Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi 1885 of Trek 1500

eef_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:51

eef_ 04 sep 2006 23:13

Hoi,
Ik ga een nieuwe fiets aanschaffen maar ik twijfel nog tussen 2.
Ik hoef geen carbon kader, aluminium is goed voor mij.  Wel moet de fiets afgemonteerd zijn met Ultegra.
Nu tussen welke 2 ik nog twijfel.
-Bianchi 1885 Hydro Alu Carbon ultegra : is volledig afgemonteerd met Shimano Ultegra, heeft Fulcrum racing 5 wieltjes, pedalen (Look keo inbegrepen), zadel Fizik Pave.  Heeft aluminium kader met carbon voorvork en carbon achterbrug.
- Trek 1500: Kader: Alpha aluminium SLR, carbon voorvork, shimano ultegra afgemonteerd, wielen: bontrager select, pedalen niet inbegrepen.
Bianchi: http://www.stanleyfearns.co.uk/2006bike ... bonult.jpg
Trek: http://www.eaststcycles.com/smsimg/3/14 ... _duo-3.jpg
Het gaat hier beide om 2006 modellen.
 
<br>
<br>

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 sep 2006 23:21

Wat wil je ermee doen? Prijzen? Waar ga je de fietsen aanschaffen? Welk verzet wil je mee gaan fietsen (dubbel, triple, compact? en is dit op beiden fietsen te leveren?
Aan beiden doe je geen miskoop denk ik. Persoonlijk neig ik naar de eerste maar ik ben subjectief in deze, zie mijn signature
Zou overigens wel een Fizik Arione zadel adviseren ipv. een Pavé.
Bij Trek zie je vaak toch nog Bontrager meuk in de afmontage. Let daar even op. Ook zie je wel eens goedkope (bijv. 105) voorderailleurs. Is niet slecht maar als je op zoek bent naar een volledige afmontage is het iets om in het achterhoofd te houden.
Of pedalen zijn inbegrepen is nogal irrelevant. Pedalen kosten relatief weinig. Persoonlijk zou ik ze liever zelf uitzoeken dan dat de fabrikant al een keuze voor je heeft gemaakt. Keo's zijn overigens prima pedalen, maar goed een ander monteert liever Time of iets anders. Dat is gewoon persoonlijk, als de putter in een golfset.

assen20
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 21 jun 2006 15:01

assen20 05 sep 2006 11:51

heb zelf een trek 1500. Vind de wielen (bontrager select) minder. Zijn inmiddels vervangen. Wel volledig ultegra (geen 105 onderdelen zoals in vorig bericht staat).
Verder prima fiets.

campa201
Forum-lid
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 aug 2006 00:55

campa201 05 sep 2006 16:11

Waarom ga je niet voor de Stevens Aspin prima fiets heb hem ook gekocht! Stijf frame, carbon voorvork, ultegra afmontage.

Kost slechts 1200,-

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 05 sep 2006 18:34

Stevens... prijs/kwaliteit: uitstekend. Stijfheid: uitstekend. Uitstraling? Hmmnee

eef_
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 jul 2006 23:51

eef_ 05 sep 2006 20:30

Persoonlijk vind ik de Bianchi er ook heel mooi uitzien, dat speelt natuurlijk ook een rol
Het grootste nadeel van de Trek vind ik inderdaad ook de wielen, maar ik ga nog wel horen of mn FM er geen andere wielen wil onderzetten,
Ik rijd zo'n 4 dagen per week, Ik heb nu een Trek 1000, maar omdat ik toch zoveel op mn fiets zit mag het wel een beetje meer zijn voor mij.  Toch geen slecht woord over de 1000 hoor..
Oja, ik ga voor een dubbel, ik heb nu op mijn Trek triple maar eigk gebruik ik het nooit en ik ben toch niet van plan in de bergen te gaan fietsen ofzo.
<br>
<br>

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 06 sep 2006 10:02

Quoten: Origineel geplaatst door eef* op 04 September 2006


Hoi,
Ik ga een nieuwe fiets aanschaffen maar ik twijfel nog tussen 2.
Ik hoef geen carbon kader, aluminium is goed voor mij.  Wel moet de fiets afgemonteerd zijn met Ultegra.
Nu tussen welke 2 ik nog twijfel.
-Bianchi 1885 Hydro Alu Carbon ultegra : is volledig afgemonteerd met Shimano Ultegra, heeft Fulcrum racing 5 wieltjes, pedalen (Look keo inbegrepen), zadel Fizik Pave.  Heeft aluminium kader met carbon voorvork en carbon achterbrug.
- Trek 1500: Kader: Alpha aluminium SLR, carbon voorvork, shimano ultegra afgemonteerd, wielen: bontrager select, pedalen niet inbegrepen.
Bianchi: http://www.stanleyfearns.co.uk/2006bike ... bonult.jpg
Trek: http://www.eaststcycles.com/smsimg/3/14 ... _duo-3.jpg
Het gaat hier beide om 2006 modellen.
 

Kijk eens bij de bianchi dealer in Den Bosch, daar kost de 1885 alu/carbon ultegra 1449,- (i.p.v. 2099,-)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27575
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 06 sep 2006 14:18

Die 1885 staat bij heel veel FM's in de aanbieding, niet alleen in Den Bosch... Ook bijvoorbeeld bij Salden. 

