeschreven fietsers mee en daarnaast een onbekend aantal mensen dat zich niet had ingeschreven.
 
ik fiets veel kilometers per jaar en laat me om de twee jaar een sportmedich onderzoek doen.dit kost 180 euro en je krijgt het grootste gedeelte terug van je verzekering.ik vindt dit bijna een verplichting als je aan deze soort fietsritten mee doet.ik wens zijn familie veel sterkte en vergeet niet het kan ons allemaal overkomen.
color=#0000ffBR

if (isJS10) {
document.write('');
}

 



Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2006 14:23

Wat een nieuwswaarde, niet dus. Zet 12000 mensen bij elkaar een hele dag en tja dan vind ik het echt niet gek dat er iemand dood gaat. Hoeveel mensen gaan er iedere dag wel niet dood in Nederland? Klinkt misschien een beetje hard en bot, maar ik vind 1 dode niet iets om van te schrikken.
Ik weet wel weer waarom ik altijd m'n licentie tijdens training bij me heb, dan weten ze tenminste wie ik ben als ik het zelf niet meer weet.
Tja voor de familie zal het een hele schok zijn, ik wens ze sterkte met het verlies. En natuurlijk is 51 veel te jong..
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5589
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 16 apr 2006 16:04

Quoten: Origineel geplaatst door panschpieng op 16 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 April 2006


Wat een nieuwswaarde, niet dus. Zet 12000 mensen bij elkaar een hele dag en tja dan vind ik het echt niet gek dat er iemand dood gaat. Hoeveel mensen gaan er iedere dag wel niet dood in Nederland? Klinkt misschien een beetje hard en bot, maar ik vind 1 dode niet iets om van te schrikken.
Ik weet wel weer waarom ik altijd m'n licentie tijdens training bij me heb, dan weten ze tenminste wie ik ben als ik het zelf niet meer weet.
Tja voor de familie zal het een hele schok zijn, ik wens ze sterkte met het verlies. En natuurlijk is 51 veel te jong..

t'Is de ver van mijn bed show he knul!? wat een gelul man. Je zou wel anders reageren op 12.000 man als het net jouw familie betrof. Wat is voor jouw nieuwswaarde dan?? Mijn Pa is onlangs overleden onder een van DE 16,5 miljoen Burgers hier, voor mij is dit schokkend nieuws, en dan tot slot familie wat sterkte wensen... beetje meer respect tonen voor de overledenen jongen.


Lezen dat doet hij ook Tja voor de familie zal het een hele schok zijn, ik wens ze sterkte met het verlies. En natuurlijk is 51 veel te jong..
Maar inderdaad als er 12.000 mensen meedoen , zijn er altijd van die idioten (zo noem ik ze maar) die ongetraind hun oude racefiets uit de schuur halen om dan vervolgens de AGR te gaan rijden. Stom, stom, stom. Ik vind dit soort aandacht daarom ook vrij negatief voor degene die wel serieus met hun hobby omgaan. Wat dat betreft ben ik het een met AMclassic-fan, valt nog mee 1 dode.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

hans
Forum-lid
Berichten: 737
Lid geworden op: 08 apr 2004 17:57

hans 16 apr 2006 16:19


 
Lezen dat doet hij ook Tja voor de familie zal het een hele schok zijn, ik wens ze sterkte met het verlies. En natuurlijk is 51 veel te jong..
Maar inderdaad als er 12.000 mensen meedoen , zijn er altijd van die idioten (zo noem ik ze maar) die ongetraind hun oude racefiets uit de schuur halen om dan vervolgens de AGR te gaan rijden. Stom, stom, stom. Ik vind dit soort aandacht daarom ook vrij negatief voor degene die wel serieus met hun hobby omgaan. Wat dat betreft ben ik het een met AMclassic-fan, valt nog mee 1 dode.


je insinueert dat de overledene zo'n  "idioot" is, hoe weet je dat het hier gaan om een ongetraind iemand met een oude racefiets!!!! misschien was het wel iemand die elk jaar 10.000 km rijd, keurig zijn inspanningstesten doet en op topmateriaal rijdt!. Ik vind het niet eerlijk  om zo te reageren.
Tot op het hoogste niveau komen er in Nederland personen te overlijden tijdens of direct na inspanningen op de fiets. Helaas zijn wij in Nederland dit jaar al geschokt door het overlijden van twee jonge jongens. Ik zou dus maar voorzichtig zijn met uitspraken over schuld. Bovendien zie ik nog al een contrast bij de manier waarop het overlijden van deze jonge toppers wordt ontvangen en de manier waarop dit recentste overlijden in de wielersport wordt ontvangen.
Waar ik het wel eens in ben dat dit niet bepaald als verassing komt, tijdens hardloopwedstrijden gebeurt het regelmatig dat personen geveld worden door een hartaanval. En over de nieuwswaarde...tsja wat voor de een boeiend is is voor de andere niet relevant. Wel weet ik je te vertellen dat bij die overlijdensgevallen tijdens hardloopwedstrijden dit "nieuws" de grotere kranten haalde.
Ik wil de nabestaanden van dit recentste overlijden in de wielersport veel sterkte toewensen deze tijd.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2006 16:52

