Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 06 apr 2024 22:44

a_v schreef: 06 apr 2024 20:29 Iemand hier ervaring met een bagagerek en de Carbonda 696? (@Woefdram?)

Ik ben op het grote internet wel een plaatje tegengekomen van iemand me een Vitus/696 met een rek maar de gaatjes lijken me er niet op gemaakt eerlijk gezegd. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen.
De oogjes op het frame zijn prima voor spatborden maar totaal ongeschikt voor belasting. Dan val je terug op bv Tailfin rack die op de steekas leunt en ik dacht dat Ortlieb ook iets dergelijks heeft. Zelf gebruiken wij Revelate Designs zadeltassen die met een kleine bracket stijf onder het zadel zitten.

a_v
Forum-lid
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 aug 2015 21:32

a_v 06 apr 2024 22:54

Woefdram schreef: 06 apr 2024 22:44
a_v schreef: 06 apr 2024 20:29 Iemand hier ervaring met een bagagerek en de Carbonda 696? (@Woefdram?)

Ik ben op het grote internet wel een plaatje tegengekomen van iemand me een Vitus/696 met een rek maar de gaatjes lijken me er niet op gemaakt eerlijk gezegd. Dus ik ben benieuwd naar ervaringen.
De oogjes op het frame zijn prima voor spatborden maar totaal ongeschikt voor belasting. Dan val je terug op bv Tailfin rack die op de steekas leunt en ik dacht dat Ortlieb ook iets dergelijks heeft. Zelf gebruiken wij Revelate Designs zadeltassen die met een kleine bracket stijf onder het zadel zitten.
Goed om dat bevestigd te hebben.

Gebruiken jullie wel de 3 oogjes op de voorvork om tassen aan te hangen?

Daar zou ik wel een Ortlieb fork pack aan willen hangen.

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 06 apr 2024 23:14

Ja, ik dacht dat Carbonda 3kg max aangeeft per tas. Wij hebben vergelijkbare Revelate Polecats met Tailfin cargo cages en Voile straps. Ik zou toch proberen op max 2kg uit te komen, 3-3,5l is dan groot genoeg.

Plaats reactie