3chordwonder
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2006 12:46

3chordwonder 06 sep 2006 14:26

Weet niks van de Trek 1000 - zal wel een mooie fiets zijn, maar heb zelf een 1885 dus kan daar wel wat over zeggen.

Overall ben ik er erg tevreden mee. De 1885 voelt zich heel stabiel, snel en stijf/sterk aan. Geen enkel gevoel van flex in het frame, maar ondertussen maken de carbon achter en voor vork toch wel een hoop verschil in comfort en rijgedrag - tenminste, vergeleken met mijn geheel aluminium laatste racefiets.

Ultegra is overigens echt mooi spul, voelt zich ontzettend goed aan als je aan Tiagra of zo gewend bent (zoals ik was totdat ik de Bianchi probeerde).

Het frame is wat zwaarder dan een FG lite of een Scott CR1. In de praktijk merk je daar niet veel van, maar als je je daar zorgen over maakt, dan kijk liever naar een light gewicht carbon frame.

Ik heb mijn 1885 ondertussen met een paar Fulcrum Racing 1 wielen en FSA RD200 stuur uitgerust, ben er nu helemaal happy mee. nlangs nog een splinternieuwe Cannondale System Six gereden, verwachte dat ik de 1885 op slag zou willen inruilen daarna, maar tot m'n verrassing voelde de Bianchi echt goed vergeleken met de S6. De S6 is wat lichter om op te tillen en rijdt inderdaad fantastisch, maar de Bianchi rijdt net zo lekker - tot m'n grote verbazing.

P.S. sorry als m'n Nederlands niet zo soepel is - woon sinds 15 jaar oud in Australie, dus Engels is indertussen m'n 'eerste' taal geworden.
\'If &#079;nly They Could Make It Work\'

3chordwonder
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 sep 2006 12:46

3chordwonder 07 sep 2006 16:23

Bianchi heeft inderdaad toch meer romantiek in het merk geinvesteerd dan Trek, zelfs na Lance. Voor dezelfde prijs zal het technisch weinig verschil maken denk ik.

Alhoewel: als die Trek geen carbon achtervork heeft, dan zou het best nog mogelijk zijn dat je inderdaad een verschil voelt tussen de twee en dat de Bianchi 1885 toch soepeler/stabieler aanvoelt.

Als je kans krijgt ze alle twee naast elkaar (of gewoon na elkaar, 2 fietsen tegelijk lijkt moeilijk) uit te proberen, laat nog een weten wat je dacht?

Wat mij betreft presenteert de Trek als een deugdelijke middenmoot racefiets van een massa fabrikant, terwijl de Bianchi 1885 presenteert als een middenmoot racefiets gemaakt door een Italiaanse raspaard racefiets fabrikant. Totaal oppervlakkig bekeken en het ligt maar aan hoe je het wil zien, maar toch, dat gevoel lijkt wel universeel als je rondvraagt - en voor de meesten speelt dat ook een rol als je voor je plezier een fiets koopt.

Ben benieuwd of anderen het hier mee eens zijn, maar voor mij heeft Cannondale een meer sportieve en 'verdiende' uitstraling als USA massa fabrikant, en ik zou veel meer geinteresseerd zijn in een Cannondale alternatief tegenover de 1885; maar voor zover ik weet krijg je geen carbon/aluminium mix racer van Cannondale voor dezelfde prijs als de 1885 - en de totaal aluminium CAAD 8's zijn toch merkbaar minder comfortabel dan de 1885. Fantastisch stijf en snel en licht, maar niet echt plezierig voor langere tochten zoals je de 1885 kunt gebruiken.

P.S. Bedankt voor de moreelsteun wat m'n Nederlands betreft. Voelt zich heel raar aan om Nederlands te schrijven - heb beter gevoel voor Engels na 24 jaar hier in Australie, helaas.
\'If &#079;nly They Could Make It Work\'

roll
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 sep 2006 22:24

roll 07 sep 2006 21:37

Ik ga net hetzelfde antwoorden als op een ander forum:

Persoonlijk zou ik nooit meer een Trek kopen.
Trek geeft zogezegd wel levenslange garantie, tot je ze uiteindelijk nodig hebt.
Mijn trek heeft duidelijk een fabricagefout. Er hangt een buisje voor mijn remkabel te leiden in een verkeerde positie aangelast, zodat het na 5 jaar is doorgezaagd door de remkabel. Trek wil niet toegeven dat ze garantie moeten geven en noemen het "normale slijtage".
Ik heb trouwens kunnen vergelijken met 2 net dezelfde fietsen, en daar hangt het buisje wel goed aan.
Het was een fout die je onmogelijk bij aankoop had kunnen merken.

Ook mijn zadel is na 3 jaar gewoon afgebroken. Blijkbaar ging het hier om een zwak punt, aangezien dit bij 2 dezelfde fietsen is gebeurd.

Zolang als er dus niets aan mankeert zijn het goede fietsen, maar op de service van Trek moet je niet rekenen!

Plaats reactie