Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Pinarello Paris Carbon problemen!?!?

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37853
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 aug 2006 18:14

Dit kan en mag niet!!!!Helaas ben je nu in de handen van Cardsports gevallen, een ballentent die niet direct bekend staat om hun goede service en klantvriendelijkheid :(.Een gat uitboren, grotere popnagel erin en bijtippen is niet echt een nette oplossing vind ik persoonlijk. Dit scheur rond het BB lijkt mij ook niet echt een zekerheid voor de toekomst. Als het mijn fiets was zou ik hem terug laten sturen naar Pina, cq. een nieuw frame eisen. Als je een beetje goede FM heb zal die toch wel voor een vervangend frame zorgen?
Less is bore

soilworker
Forum-lid
Berichten: 309
Lid geworden op: 07 aug 2006 21:16

soilworker 18 aug 2006 18:35

Nee dit mag echt niet gebeuren lijkt me. Ben het eens met wat mijn voorganger zegt. Ik zou overleggen met de FM vwb een vervangend frame en die van jouw op laten sturen en eigenlijk toch wel een nieuw frame eisen.
Laat ons weten hoe het verdergaat.
 

ronengels
Forum-lid
Berichten: 389
Lid geworden op: 21 jul 2005 12:41

ronengels 18 aug 2006 20:49

Frame is nog geen jaar oud. Lijkt mij dat dit perfect hersteld of vervangen moet worden. Hier zou ik geen genoegen mee nemen.
Harde wind is meestal tegen.

dogmadude
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 feb 2006 11:22

dogmadude 18 aug 2006 21:05

Slechte zaak! Ik heb ook paris carbon sinds enkele maanden en nog geen enkel probleem gehad (lijkt me gezien prijs en status merk ook eigenlijk vrij normaal). Hoewel.......hiervoor had ik Dogma welke reeds na enkele maanden (winter, weinig op gereden) scheurtje langs lasnaad had. F*** magnesium...
FM heeft dit vrij resoluut opgelost (complimenten!) door direct fiets in te nemen en na kort tel.contact met importeur snel (enkele dagen) nieuwe alternatieven te regelen.
Lijkt me dat jouw FM in dezen niet zo voortvarend en klant'meedenkend' opereert! Ik ben shocked als ik lees dat popnagel eenvoudigweg erin wordt gewerkt en vervolgens bijgestipt! T is toch gvd geen bakfiets voor 'fiets m erin'' ......."gave fiets;.......ff bijtippen, hier nog ff wat lassen, plaatje ertegen, bijschuren en vooruit maar.."
Kan er geen oplossing worden gevonden zonder frame naar Italie te sturen...??? Moet toch mogelijk zijn. Is FM 'grote speler' die stevig in schoenen kan staan tegenover importeur..?? Succes ermee en keep us informed!

damocles
Forum-lid
Berichten: 313
Lid geworden op: 10 apr 2004 19:03

damocles 18 aug 2006 21:38

Na 3 maanden en ong 3000 km ben ik nog altijd zeer tevreden over het frame. Gelukkig maar want goedkoop was het niet.
Dat je FM akkoord gaat met Card sports om het frame op deze manier te herstellen vind ik beschamend!! Stel dat het stukje een 2de maal los komt, gaat hij het gaatje dan nog groter maken!! Als er al een herstelling had moeten gebeuren (ipv vervanging) dan moest deze zijn uitgevoerd door Pinarello zelf! Dan ben je zeker dat de garantievoorwaarden blijven gelden. Nu is het bang afwachten of het stukje niet opnieuw gaat lossen?
De scheur op het bracket samen met het eerste mankement wijzen erop dat het frame niet aan de gestelde kwaliteitseisen voldoet! Voor mijn part moet je eisen dat er een degelijke oplossing uit de bus komt, een vervanging is in dit geval meer dan gerechtvaardigd.
In ieder geval succes, blijf volhouden dan komt het wel in orde!

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5585
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 19 aug 2006 00:08

Ik zou hier flink van balen!!Heb lang getwijfeld tussen de Pinarello en een C50, maar gezien mijn forumnaam kon ik niet anders natuurlijk.
Maar zonder gekkigheid, dit kan natuurlijk niet, wat je FM gedaan heeft met dat opboren. onacceptabel, ik had dat echt niet gepikt!! Je moet gewoon een nieuw frame eisen. Ik vind die FM echt een prutser hoor, onbegrijpelijk dat hij hier aan meewerkt aan zo'n flut oplossing.Als ik dit zou hebben met mijn C50, zou ik denk ik door het lint gaan, ik heb er ook 5 jaar voor gespaard en ben er ook mega zuinig op.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

max8450
Forum-lid
Berichten: 311
Lid geworden op: 23 mei 2004 23:50

max8450 19 aug 2006 00:27

Shit zeg, dan koop je zo'n duur frame.
Ik zou 'm opsturen. Desnoods vervangframe vrangen aan FM.
Grote naam, grote prijs, verdient ook grote service.
Ik zou ook eens een mail en foto's naar Pinarello zelf sturen. Je weet maar nooit. Vraag naar een nieuw frame.

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 19 aug 2006 00:28

Ik heb geen Paris maar mijn F4.13 had last van water in het frame, dit zou opgelost moeten worden door een gaatje te boren, in een frame van zoveel geld zou ik dat dus nooit laten doen. Wat betreft de Paris, wat ik boven zie kan natuurlijk niet ik zou een nieuw frame eisen.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 19 aug 2006 00:41

Te belachelijk voor woorden! Feitelijk heb jij niets met Cardsport te maken. Het is de FM die de garantie verstrekt en voor een oplossing moet zorgen. Dat hij op zijn beurt de importeur aanspreekt is niet jouw pakkie an!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 aug 2006 01:54

Zet je FM maar gewoon onder druk, die heeft vast nog wel een frame in jouw maat staan waar je 2 maanden op kan rijden. Hij is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling, niet Pina of Cardsports.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie