Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

assos kleding...

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 13 okt 2008 21:21

Ok, Assos is duur en komt slechts in beperkte kleurstellingen. Voor flashy dingen moet je bij de Italiaanse fabrikanten zijn.
Maar sedert ik met Assos rij merk ik toch een groot verschil. Hoofdzakelijk het zeem, en in mindere mate (maar toch merkbaar) de pasvorm.
Ik heb broeken zat, maar betrap me er op dat ik de laatste 4 maanden enkel die ene Assos droeg.
Ik stond er vroeger nogal sceptisch tegenover, maar heb toch mijn mening moeten bijstellen.
En zoals bij vele produkten, wat voor de ene goed is is voor de andere maar gewoontjes. Maar wie soms wat last heeft van het zitvlak zou ik het toch aanraden eens te proberen.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 13 okt 2008 21:31

velo schreef:Divo
'Geef de hond een slechte naam en je hebt een reden dat je 'em doodslaat'

Assos heeft nooit beweerd dat het de uitvinder was van lycra.

Dat is door dupont gedaan.

Assos claimt wel de eerste te zijn geweest die lycra in een fietsbroek heeft toegepast.

Zo da's weer een vooroordeel de wereld uit ..........


HUH? waar beweer ik dat dan? . . . .

niklas2
Forum-lid
Berichten: 1046
Lid geworden op: 03 jan 2006 13:08

niklas2 13 okt 2008 21:36

@-Divo-: maar wat wil je dan wel zeggen met je posting over lycra?

Vincent van Gogh is ook niet de uitvinder van verf, maar zijn composities staan desondanks erg hoog aangeschreven......
Ambitie: veel
Tijd: te weinig

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 14 okt 2008 00:49

Niklas2 schreef:@-Divo-: maar wat wil je dan wel zeggen met je posting over lycra?

Vincent van Gogh is ook niet de uitvinder van verf, maar zijn composities staan desondanks erg hoog aangeschreven......


Ja goeie . . .

Als je jouw vergelijking in beschouwing neemt dan vallen mij 2 dingen op:

1] Assos producten zouden volgens jou composities zijn?

2] Ik heb Vincent van Gogh nooit zijn schilderijen zien promoten op de manier hoe Assos dat doet op hun website. nl met een hoop poeha verhaaltjes.

Zo wat probeerde je me nu te vertellen?

velo
Forum-lid
Berichten: 618
Lid geworden op: 07 okt 2006 15:36
Contact

velo 14 okt 2008 01:11

-Divo- schreef:
velo schreef:Divo
'Geef de hond een slechte naam en je hebt een reden dat je 'em doodslaat'

Assos heeft nooit beweerd dat het de uitvinder was van lycra.

Dat is door dupont gedaan.

Assos claimt wel de eerste te zijn geweest die lycra in een fietsbroek heeft toegepast.

Zo da's weer een vooroordeel de wereld uit ..........


HUH? waar beweer ik dat dan? . . . .


Je moet gewoon je eigen repy's eens lezen dan zul je zien dat het werkelijk nergens op gebaseerd is.

Veel lucht, weinig inhoud heet dat.

Als er dan mensen zijn die je reply's pareren dan kom je niet eens met een tegenargument die je opmerkingen bekrachtigd.

Opmerkingen maken zonder waarde zijn waardeloze opmerkingen!
Staal, je blijft rijden ....
http://vintageveloblog.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 14 okt 2008 01:59

velo schreef:
-Divo- schreef:
velo schreef:Divo
'Geef de hond een slechte naam en je hebt een reden dat je 'em doodslaat'

Assos heeft nooit beweerd dat het de uitvinder was van lycra.

Dat is door dupont gedaan.

Assos claimt wel de eerste te zijn geweest die lycra in een fietsbroek heeft toegepast.

Zo da's weer een vooroordeel de wereld uit ..........


HUH? waar beweer ik dat dan? . . . .


Je moet gewoon je eigen repy's eens lezen dan zul je zien dat het werkelijk nergens op gebaseerd is.

Veel lucht, weinig inhoud heet dat.

