Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

mirage ergopowers rammelen na 4500km???

pjeare
Forum-lid
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 apr 2006 23:33

pjeare 20 jul 2006 21:52

hoi,
ik rij nu 2 seizoenen met campagnolo mirage rond, ik heb er pas 4500km mee gereden. als ik nu over een klinkerweggetje rij of met handen van het stuur rammelen mijn ergopowers(zo heet het toch??? of heet het shifters?). nu ben ik toch aan het kijken voor andere groep/racefiets(maar dat duurt nog wel even eer ik genoeg geld heb) omdat ik van mijn 3*9 af wil en naar 2*10 wil en wedstrijdjes proberen mee te fietsen. maar is dit getril een probleem of kan ik gewoon hiermee doorrijden want het stoord me namelijk enorm want ik wil me fietsje 100 in orden houden en het liefs "geruisloos" lopen.
gr. roy

briek
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 okt 2005 18:21

briek 20 jul 2006 23:36

probeer eens een stukje van een binnenbandje aan de binnenzijde van je rem te kleven , zodat er geen contact meer is tussen de rem en de binnenste hendel . Meestal zijn het deze 2 hendels die tikken tegen mekaar . Zelf meegemaakt met chorus en zo kunnen oplossen .   Succes 

silvan
Forum-lid
Berichten: 365
Lid geworden op: 29 mei 2005 18:28

silvan 20 jul 2006 23:52

Met 9 speed kun je ook gewoon wedstrijden fietsen, en mirage is echt wel voldoende om mee te beginnen. Waarom dan gelijk een nieuwe fiets. Kijk gewoon eerst hoelang je mee kan komen in wedstrijden, en als het beter gaat kun je altijd nog een andere fiets kopen. 4500 km met één fiets is natuurlijk wel erg weinig. En met die shifters zal ik gewoon even langs de fietsenmaker gaan, die weet daar wel raad mee.

Plaats reactie