Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

graag warme voeten

davee
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2005 16:41

davee 14 okt 2006 15:22

Ik heb ik de heb in de winter steeds koude voeten. Ik heb al vanalles geprobeerd. Ik heb zeer goed neoprene overschoenen, Daarnaast heb ik windstoppersokken, daaronder heb ik gewone fietssokken. Ik heb daarbij ook nog weleens boterhammen zakjes over mijn voeten gedaan. Ik smeer mijn voeten ook in mat warm-up creme, maar het mag allemaal niet baten. Ik heb nog steeds last van koude voeten als het koud weer is. Ik heb laastst een stuk gelezen over de zoolverwarming die te koop is bij Roseversand. Weet iemand of deze goed werkt. Ik wil deze misschien gaan kopen. Vind het alleen behoorlijk duur 129 euro. Of heeft iemand van jullie een goedkoper oplossing. heel graag zou ik jullie advies willen

janw.f.
Forum-lid
Berichten: 1248
Lid geworden op: 27 aug 2006 19:48

janw.f. 14 okt 2006 17:13

Hoi Dave,
Hier heb ik geen ervaring mee, maar volgens mij sluit je met boterhamzakjes en/of dubbele sokken teveel je voeten af, waardoor het transpiratievocht niet of lastig naar buiten kan. Koude voeten komt meestal door het feit dat ze vochtig zijn.  
Zelfs in hartje winter loop ik wel eens (bij huis) op sandalen, met wintersokken is het best wel warm. Droge voeten is sowieso belangrijk voor mij, daar ik met vochtige voeten last van eczeem krijg.
Voetverwarming lijkt mij wat overdreven, maar als het baat dan baat het.

Gebruikersavatar
spinningfreak
Forum-lid
Berichten: 171
Lid geworden op: 10 apr 2006 00:23

Gebruikersavatar spinningfreak 14 okt 2006 21:19

Heb je al winterschoenen geprobeerd met een hoge schacht? Deze zijn sowieso wind en waterdichter dan gewone schoenen. Desnoods kan je dan nog je neopreen overschoenen eroverheen aandoen.

renmuis
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 25 nov 2005 00:01

renmuis 15 okt 2006 00:39

hmmm zoolverwarming kan een optie zijn, maar hoeveel ruimte heb je in je schoenen?.Kan het zijn dat meerdere lagen toch iets zijn gaan afknellen daarbinnen?.Plus het kan zijn dat je last hebt van een koubrug tussen pedaal(plaat)-schoen.Probeer anders eens twee lagen om de schoen, bijv oversok plus windstopperlaag.
Als je campa wil heb je nooit meer wat anders ;)

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 15 okt 2006 00:49

Inderdaad, het seizoen van de koude witte voeten en afgestorven tenen komt er weer aan. Ook voor mij helaas. Gelukkig heb ik vorige winter deze zakjes ontdekt; daar ga ik deze winter weer een hoop lol aan beleven. Topuitvinding!
 

 

 

davee
Forum-lid
Berichten: 95
Lid geworden op: 30 aug 2005 16:41

davee 15 okt 2006 13:09

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 14 Oktober 2006


Inderdaad, het seizoen van de koude witte voeten en afgestorven tenen komt er weer aan. Ook voor mij helaas. Gelukkig heb ik vorige winter deze zakjes ontdekt; daar ga ik deze winter weer een hoop lol aan beleven. Topuitvinding!
 

 

 


Mag ik eens vragen ohe het werkt en waar ik ze kan kopen.
 
gr dave

bo11gevers
Forum-lid
Berichten: 385
Lid geworden op: 10 aug 2005 00:47

bo11gevers 15 okt 2006 15:51

Hallo,
Ik heb een paar Sealskin sokken, met deze aan heb ik de vorige winter geen enkel moment koude voeten gehad(gecombineerd met een paar goede schoenovertrekjes natuurlijk)

rolandt
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 06 jun 2005 15:07

rolandt 15 okt 2006 16:24

Quoten: Origineel geplaatst door davee op 15 Oktober 2006

Mag ik eens vragen ohe het werkt en waar ik ze kan kopen.
gr dave

Lees dit topic maar eens door:http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... Position=9

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4328
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 okt 2006 17:31

Even iets anders: is het je al eens opgevallen dat er veel schaatsers zijn die zonder sokken in de schaatsen gaan? Di ehoor je niet over "te" koude voeten, echter er zijn ook schaatsers die net beginnen en grote schaatsen kopen waarin ze dan 2 tot 3 paar sokken aan doen en nog steeds last hebben van koude voeten. waar ligt dat aan? nu niet zeggen mensen verschillen want dat is het niet helemaal, ik had ook altijd last van koude voeten in mijn oude schaatsen, maar met mijn huidige nooit problemen. probleem is dat als je meerdere lagen sokken aandoet je voeten te veel afgekneld worden waardoor de doorbloeding niet goed meer werkt en dus ook de eigen verwarming. bij goed passende schoenen met dunne sokken werkt dat het beste, waarnaast je dan kunt kiezen om de wind buiten de voeten te houden, dit kan dus dmv goede overschoenen of sokken.

Gebruikersavatar
wesley
Forum-lid
Berichten: 1450
Lid geworden op: 06 nov 2005 19:19

Gebruikersavatar wesley 15 okt 2006 18:56

Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 15 Oktober 2006
En waar had je ze gekocht, als deze hergebruikbaar zijn ga ik ze ook mss aanschaffen.Als ik het goed heb hier: http://www.morganblue.net/. Producten > Massage > Voetwarmers.

Plaats reactie