Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

kilo’s puin carbon: 4za wielen

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 17 aug 2006 15:26

Haha,
Was gister bij de eneco tour bij de vrachtwagen van Unibet. een mechanieker tro een luik aan de zijkant open daar vielen denk ik een stuk of 20 a 30!!!! Velgen en gebroken wielen uit!! Tot mijn verbazing lagen er nog meer in de truck. Toen ik daar stiekum een foto van wilde maken werd mij er "vriendelijk" duidelijk gemaakt dat ik dat maar beter moest laten.
M.a.w weer een enorm postief bericht over 4za wielen bij de profs. Micchien dat ze daarom FSA carbon wielen aan het stickeren waren.
HAHA
pas op! paaltje!

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 17 aug 2006 15:33

Pwned
En het leuke is: al die stakkers die per se carbon wielen willen voor weinig blijven het maar kopen!
Trouwens, je had natuurlijk gewoon toch stiekum een foto moeten maken!
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 17 aug 2006 16:03

Zelfde verhaal geldt voor nog een aantal velgenboeren waaronder Zipp. Heb ooit eens een behoorlijk lading velgen met stuk voor stuk uitgescheurde nippels gezien. Inderdaad levert goed promotiewerk meer kopers op dan een goede reputatie op het gebied van betrouwbaarheid.

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 18 aug 2006 15:49

Tis toch gek dat ik die ervaring de laatste 4 jaar niet heb tenminste niet in de vormen als die de 4za wielen aannemen.
Een deukje of scheurtje daargelaten, maar ligt ook vaak aan de berijder.
4za wielen stapels geknakt gedeukt en helemaal doorgescheurd.
pas op! paaltje!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 aug 2006 16:28

Je weet best hoeveel Zipp wielen vorig jaar bij bijv Parijs-Roubaix zijn gesneuveld. Bijna iedere wedstrijdrijder rijdt Zipp wielen naar loop van tijd kapot, 1 keer door een gat heen rijden en de velg zegt krak.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 18 aug 2006 17:04

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 18 Augustus 2006

Je weet best hoeveel Zipp wielen vorig jaar bij bijv Parijs-Roubaix zijn gesneuveld. Bijna iedere wedstrijdrijder rijdt Zipp wielen naar loop van tijd kapot, 1 keer door een gat heen rijden en de velg zegt krak.


 
Dan noem je ook een ritje, geloof dat er ook een trek kapot ging ?Maar.... heb je zelf met dergelijke wielen gereden ook ?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 aug 2006 21:21

Lol... grappig verhaal, XLR8R.  Als IK het zou zeggen doe ik weer negatief over de produkten van Ridley. Sja.
En 't is natuurlijk ook schrijnend wat Scepticus zegt: al te veel jongens willen echt carbon wielen en steken hun spaarcentjes in dit soort setjes.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

gilvaneyck
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2006 20:50

gilvaneyck 18 aug 2006 21:23

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 18 Augustus 2006


Lol... grappig verhaal, XLR8R.  Als IK het zou zeggen doe ik weer negatief over de produkten van Ridley. Sja.
En 't is natuurlijk ook schrijnend wat Scepticus zegt: al te veel jongens willen echt carbon wielen en steken hun spaarcentjes in dit soort setjes.

inderdaad, wil jij dan me jouw Lightweight geven en zo de held van een jongere zijn?

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 18 aug 2006 21:38

Quoten: Origineel geplaatst door gilvaneyck op 18 Augustus 2006

inderdaad, wil jij dan me jouw Lightweight geven en zo de held van een jongere zijn?

Het spijt me... als het nu nog LW Standards waren geweest kon ik er eens over nadenken, met Obermayers kan dat echt niet, sorry.   
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 18 aug 2006 21:44

2 jaar geleden toen de eerste setjes op de markt kwamen, gaf mijn FM al een negatief advies over de wielen. Alhoewel de man een grootverdeler is van Ridley werd me de aankoop resoluut afgeraden, te veel breuken. Let er maar eens op hoeveel sets terug verkocht worden 2de hands! Da's meestal een heeel slecht teken!

Plaats reactie