Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Campagnolo cassette past niet

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 14 okt 2006 14:56

Afgelopen zomer heb ik een andere fiets gekocht. Een gebruikte, maar wel nette Duell racefiets welke afgemonteerd is met Campagnolo mirage. Bij de fiets zitten 2 sets wielen. Op het originele achterwiel zat geen cassette meer zodat ik deze door de FM heb laten bestellen. Na een week of zes wachten kwam de door mij bestelde cassette binnen. Echter bleek bij montage dat deze cassette niet op de body paste. Ook shimano past hier niet op. Is er de mogelijkheid dat hier een ander merk cassette op hoort, of moet er een andere body op dit wiel gemonteerd worden?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties
Hoe sterk is de eenzame fietser...

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 14 okt 2006 16:43

Roeland,

Misschien handig om te plaatsen over wat voor wiel dit gaat.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 okt 2006 16:49

Kan alleen maar zijn dat het een 7 speed shimano naaf is of een 7 of 8 speed campa naaf. Dan past een hedendaagse cassete er niet op, anders moet het gewoon passen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 14 okt 2006 16:55

Daar heb je natuurlijk wel een punt. Ik heb gekeken en op het wiel is niets te zien van merk ofzo. Ik heb ook een foto gemaakt, maar ik zie niet zo snel hoe ik deze in dit antwoord mee kan krijgen. De snelspanner is wel van campagnolo, dus ga ik ervan uit dat de rest ook van Campagnolo is (of is dit te kort door de bocht). Overigens zat er een 7 speed cassette op dit wiel.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

whocares
Forum-lid
Berichten: 2889
Lid geworden op: 25 feb 2005 19:28

whocares 14 okt 2006 17:06

Slechte zaak van de FM , je kijkt toch minstens naar de body om te zien wat erop moet en kan. En 6 weken moeten wachten op een casette is toch ook al redelijk lang.
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27652
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 14 okt 2006 18:58

Je hebt ook nog andere soorten bodies, ik meen Miche. Daar heeft mijn neefje last mee gehad. We zijn toen ruim 5 winkels afgegaan en uiteraard had niemand een passende cassette....

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 15 okt 2006 09:40

Ik praat nu wel over een cassette van Campagnolo, maar kan het ook zo zijn dat losse tandwielen wel op dit wiel kunnen passen? Van de vorige eigenaar heb ik gehoord dat deze een paar weken geleden bij een schuuropruiming de oude (losse) tandwielen had weggegooid.
Dit idee kwam vanochtend na een goede nacht slapen bij mij naar boven.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 okt 2006 12:51

Wat voor een shifters zitten er op de fiets? Is het een stalen frame met een 126 mm achternaaf of 130 mm?
Je kan de breedte met wat geklooi met een schuifmaat meten in het achterwiel als je de snelspanner eruit hebt gedraaid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 16 okt 2006 12:42

De shifters zijn Campagnolo Mirage 9 speed. Het is een stalen frame. Wat betreft de breedte, bedoel je de ruimte waar het wiel in past tussen de achtervork?
Overigens heb ik het wiel nu teruggehaald van de FM. De body welke op dit achterwiel zit heeft 8 ribben\uitsparingen waaromheen de cassette hoort te vallen. Nu zag ik op internet dat zowel Shimano als Campagnolo meer uitsparingen gebruiken voor hun cassettes. Komt dit soort body iemand bekend voor?
Hoe sterk is de eenzame fietser...

peedsbikes
Forum-lid
Berichten: 373
Lid geworden op: 24 apr 2006 18:35
Locatie: Wilnis

peedsbikes 19 okt 2006 13:56

Ga er maar van uit dat je een Miche cassette nodig hebt.
"Keihard door de bochten, aan snelheid gewend"

koers
Forum-lid
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 feb 2006 12:09

koers 19 okt 2006 16:50

een normaal 10speed wiel kopen is goedkoper

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1316
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 20 okt 2006 20:44

Ik denk er eigenlijk over om een andere naaf in dit wiel te zetten. Ben ik voor rond de 40 euro klaar(denk ik). Het enigste wat ik me daarbij afvraag is of ik daarbij aan een merk gebonden ben. Dit in verband met de ketting.
Hoe sterk is de eenzame fietser...

Plaats reactie