Easton EA90 / SLX
Geplaatst: 01 jan 2011 19:45
Hé Allemaal,
Allereerst de beste wensen allemaal hé, dat het maar een mooi sportief jaar mag worden voor iedereen!
Nu terug naar het topic, nieuw jaar = nieuwe wielset!
Ik ben op zoek naar een nieuwe wielset, maar ben ondanks alle info toch aan het twijfelen. Hoge carbonnen velgen vallen af aangezien ik in Zeeland woon (= altijd wind) gecombineerd met mijn 62kg…
Ik weet dat jullie Easton niet allemaal even goed kunnen waarderen, maar ik ben erg tevreden over mijn setjes (Vista en Circuit) dus ik ben er kwa merk wel uit.
Ik ben nu alleen aan het twijfelen tussen de ea90 Aero (veel negatieve reacties op dit forum…)en de ea90 SLX.
Voornaamste vraag is of je 150 gram die de SLX set lichter is, wel daadwerkelijk te voelen is. Aan de ene kant hoor ik vaak dat je pas boven de 40 per uur echt voordeel hebt van Aero velgen, aan de andere kant heb ik ook gelezen dat je bij bergop rijden beter een iets zwaarder Aero setje kunt hebben… Los van dat verhaal heb ik het gevoel dat de SLX set wat steviger is ivm meer spaken en ronde spaken ipv plat.
De vraag is dus: beter een iets lichter setje die niet Aero is, of iets zwaarder en wél Aero?
Tussendoor: klopt het dat je met de SLX percé een dura-ace cassette moet monteren omdat Ultegra niet past?
Ikzelf ben 62kg en wil ze zowel gebruiken bij het trainen en voor criteriums komende zomer.
Alvast bedankt!
Allereerst de beste wensen allemaal hé, dat het maar een mooi sportief jaar mag worden voor iedereen!
Nu terug naar het topic, nieuw jaar = nieuwe wielset!
Ik ben op zoek naar een nieuwe wielset, maar ben ondanks alle info toch aan het twijfelen. Hoge carbonnen velgen vallen af aangezien ik in Zeeland woon (= altijd wind) gecombineerd met mijn 62kg…
Ik weet dat jullie Easton niet allemaal even goed kunnen waarderen, maar ik ben erg tevreden over mijn setjes (Vista en Circuit) dus ik ben er kwa merk wel uit.
Ik ben nu alleen aan het twijfelen tussen de ea90 Aero (veel negatieve reacties op dit forum…)en de ea90 SLX.
Voornaamste vraag is of je 150 gram die de SLX set lichter is, wel daadwerkelijk te voelen is. Aan de ene kant hoor ik vaak dat je pas boven de 40 per uur echt voordeel hebt van Aero velgen, aan de andere kant heb ik ook gelezen dat je bij bergop rijden beter een iets zwaarder Aero setje kunt hebben… Los van dat verhaal heb ik het gevoel dat de SLX set wat steviger is ivm meer spaken en ronde spaken ipv plat.
De vraag is dus: beter een iets lichter setje die niet Aero is, of iets zwaarder en wél Aero?
Tussendoor: klopt het dat je met de SLX percé een dura-ace cassette moet monteren omdat Ultegra niet past?
Ikzelf ben 62kg en wil ze zowel gebruiken bij het trainen en voor criteriums komende zomer.
Alvast bedankt!