Alles over vakanties op én met de fiets

Bike Motion 2006

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38060
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 okt 2006 19:03

Quote: Origineel geplaatst door BigM op 25 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 24 Oktober 2006De folders van Pinarello en Opera blinken uit in helderheid en duidelijkheid. Tenminste een merk die grote, mooie foto's durft te plaatsen van alle modellen. Dat vind ik bij veel merken tegenvallen, vaak veel te kleine, onherkenbare foto's. Veltec doet dit ook goed trouwens!kuota net zo was ik ff vergeten


Ik ook. Maar over het algemeen zijn er gewoon heel weinig merken die een echte, duidelijke folder uitgeven. Heb mij er nu ook weer over lopen verbazen. Vooral de "kranten" van Cube en Merida zijn het toppunt van slechte marketing IMHO. Een folder moet verleiden, uitlokken tot kopen.
Less is bore

bhouse
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 aug 2006 01:39

bhouse 25 okt 2006 20:29

Mijn foto's  van de beurs staan op www.cyclopics.nl
Wielerfoto website: http://www.cyclopics.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 26 okt 2006 02:00

Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 25 Oktober 2006


Quote: Origineel geplaatst door BigM op 25 Oktober 2006


Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 24 Oktober 2006

De folders van Pinarello en Opera blinken uit in helderheid en duidelijkheid. Tenminste een merk die grote, mooie foto's durft te plaatsen van alle modellen. Dat vind ik bij veel merken tegenvallen, vaak veel te kleine, onherkenbare foto's. Veltec doet dit ook goed trouwens!

kuota net zo was ik ff vergeten

Ik ook. Maar over het algemeen zijn er gewoon heel weinig merken die een echte, duidelijke folder uitgeven. Heb mij er nu ook weer over lopen verbazen. Vooral de "kranten" van Cube en Merida zijn het toppunt van slechte marketing IMHO. Een folder moet verleiden, uitlokken tot kopen.

yep helemaal mee eens ,maar gelukkig hebben we nog internet om de fietsen wat beter te bekijken

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 26 okt 2006 11:18

Quote: Origineel geplaatst door BigM op 26 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 25 Oktober 2006Quote: Origineel geplaatst door BigM op 25 Oktober 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 24 Oktober 2006De folders van Pinarello en Opera blinken uit in helderheid en duidelijkheid. Tenminste een merk die grote, mooie foto's durft te plaatsen van alle modellen. Dat vind ik bij veel merken tegenvallen, vaak veel te kleine, onherkenbare foto's. Veltec doet dit ook goed trouwens!

kuota net zo was ik ff vergeten




Ik ook. Maar over het algemeen zijn er gewoon heel weinig merken die een echte, duidelijke folder uitgeven. Heb mij er nu ook weer over lopen verbazen. Vooral de "kranten" van Cube en Merida zijn het toppunt van slechte marketing IMHO. Een folder moet verleiden, uitlokken tot kopen.

yep helemaal mee eens ,maar gelukkig hebben we nog internet om de fietsen wat beter te bekijken



Het is alleen jammer dat niet alle fabrikanten / dealers hun catalogi op internet zetten welke middels een pdf file te downloaden is. Campa is een goed voorbeeld hoe het wel hoort !
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 28 okt 2006 15:00

BeONe: Bedrijf overgenomen door Engelsen... Gaan het proberen met een mooi carbon frame. Geen technische hoogstandjes, gewoon een mooi carbon frame uit 1 stuk, met de echte Nederlandse kleur. Ze proberen nog een team ermee te sponseren.

De Van Nicholas, gewoon mooi klassiek titanium. Voor de snelheidsduivels is Litespeed een beter idee, dit is meer Rolls Royce.

Het nieuwe en zeer onopgemerkt gebleven frame van RedBull, de opvolger van hun eerste monocoque frame: X-lite Carbon monocoque, Carbon T40 frame, gemaakt in Japan, DuraAce, X-treme Lightwheels, RaceFace, 6,85kg zonder pedalen in maat 56; €2890,-.

Toch nog even ROTOR op de foto, gewoon omdat ik het zo'n technisch mooi product vindt.

De nieuwe Giant's. Hier een Advanced als ik het goed heb. Designs zijn het net niet, hoewel het toch wel meevalt. Soms vallen de wielen tegen (vreemd 'eigen' merk), soms het design, vaak de prijs.

Een schoonheid, deze Specialized. Prachtige voorvork met geintegreerde stuurpen (afdekplaatje = stuurpen). Makkelijk te bedienen voorvork vanaf het stuur. Mooiste MTB die ik heb mogen aanschouwen.

Mooi design, toch val ik niet voor de bolle staande achtervork. Die zie ik liever juist doorbuigen.

Gazelle ziet er goed uit dit jaar, vind ik. Prijstechnisch heel erg in orde, een mooi klassiek uitziend logo. Technisch zijn de frames waarschijnlijk gewoon in orde, geen poespas, relatief zwaar en erg stijf. Alleen juist die V8 zag er wel heel gewoontjes uit... Jammer (wel een foto van, wil iemand die zien?).
 
