Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen

pinag
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 jul 2009 00:35

pinag 22 mar 2011 22:27

'k dacht dat de bedoeling van een wielertocht is dat je zoveel mogelijk fietst. Als je met velen (teveel?) bent om zo 'n tocht te rijden vraagt dit van sommige mensen wat discipline en respect voor hun medefietsers. Als je niet in staat bent
( zoals jij veronderstel ik op basis van je email) om een berg op te fietsen heb dan tenminste het fatsoen om plaats te maken voor de betere fietsers.
En waar je plaats maakt maakt niet uit, als je de moeite eens zou doen om achterom te kijken weet je wel of je links of rechts moet uitwijken.
En als je liever komt wandelen dan fietsen in de streek wil ik je wel een paar tips geven.
Tenslotte: ik rij al een paar jaar enkel de MTB-tocht juist omwille van een aantal "prutsers zonder respect" voor hun collega's.
Excuses en veel succes voor het volmaken van hun tocht toegewenst aan de mindere fietsers die wel de moeite doen om wat plaats te maken, zelfs al zijn zij aan het einde van hun latijn.


Also, also, also, ik dacht dat Belgen bekend stonden om hun rustige karakter. Ik ben blij dat je het inmiddels eens bent met Bottecchia, en hoop maar dat je inziet dat dat inzicht tegenover je felheid hier staat. Mocht het me dit jaar niet gegeven zijn om de top fietsend te bereiken en mocht ik zo je arrogante veronderstelling ongelukkigerwijs waar maken, zal ik mezelf doen verdwijnen, zodat ik de mensen die in de inspanning vergeten dat het een dag voor wielertoeristen is niet tot last ben :) Succes aan eenieder, opdat het een mooie dag moge worden!
Ik hou van Triple.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5697
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 23 mar 2011 00:01

PinaG schreef:
'k dacht dat de bedoeling van een wielertocht is dat je zoveel mogelijk fietst. Als je met velen (teveel?) bent om zo 'n tocht te rijden vraagt dit van sommige mensen wat discipline en respect voor hun medefietsers. Als je niet in staat bent
( zoals jij veronderstel ik op basis van je email) om een berg op te fietsen heb dan tenminste het fatsoen om plaats te maken voor de betere fietsers.
En waar je plaats maakt maakt niet uit, als je de moeite eens zou doen om achterom te kijken weet je wel of je links of rechts moet uitwijken.
En als je liever komt wandelen dan fietsen in de streek wil ik je wel een paar tips geven.
Tenslotte: ik rij al een paar jaar enkel de MTB-tocht juist omwille van een aantal "prutsers zonder respect" voor hun collega's.
Excuses en veel succes voor het volmaken van hun tocht toegewenst aan de mindere fietsers die wel de moeite doen om wat plaats te maken, zelfs al zijn zij aan het einde van hun latijn.


Also, also, also, ik dacht dat Belgen bekend stonden om hun rustige karakter. Ik ben blij dat je het inmiddels eens bent met Bottecchia, en hoop maar dat je inziet dat dat inzicht tegenover je felheid hier staat. Mocht het me dit jaar niet gegeven zijn om de top fietsend te bereiken en mocht ik zo je arrogante veronderstelling ongelukkigerwijs waar maken, zal ik mezelf doen verdwijnen, zodat ik de mensen die in de inspanning vergeten dat het een dag voor wielertoeristen is niet tot last ben :) Succes aan eenieder, opdat het een mooie dag moge worden!


Verdwijnen wens ik je zeker niet toe, maar eens achterom kijken en een stapje op zij zetten moet toch lukken? >>>mits een heeeel klein beetjen goede wil?). Zelfs op "een dag voor wielertoeristen" kan een wielertoerist toch ook opzij gaan voor zijn medewielertoeristen, veronderstel ik.
En eigenlijk ben ik nog zo gene slechte gast: daarom toch succes toegewenst en ik zal in elk geval niet in je weg lopen of fietsen want ik ga enkel kijken op de muur zaterdag ( desnoods help ik wel met een duwtje:-).
(Ik rij op vrijdag, voordeel van in Ninove te wonen:-) !
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

fizik
Forum-lid
Berichten: 2262
Lid geworden op: 20 feb 2008 21:16
Locatie: Staphorst

fizik 23 mar 2011 21:13

Beste medeforumleden,

Mochten jullie graag naar boven willen wandelen en je besluit dat te doen op het moment dat ik achter je fiets en naar boven wil knallen, willen jullie dan vooral rechts aanhouden? Ik wil namelijk lekker doorfietsen en wens niet opgehouden te worden door wielertoeristen die de bult niet opkomen. ;)

Zonder gekheid: ik hoop dat ik snel herstel van het griepje wat ik al een goede week onder de leden heb. Dan gaan we er volgende week zaterdag lekker tegenaan! Veel plezier alvast.

