Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Afstelling zadel

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 aug 2006 12:49

Gister voor het eerst met mijn nieuwe zadel gereden (Fizik Arione). Ik weet echter niet goed hoe ver ik het zadel moet schuiven (afstelling).
Wat is de achterliggende theorie achter de verschillende instel-mogelijkheden (naar voren, in het midden of juist naar achteren). Kan hier niet zo snel iets over vinden...

trudie
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 07 aug 2004 14:35

trudie 24 aug 2006 18:23

Je moet hem zo instellen dat als je op je zadel zit en de cranks horizontaal hebt, je knie zich boven het midden van je pedaal bevindt.

renmuis
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005 00:01

renmuis 25 aug 2006 20:56

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 24 Augustus 2006


Gister voor het eerst met mijn nieuwe zadel gereden (Fizik Arione). Ik weet echter niet goed hoe ver ik het zadel moet schuiven (afstelling).
Wat is de achterliggende theorie achter de verschillende instel-mogelijkheden (naar voren, in het midden of juist naar achteren). Kan hier niet zo snel iets over vinden...

Er is zat over te vinden, maar wat ik je zou aanraden is het zadel ongeveer hetzelfde zetten als je oude, vooral qua hoogte van het zadeldek dan.Vervolgens neem je gereedschap mee om het te stellen op je eerstvolgende ronde en probeert onderweg een aantal instellingen.De regels die je over het algemeen tegenkomt zijn maar richtlijnen en rijden lang niet zo lekker als een instelling die rekening houdt met je lichaamsbouw e.d.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders ;)

Plaats reactie