Er gaat 1 iemand dood. Bij iedereen die dood gaat levert dat een hoop verdriet op. Maar als mijn opa dood gaat staat dat ook niet in de krant. (hoeft van mij ook absoluut niet maar dat terzijde). Tja mensen worden geboren en gaan ook weer. Je kan het bot noemen, maar zo is het nu eenmaal.
Tja zou kunnen dat ie gewoon veel fietsten, maar tja kan je nog jong overlijden op de fiets of op je werk bijv. Achter buurman van mij was beroepsmilitaire, had de meest extreme dingen op sportief gebied gedaan en overleed voor dat ie 40 was geworden aan een hersenbloeding, volgens de artsen was z'n hoofd een vergiet. De kans dat hij tijdens het sporten was dood gegaan was veel logischer geweest...
's Zomers als het weer eens warm is dan heb je van die koppen, weer zoveel bejaarden dood gegaan door hitte golf. Maar feit is dat er na de hitte golf naar verhouding veel minder overlijden omdat de zwakkere het loodje al hadden gelegd tijdens de hittegolf... Dus zonder hitte golf had het waarschijnlijk een paar maanden langer geduurd..........
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
alstro
Forum-lid
Berichten: 870
Lid geworden op: 19 dec 2004 17:25
Locatie: vollenhove

Gebruikersavatar alstro 16 apr 2006 17:28

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 16 April 2006
Wat een nieuwswaarde, niet dus. Zet 12000 mensen bij elkaar een hele dag en tja dan vind ik het echt niet gek dat er iemand dood gaat. Hoeveel mensen gaan er iedere dag wel niet dood in Nederland? Klinkt misschien een beetje hard en bot, maar ik vind 1 dode niet iets om van te schrikken.

Ik heb je altijd al een eikel gevonden, jij bent ook degene waarom ik bijna nooit hier ben, hoeven we niet dramatisch over te zijn. Mischien ben je in het echt wel een leuke vent. Maar zulke uitspraken zijn zo respectloos, dat je het denkt oke, maar hier stoer loopt te doen, kotssmiley

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 apr 2006 19:13

@Amclassic-fan , ik moet sommige mensen hierboven gelijk geven. Ook al denk je op een bepaalde manier er over , je had toch anders kunnen reageren of misschien wel niet. De ware feiten zullen we misschien wel nooit lezen/horen . Misschien was het zijn tijd en had hij de AGR niet gereden was hij ergens anders plotseling overleden , in de auto net op het moment dat jij er langs rijdt. En dan waren de gevolgen misschien nog groter geweest.

Hij is nu misschien op zijn hoogtepunt gestorven , al had hij dat liever niet gedaan.

Sterkte toegewenst aan Familie en vrienden.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37980
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 apr 2006 19:34

In al zijn botheid en lompigheid heeft AM wel een punt. OP 12.000 mensen is de kans dat er iemand die dag komt te overlijden aanzienlijk. Helaas is dat een deel van het leven waar we niet omheen kunnen. Het is intens triest voor de naasten, maar aan de andere kant hoeft het ook niet perse een krantenkop te zijn. Er zijn dagelijks vele anonieme sterfgevallen die niet verder komen dan een rouwadvertentie.
Ook met een sportkeuring is er geen sluitende zekerheid dat je dit kunt voorkomen.
Less is bore

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 16 apr 2006 19:46

Ze hadden hem een bekeuring kunnen geven voor het niet bij hebben van een identiteitskaart.

Neem iig iets mee waarmee de hulpdiensten mee vooruit kunnen. Je naam , je bloedgroep , je allergieen , je adres.

Sportkeuring , het blijft ook maar een momentopname en wat je daarna aan "kwalen" krijgt , zien ze misschien pas bij de volgende pas als ze die dan niet over het hoofd zien.

Ik denk dat mensen moeten leren hoe hun eigen lijf in elkaar zit , van binnen en buiten. Leren luisteren naar je eigen lijf en signalen leren kennen. Ik weet , het klinkt gemakkelijk , maar is wel noodzakelijk.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

jimbo
Forum-lid
Berichten: 590
Lid geworden op: 12 sep 2005 22:22

jimbo 16 apr 2006 19:56

Ik ben donderdag nog voor controle bij de cardioloog geweest. En, gezien mijn familiegeschiedenis, hebben we het ook over mijn agr debut en hartproblemen gehad.

Volgens hem, uiteraard maar 1 arts, is er nog maar weinig wetenschappelijk bewijs voor het feit dat je een hartaanval o.i.d. krijgt door fanatiek recreatiefsporten ook als je hart minder is. Algemeen wordt aangenomen dat het niet verstandig is om je hart fiks te belasten als het niet helemaal goed zit maar bewijs schijnt er niet voor te zijn.
Het is namelijk niet in te schatten of deze man, of ieder ander, niet volgende week een probleem zou hebben als hij bijv naar de bus moet rennen.

Daarbij is er nog het "verschijnsel" probleem. Als men nu algemeen gaat denken "laat ik maar niet gaan sporten want je ziet wat er van komt" , dan worden de problemen zeker groter.

Een en ander doet natuurlijk helemaal niets af aan het verdriet van de naasten.
CC, agr 100; limo 100

Plaats reactie