Vonden jullie de bevestiging van aanmelding ook zo vaag? Nergens een totaalbedrag o.i.d. en dus nog geen geld overgemaakt. Ik heb nu een mailtje gekregen met de mededeling dat de boel niet is opgestuurd. Nu staat er wel een bedrag in. Maar even over gaan maken lijkt me en een printje maken van de bankrekening.


johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 24 mar 2011 19:45

Heeft iemand zijn / haar envelop al ontvangen ? hier is niets!!!
trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

mirmar
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 09 jun 2009 21:43

mirmar 24 mar 2011 20:26

Ik heb ook nog niks ontvangen! Wel diverse mailings met startnummer ed., maar ook over hoe we ons 'proper' moeten gedragen. Envelop zal morgen wel komen, wel super handig, want dan kun je direct vertrekken ipv alle beslommeringen vooraf. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit. Hopelijk blijft het mooi weer aanhouden. Zou perfect zijn! Iedereen die mee doet veel plezier en geluk!
Wilier Izoard

forcevelo
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 20 aug 2010 17:33

forcevelo 25 mar 2011 14:12

Vandaag nog geen envelop uit België, ben benieuwd wanneer dat ding binnen komt.

Gebruikersavatar
steven250
Forum-lid
Berichten: 1088
Lid geworden op: 06 mei 2006 16:42
Locatie: Deventer

Gebruikersavatar steven250 26 mar 2011 18:02

Hier ook ondertussen nog niks
Afbeelding
Volg mij via mijn Bike planner blog of via Strava

feysie
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 07 mar 2006 19:24

feysie 26 mar 2011 20:26

Wij Belgen hebben de envelop met startnummer deze week ontvangen. De mijne kwam vrijdag (gisteren dus) toe.
Ik vermoed dat het begin volgende week (ma of di) zal worden bij jullie.

rubenm
Forum-lid
Berichten: 116
Lid geworden op: 12 aug 2010 18:53

rubenm 26 mar 2011 20:33

hallo, ik rijd zaterdag ook de 140 km. Ik moet zeggen het is eeen echte uitdaging voor mij. Ik train nu (nog) maar 2 keer per week. elke training een 50 km. Ik geloof erin dat ik de 150 km tot een goed einde kan brengen. iemand nog tips wat ik donderdag/vrijdag het beste kan doen? wat moet ik meenemen
Bianchi Via Nirone

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2611
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 26 mar 2011 20:39

[quote="johanandijk"]Heeft iemand zijn / haar envelop al ontvangen ? hier is niets!!! [/quote]

[quote="mirmar"]Ik heb ook nog niks ontvangen! Wel diverse mailings met startnummer ed., maar ook over hoe we ons 'proper' moeten gedragen. Envelop zal morgen wel komen, wel super handig, want dan kun je direct vertrekken ipv alle beslommeringen vooraf. Ik kijk er in ieder geval erg naar uit. Hopelijk blijft het mooi weer aanhouden. Zou perfect zijn! Iedereen die mee doet veel plezier en geluk![/quote]

[quote="Forcevelo"]Vandaag nog geen envelop uit België, ben benieuwd wanneer dat ding binnen komt. [/quote]

[quote="Steven250"]Hier ook ondertussen nog niks[/quote]

Nerveus......!! :)

Gebruikersavatar
richardn
Forum-lid
Berichten: 57
Lid geworden op: 16 okt 2006 11:40
Locatie: Pijnacker
Contact

Gebruikersavatar richardn 26 mar 2011 21:49

Donderdag en vrijdag weinig fietsen. Niet teveel eten meenemen. Er is voldoende te eten en te drinken onderweg en beetje duimen voor beter weer dan vorig jaar. Ook nog niets ontvangen :)


ga je richting zee dan heb je de wind niet mee!

epotheker
Forum-lid
Berichten: 291
Lid geworden op: 23 feb 2009 15:15
Locatie: Lonneker

epotheker 26 mar 2011 22:15

Kan mij niet herinneren dat ik vorige twee jaren wat ontvangen heb. Hoort er ook een beetje bij: het ophalen van je nummer aldaar. Weerleg je koers-aspiraties, daar is toch geen ruimte voor, geniet, sta versteld van alle zottigheid die je tegenkomt.

Voorbereiding?........Kan alleen het fiets-epistel uit "helaasheid der dingen" van Dimitri Verhulst aanbevelen....(-:

aldus een Tukker....

Plaats reactie