Als er dan mensen zijn die je reply's pareren dan kom je niet eens met een tegenargument die je opmerkingen bekrachtigd.

Opmerkingen maken zonder waarde zijn waardeloze opmerkingen!



Sorry?
Al mijn postings zijn ergens op gebaseerd. Dat jij het niet snapt verteld meer over jezelf dan over mij. JIJ begint hier in het wilde weg te lullen en dingen te benoemen die ik geheel niet heb geschreven. Hoe is het dan mogelijk om in te gaan op dingen die ik niet heb geschreven? Over waardeloze opmerkingen gesproken . . . Ik zou met vooroordelen komen? Je neus staat de verkeerde kant op.

Waar ik eerder op reageerde moet je misschien even anders lezen. Veel fabrikanten van dit soort kleding zetten mooie verhaaltjes op hun site om te laten weten dat ze zo technologisch en gevanceerd met hun producten bezig zijn. Marketing verhaaltjes voornamelijk. Hoe hoger de prijzen hoe suggestiever, manipulatiever de verhaaltjes. En de kopers slikken het maar wat graag want zo rechtvaardigen ze voorzichzelf hun dure aanschaf. Consumenten zijn heel goed in het zichzelf voor de gek houden.

Letop ik zeg nergens dat Assos slecht is of rotzooi verkoopt maar het is totaal onbelangrijk welke producten en welke onbeduidende stoffen en/of toepassingen ze hebben gedaan ooit in het verleden voor het product wat je vandaag de dag koopt.

Zo kan een bedrijf met een lange geschiedenis en blabla een middelmatig product op de markt zetten en en bedrijf met geen enkele geschiedenis een topproduct creeeren. Goede marketing maakt geen beter product maar hogere verkoopcijfers. Waarom? Omdat mensen zichzelf voor de gek houden.
Ik zie Assos als aardige kleding maar toch ook veeeel te duur voor een normale portomonnee.

Ik wil je niet weerhouden het te kopen maar zo'n uitgave proberen goed te praten met allerlei valse argumenten vind ik zo dom. 200 euro voor een zeempje waar wat lycra aan hangt is zot. maar als ik de centen had zou ik het misschien gewoon kopen. Alleen dan zou ik geen argument gaan lopen zoeken in de marketingverhaaltjes om mijn koop te rechtvaardigen, want die bestaat niet strikt gezien.

Gebruikersavatar
andromeda
Forum-lid HC
Berichten: 4013
Lid geworden op: 08 sep 2005 01:53

Gebruikersavatar andromeda 14 okt 2008 02:17

-Divo- schreef: Letop ik zeg nergens dat Assos slecht is of rotzooi verkoopt maar het is totaal onbelangrijk welke producten en welke onbeduidende stoffen en/of toepassingen ze hebben gedaan ooit in het verleden voor het product wat je vandaag de dag koopt.


Het lijkt mij toch dat Assos vrij duidelijk is in de materialen die ze vandaag de dag in de kleding gebruiken, al dan niet zelf uitgevonden of eerder toegepast.

En uiteraard zijn de verhalen vaak mooier dan de artikelen zelf (niet alleen bij Assos inderdaad) maar daar kunnen wij als consument toch prima mee omgaan door onszelf te laten informeren op alle mogelijk gebieden (zoals een forum bv)?.

Assos is gewoon een mooi product (en zo zijn er nog wel meer), goeie kwaliteit, stevig aan de prijs maar toch zeker slijtvast en blijvend.

Ik heb zelf al 3 jaar een bibshort in de kast hangen (draag hem ook regelmatig) die na die 3 jaar nog steeds bevalt. Je geeft zelf al aan dat het geen slecht product is maar ik begrijp die kruistocht tegen dat marketing verhaal niet helemaal?

