Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

flapuit
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 14 jul 2011 12:09

flapuit 12 jun 2012 21:41

lanenski schreef:Heeft iemand al eens een setje kleren gekocht op Flyxi? Ik zie daar setjes opstaan met korte mouwen en korte broek, maar vraag me af of die zeemvellen die in die broeken zitten wel van fatsoenlijke kwaliteit zijn om mee te gaan rijden...
Ondanks dat het bericht hier niet hoort een kickje. Ik vraag me ook af hoe de broeken zijn, lees wisselende berichten...

Meer ontopic, zijn er al 64cm frames gesignaleerd in Chinarelloland?

desmoose
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 jan 2010 22:41

desmoose 12 jun 2012 21:56

joeywl schreef:
desmoose schreef:Gisteren heb ik mijn chinees (oke, komt uit Hong Kong, maar dat is ook China) binnengekregen en het opbouwen van de stealth kan beginnen.

Ik hou jullie wel op de hoogte :)

Afbeelding
Erg mooi. Waar heb je die wielen vandaan en wat kosten ze?
Het zijn inderdaad Vuelta Carbon Pro's. Niet de lichtste wielen maar erg mooi. Ik heb ze tweedehands gekocht maar volgens mijn zijn ze niet meer te krijgen.
Op http://www.forpassionateriders.nl vind je wel andere Vuelta's

MartijnVisser
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43

MartijnVisser 13 jun 2012 11:11

@desmoose mooi frame ben benieuwt naar het eindresultaat welke groep ga je er op doen?
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140

rrmvandijk@online.nl
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 okt 2011 15:32

rrmvandijk@online.nl 13 jun 2012 15:26

jsparie schreef:
padeloco schreef:
daniel1975 schreef:Omdat het chinarellotopic is gesloten.

En waarom het sneu is? Omdat je blijkbaar het geld niet over hebt voor een echte, maar wel de blits wilt maken met een neppert. Dat vind ik sneu!
En illegaal, want het is gewoon een nepartikel. Fake Nike's, oakleys, etc worden toch ook geconfisqueerd door de douane?
Is dat sneu? Lol...Ik heb geld genoeg om tientallen fietsen van 10000 euro te kopen,geen probleem maar handelaars het grote geldgewin laten opstrijken,daar doe ik niet aan mee hoor!
Hou toch op met jezelf te verloochenen wat echt en fake is,
want je kent er de ballen niet van! Hetgeen hedendaags vele mensen doen is kopen met intelligentiedistributie...dus rechtstreeks van fabrikant naar klant ipv de
gewone traditionele distributie methode te volgen en zo het betalen elimineren voor de procenten die tussenhandelaars moeten hebben,reclame,merchandising,enz,enz.
Is dat illegaal? Neen dus,totaal niet...er rijden op de wereld zo wel duizenden bikes rond. Illegaal? Zeker niet,want de kopers hebben betaald voor hun waar,zelfs BTW ,taksen,inklaringskosten,enz in beide landen
(Land van afkomst en eigen land) en als je denkt dat die duizenden fietsen door de douane in beslag genomen zijn,dan ga je wel heel kort door de bocht mijn beste!

Wat ik sneu vind,is dat mensen duizenden euro's gaan betalen voor een fiets waarvan andere het grote winstbejag binnen rijven.
PocoLOCO je draaft nu wel een beetje door hoor. Illegaal ? Als je een origineel produkt rechtstreeks bij de originele fabriek zou kopen niet nee. Maar dat is zeker niet het geval. Ik daag je uit er een te vinden. Koop je bij een andere fabriek, en dat is altijd het geval, en laat je er wel de originele naam op zetten dan is dat gewoon namaak en nep.

Niet dat er veel mis is met de chinarello's. Prima fietsies maar waarom zou je er dan pinarello op willen zetten? Dan wil je het blijkbaar toch doen voorkomen dat je een echte hebt maar wilt er niet voor betalen. En dat is toch best triest. Zeker als je er zoals jij zegt tientallen kan betalen. Koop dan gewoon een heel ander model rechtstreeks bij een fabrikant in china.

Zijn daar trouwens nog leuke voorbeelden van? Het is best rustig wat dat betreft de laatste tijd....
Helemaal eens. Als het je gaat om een Chinese fiets, laat dan ook zien dat het een Chineesje is. Poten af van de echte merken, waarom daarmee te koop lopen als je vind dat het zakkenvullers zijn?

desmoose
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 jan 2010 22:41

desmoose 13 jun 2012 15:38

MartijnVisser schreef:@desmoose mooi frame ben benieuwt naar het eindresultaat welke groep ga je er op doen?
Thanks.

Er komt een matzwarte Ultegra 6700 groep op. Shimano noemt dat grijs :-)

MartijnVisser
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43

MartijnVisser 13 jun 2012 17:38

desmoose schreef:
MartijnVisser schreef:@desmoose mooi frame ben benieuwt naar het eindresultaat welke groep ga je er op doen?
Thanks.

Er komt een matzwarte Ultegra 6700 groep op. Shimano noemt dat grijs :-)
Glossy Grey ;)
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140

w0uter
Forum-lid
Berichten: 1583
Lid geworden op: 10 apr 2005 17:26

w0uter 14 jun 2012 00:04

@desmoose, bij welke verkoper heb je hem vandaan? en welk type is het? Echt een van de mooiste china-frames die ik tot nu toe heb gezien!

desmoose
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 10 jan 2010 22:41

desmoose 14 jun 2012 13:05

w0uter schreef:@desmoose, bij welke verkoper heb je hem vandaan? en welk type is het? Echt een van de mooiste china-frames die ik tot nu toe heb gezien!
Het frame komt bij Forumgebruiker Radje http://www.fiets.nl/forum/memberlist.ph ... e&u=420779 vandaan en het type is FR-315.

En gelijk even een update. Zo staat ie er nu bij. Ik ben nu bezig om alle carbon onderdelen te schuren en te spuiten met een zijdeglans lak zodat het beter bij het frame past.

Afbeelding

wielerventje
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 28 aug 2011 09:01

wielerventje 18 jun 2012 18:46

Weet iemand nog een adres waar ik een licht carbon zadel kan kopen. Heb op zich wel het een en ander gevonden, maar niet echt op ebay ofzo. En ben wel benieuwd naar ervaringen met zadels uit china. Met name de kwaliteit en de betrouwbaarheid van het opgegeven gewicht.

wmc
Forum-lid
Berichten: 488
Lid geworden op: 22 sep 2010 22:24

wmc 18 jun 2012 21:25

Zoek op ebay eens naar de verkoper a_baygoods, dat is de winkel van Flyxii. Ze hebben al zadels vanaf 110 gram.

bdb
Forum-lid
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 jun 2009 13:40

bdb 19 jun 2012 14:56

Ik ben momenteel in bezit van 60mm carbon wielen van Flyxii en ben er echt tevreden mee,
nu wil ik graag nog een setje bijkopen.
Heeft er iemand al wielen gekocht met witte spaken & witte naven?

radje
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 12 jun 2011 22:16

radje 19 jun 2012 17:08

Ik gebruik wel een set met de witte naven maar niet de witte spaken.
Het zijn exact dezelfde als de zwarte versie trouwens(ik heb ze beide)...
en ze bevallen trouwens bijzonder goed!!!!

Plaats reactie