Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Speedplay Zero.

daftreks
Forum-lid
Berichten: 662
Lid geworden op: 19 sep 2005 17:31

daftreks 24 feb 2009 22:01

Heb precies hetzelfde, komt vanzelf wanneer de zwarte verf afslijt. Niks om je druk over te maken verder.
My 2cents: de stainless is z'n meerprijs niet waard, als je toch extra geld wil uitgeven kun je beter doorsparen voor de titanium.. (mits je gewicht er goed voor is)
"Courir, c\'est mourir un peu" - T. Krabbé

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 27 feb 2009 19:58

Ik rijd nu sinds een paar dagen met speedplay. Het bevalt echt super, maar is het mogelijk de veerspanning te verhogen? Dus dat je strakker zit en minder makkelijk uitklikt? Mijn linkervoet lijkt losser te zitten dan de rechter.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

anaszi2.0
Forum-lid
Berichten: 976
Lid geworden op: 04 mei 2008 14:43

anaszi2.0 27 feb 2009 23:01

Nee, dat gaat niet.

Zitten je platen wel goed vast?

dehulk
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 feb 2006 08:26

dehulk 01 mar 2009 22:21

Rezne schreef:Ik rijd nu sinds een paar dagen met speedplay. Het bevalt echt super, maar is het mogelijk de veerspanning te verhogen? Dus dat je strakker zit en minder makkelijk uitklikt? Mijn linkervoet lijkt losser te zitten dan de rechter.


Volgens mij kan je dat wel instellen met de schroefjes aan de zijkant ,Ron Engels beschrijft dat in het begin van dit topic.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 mar 2009 22:23

Die schroefjes zijn om de hoeveelheid zijdelingse speling in te stellen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 09 mar 2009 17:18

Ik zit ook over Speedplays te denken (steeds weer last van de buitenkant van de rechterknie met mijn Looks met rode plaatjes), maar vraag me het volgende af:

- Welke Speedplays zijn in mijn geval het beste: LightAction of Zero? Oftewel: Wat zijn de voor- en nadelen van deze twee? Ik heb het hele forum doorzocht, maar hierop geen antwoord kunnen vinden.
- Zijn ze te combineren met mijn schoenen? Ik rij met HtI by Marressi M30's in maatje 43. Ze hebben gewoon 3-gaten-montage, maar ik begreep dat Speedplay niet met alle zolen goed wil?

Erik
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

blaffy10
Forum-lid
Berichten: 571
Lid geworden op: 04 feb 2006 21:21

blaffy10 09 mar 2009 17:27

Amclassic-fan schreef:Die schroefjes zijn om de hoeveelheid zijdelingse speling in te stellen.


Maar als je ze helemaal strak aandraait kan je bepaald niet makkelijk meer uitklikken.
Alstublaft.

titaan
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2008 21:46

titaan 09 mar 2009 23:04

Bij de LightAction is de zijdelingse speling niet in te stellen en te begrenzen, bij Zero wel. Betekend dat je je stand van je voet t.o.v. het pedaal vast kan zetten. Je kan dus niet de kracht die nodig is om uit te klikken in stellen. Of dat fijn is voor je knie is maar de vraag. Bij mij voldoen de LightAction pedalen prima.
Bij de pedalen worden hulpstukjes geleverd voor een wat meer of minder gebogen zool van je schoen.

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 10 mar 2009 01:39

Aziraphale schreef:Ik zit ook over Speedplays te denken (steeds weer last van de buitenkant van de rechterknie met mijn Looks met rode plaatjes), maar vraag me het volgende af:

- Welke Speedplays zijn in mijn geval het beste: LightAction of Zero? Oftewel: Wat zijn de voor- en nadelen van deze twee? Ik heb het hele forum doorzocht, maar hierop geen antwoord kunnen vinden.
- Zijn ze te combineren met mijn schoenen? Ik rij met HtI by Marressi M30's in maatje 43. Ze hebben gewoon 3-gaten-montage, maar ik begreep dat Speedplay niet met alle zolen goed wil?

Erik


De Zero's hebben een speling van 0-15 graden. Persoonlijk rijd ik graag met minimale speling. Je kan je voet perfect in een juiste houding sturen door de 'heel in' en 'heel out' schroefjes.
Speedplay heeft in principe vier gaten nodig om gemonteerd te worden. Ze leveren een adapter waardoor het ook met 3 gaten kan. Daarnaast krijg je verschillende opvulplaatjes om een evt. afwijkende ronding in de zool op te vangen.

Buitenkant knie ... klinkt bekend. Ik kan het natuurlijk niet beoordelen vanaf hier, maar ik weet niet of andere pedalen je ervan gaan verlossen. Bij mij verdween het als sneeuw voor de zon door de IT-band te stretchen. Die stuurde mn knieschijf een beetje scheef.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

Erik
Forum-lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 15 apr 2004 15:36
Locatie: Assen

Erik 10 mar 2009 10:19

Bedankt voor de tips! Ik heb ook geen idee of het mijn probleem uiteindelijk op gaat lossen, maar ik ben er onderhand zo flauw van om na een stuk fietsen door het huis te hinkelen dat ik het gewoon maar eens wil proberen. En ik heb sowieso niet zulke best knieen, dus het minst belastende systeem is altijd prettig. :d
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells

rezne
Forum-lid
Berichten: 1907
Lid geworden op: 09 jul 2006 16:27

rezne 10 mar 2009 12:21

Het minst belastende systeem, tsjah: alles valt of staat met de afstelling en instelling. In principe heb je met Look, Shimano, Time dezelfde mogelijkheden.
Speedplay heeft als voordeel dat je de plaatjes niet hoeft te vervangen om de speling te veranderen.
Let the legs do the talking
CR1 Update
Update 2

method1.1
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 16 mar 2009 16:34

method1.1 23 mar 2009 20:43

Heb hier al veel gelezen, maar wat me wat verontrust is dat je de kracht niet kan instellen om uit te klikken. Hebben sommige hier problemen mee?

Ook is het precies dat ze meer onderhoud nodig hebben? Ik heb namelijk nooit men Ultegra pedalen uiteengehaald voor vet aan te doen, en ze doen het toch nog prima.

Plaats reactie