Wat zit daarachter?
"Try not. Do or do not......there is no try"

touran
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 sep 2008 18:04

touran 14 okt 2008 19:20

Een beetje elkaar af zitten katten is toch wel geweldig.
Assos is way overpriced.
Er zijn genoeg fabrikanten die ook topkwaliteit leveren voor een hele hoop minder geld.
De meeste fabrikanten gebruiken de powerlycra 210 grams versie.
Met de juiste zeem erin heb je dan al vlug een top broek.
Assos ziet er wel gaaf uit dat ben ik met de meeste eens.

groetjes
http://www.rtcbuitenlust.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

sprintbom
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 13 aug 2008 11:04

sprintbom 14 okt 2008 19:31

touran schreef:Een beetje elkaar af zitten katten is toch wel geweldig.
Assos is way overpriced.
Er zijn genoeg fabrikanten die ook topkwaliteit leveren voor een hele hoop minder geld.
De meeste fabrikanten gebruiken de powerlycra 210 grams versie.
Met de juiste zeem erin heb je dan al vlug een top broek.
Assos ziet er wel gaaf uit dat ben ik met de meeste eens.

groetjes


Dat is het hem net. Ik hoor van iedereen die een Assosbroek heeft dat de zeem super is. De meeste beweren zelfs dat ze nooit nog een ander merk zouden kopen. Alhoewel ik persoonlijk Gore toch ook schitterende broeken vind.

Maar eerlijk is eerlijk. Ik vind persoonlijk ook dat de prijzen van Assos absurd zijn. Ik zou zelfs zeggen belachelijk duur.

Maar ja, dit zal wel eigen zijn aan het fietsgebeuren. Want ik vind de prijzen van het fietsgebeuren absurd, idd zelfs belachelijk duur.

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 14 okt 2008 20:27

andromeda schreef:
-Divo- schreef: Letop ik zeg nergens dat Assos slecht is of rotzooi verkoopt maar het is totaal onbelangrijk welke producten en welke onbeduidende stoffen en/of toepassingen ze hebben gedaan ooit in het verleden voor het product wat je vandaag de dag koopt.


Het lijkt mij toch dat Assos vrij duidelijk is in de materialen die ze vandaag de dag in de kleding gebruiken, al dan niet zelf uitgevonden of eerder toegepast.

En uiteraard zijn de verhalen vaak mooier dan de artikelen zelf (niet alleen bij Assos inderdaad) maar daar kunnen wij als consument toch prima mee omgaan door onszelf te laten informeren op alle mogelijk gebieden (zoals een forum bv)?.

Assos is gewoon een mooi product (en zo zijn er nog wel meer), goeie kwaliteit, stevig aan de prijs maar toch zeker slijtvast en blijvend.

Ik heb zelf al 3 jaar een bibshort in de kast hangen (draag hem ook regelmatig) die na die 3 jaar nog steeds bevalt. Je geeft zelf al aan dat het geen slecht product is maar ik begrijp die kruistocht tegen dat marketing verhaal niet helemaal?

Wat zit daarachter?


Mensen die Assos willen kopen laten zich niet informeren, die zoeken alleen bevestiging hun koop te doen. Onder het mom van. Daar ging ik tegen in.
Verder gaan mensen me dan aanvallen met onzinnigheden. Als ik daar dan op reageer om de dingen in de juiste context te houden dan lijkt het ineens of dat ik een kruistocht begonnen ben? :D

Of je Assos koopt of niet moet je natuurlijk helemaal zelf weten.

Zo koop ik altijd graag auto's van het merk Porsche. Weet je waarom?
Omdat de stoelen zo fijn zitten en de lak zo lekker lang meegaat . . . .

;)

-divo-
Forum-lid
Berichten: 764
Lid geworden op: 25 jul 2008 17:35

-divo- 14 okt 2008 20:44

Misschien hebben mensen nog wat aan deze links

Welke cytech zemen er zijn >>

http://www.chamoises.com/chamoisplatform.html


In welke merken cytech zemen te vinden zijn >>

http://www.chamoises.com/dealers.html

hendrikjan
Forum-lid
Berichten: 1486
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:25

hendrikjan 14 okt 2008 21:20

das wel een goeie dank :)

al die andere merken zijn trouwens ook allejezus duur..
:winkthumb:

Plaats reactie