Voor de liefhebbers van mooie frames nog een Kuota en een Storck. Wie durft het aan, de volledig rode Fulcrum wielen? Zouden ze mooi staan onder de zwarte monocoque Red Bull?


Foto's BikeMotion 2006 op de zaterdag, gemaakt door mijn broer.

geertjansen
Forum-lid
Berichten: 212
Lid geworden op: 26 apr 2006 21:16

geertjansen 28 okt 2006 17:30

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 28 Oktober 2006
Alleen juist die V8 zag er wel heel gewoontjes uit... Jammer (wel een foto van, wil iemand die zien?).


als het kan dan graag

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 28 okt 2006 17:41

Bij deze dan. Let op het sierlijke logo en de nieuwe Ultegra wielen.

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4414
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 28 okt 2006 22:14

Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 28 Oktober 2006
Een schoonheid, deze Specialized. Prachtige voorvork met geintegreerde stuurpen (afdekplaatje = stuurpen). Makkelijk te bedienen voorvork vanaf het stuur. Mooiste MTB die ik heb mogen aanschouwen.

Dacht heel even dat je jezelf bedoelde maar mooie foto's

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 28 okt 2006 22:26

Quoten: Origineel geplaatst door scottwilko op 28 Oktober 2006


Quote: Origineel geplaatst door ponsteen op 28 Oktober 2006
Een schoonheid, deze Specialized. Prachtige voorvork met geintegreerde stuurpen (afdekplaatje = stuurpen). Makkelijk te bedienen voorvork vanaf het stuur. Mooiste MTB die ik heb mogen aanschouwen.

Dacht heel even dat je jezelf bedoelde maar mooie foto's

Ik dacht het zelf ook even, maar mijn voorvork is niet zo makkelijk te bedienen...

luukleeftink
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2006 21:42

luukleeftink 29 okt 2006 18:57

Ik ben er vorige week zondag geweest! Nog geen tijd gehad om eerder te posten dus dan nu maar even. Ik was hier voor de eerste keer en ik vond het in een woord geweldig. In plaats van dat je als die fietsen op het internet ziet, kan je ze eens aanraken. De mooiere frame's vond ik zelf die van Litespeed en Lorini. Duur en goedkoop dus. Duur geldt voor Litespeed en goedkoop voor Lorini (supermooi frame).
Bij de stand van Cervelo "Mensma" nog even gesproken. Hij viel me op met foto's maken. Even mee gepraat over natuurlijk fietsen. Daarna even naar de stand van Litespeed en met een jongen van de fietsenzaak "Van Herwerden" gepraat. Ik vond hem overkomen als iemand die verstand van zaken had en niet alleen praatte voor zijn eigen merk uit de winkel.
Toen we langs de stand van Kuota kwamen, zag ik Pieter nog even zitten. Verder niet aangesproken, wel een folder meegenomen. Wat ik verde nog zeer leuk vond om te zien was de stand van "Peza". Vooral leuk om de alom geprezen "Lightweight's" is even aan te raken.
Mooiste fiets: Litespeed Vortex
Lelijkste fiets: Zo'n Bianchi
Ik denk dat ik er volgend jaar weer heen ga! Wat ik verder wel vond tegenvallen en mijn vader ook, was de intreeprijs voor de jeugd. Ik ben zelf 15 en verdien dus niet veel. Mijn vader betaalt het nu, maar toch vond ik de prijs van 12 euro iets te veel van het goede!
Maar wel een ervaring rijker, veel folders en nieuwe poster om de kamer op te fleuren rijker.
Hierbij mijn ervaring.
luuk
 

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 30 okt 2006 22:29


De mooiere frame's vond ik zelf die van Litespeed en Lorini. Duur en goedkoop dus. Duur geldt voor Litespeed en goedkoop voor Lorini (supermooi frame).
Luuk, Lorini vond ik qua prijs/kwaliteit verhouding een van de beste aanbiedingen!
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

luukleeftink
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 23 apr 2006 21:42

luukleeftink 31 okt 2006 15:16

Quoten: Origineel geplaatst door Colnago/G op 30 Oktober 2006



De mooiere frame's vond ik zelf die van Litespeed en Lorini. Duur en goedkoop dus. Duur geldt voor Litespeed en goedkoop voor Lorini (supermooi frame).
Luuk, Lorini vond ik qua prijs/kwaliteit verhouding een van de beste aanbiedingen!



Jeph, een carbon fiets afgemonteerd met Shimano Ultegra of Campa Centaur voor 1500 euri! Je had dan een actiemodel van de beurs, je kreeg dan korting, maar je moest dan wel een beetje testgevens doormailen(wat je van de kwaliteit vind etc.) Zeer scherp geprijs en ook nog eens een mooi kader, niet teveel lak. Een echte topper wat mij betreft, kan er iemand mischien iets zeggen over de kwaliteit van de fietsen?
luuk

Plaats reactie