Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

HAC5 data opslaan Ciclotour

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 07 nov 2006 21:37

Ik ben wel benieuwd naar zo'n corrupte CRP-file, Robert. Zou je er eentje naar me willen mailen? Ander vraagje: welke versie van Ciclotour werk jij mee?

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 07 nov 2006 21:53

Ja natuurlijk graag zelfs.
Versie is 3.0
 
Mijn email is r.brand2@chello.nl  dus stuur even een mail dan stuur ik de file.

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 07 nov 2006 22:04

Data is naar hotmail adres gezonden

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 08 nov 2006 20:04

De corrupte CRP-file is inderdaad niet te openen, Robert. Jammer is bovendien dat de huidige versie van Ciclotour de files in een ander -– onleesbaar, binair -- formaat opslaat. Voorheen kon je een CRP-file ook gewoon openen in een tekstverwerker als Notepad of Word. Dan zag je de tijd, afstand, snelheid, hoogtemeters, etcetera in kolommen afgebeeld. En had je nog een beetje kunnen analyseren wat er in die corrupte file fout staat. Nu dus niet.

‘k Zal m’n eerste gedachten eens voorzichtig hier inkloppen:
Het lijkt er sterk op dat je het inlezen, openen en bewaren van de ritten correct gedaan hebt. Bovendien heb ik op een Duitse site gelezen dat andere HAC5-gebruikers tegen dezelfde problemen aanlopen. Je bent dus niet het enige probleemgeval. ;-)
Je HAC5 functioneert prima.
De nieuwste te downloaden versie 1.52 van Ciclotour kan niet overweg met tijdsintervallen van 2, 5 en 10 seconden. En schrijft de ingelezen HAC5-ritten als corrupte CRP-files weg.
De oplossing van het probleem lijkt me een nieuwe(re) versie van Ciclotour (die dus nog niet te downloaden is). Jij schreef weliswaar dat je versie 3.0 al hebt, maar staat dat ook links bovenaan in het betreffende info-scherm, zoals hieronder afgebeeld? Ben inmiddels reuze benieuwd naar het antwoord van leverancier Veltec.



O ja, hier nog het antwoord op je twee vragen:
De Nederlandstalige HAC5-handleiding (in PDF-formaat) kan je via deze link... downloaden.
De tijdsinterval van een gereden rit kan je in HACTronic en Ciclotour niet instellen. En terecht, want dat zou wel erg gebruikersonvriendelijk zijn. Die interval heb je immers al bij de HAC5 ingesteld. De betreffende software-applicaties zouden ‘intelligent’ genoeg moeten zijn om de tijdsinterval per rit uit de ingelezen HAC5-data te achterhalen. Overigens kan je de tijdsinterval zien in Ciclotour's RawData-scherm (zie voorbeeld van gisteren) en in HACTronic’s Chart-tabblad. In de linker kolom in het voorbeeld hieronder wordt de tijd telkens met de ingestelde 20 seconden verhoogd.

theriddler
Forum-lid
Berichten: 925
Lid geworden op: 09 mar 2005 10:03

theriddler 08 nov 2006 20:24

ik zei het je toch! Professor Buzz!!!!!!!!!!!
Columns/ Hoogteprofielen /verslagen en veel meer! <br>
<a target="_blank" href= "http://www.peterkroes.nl">De Mannen</a><br>

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 08 nov 2006 21:35

Proff. Buzz heeft  inderdaad wel veel verstand van dit soort dingen.
Veltec heb ik tot op heden niet gehoord.  Wel nog de link naar dit forum doorgemaild. Ik hoop dat ze er wat mee doen.
Het zal toch niet zo zijn dat alle HAC5 gebruikers opgezadeld worden met een foute Ciclotourversie.  Zij zullen toch neem ik aan hebben gestest van te voren.
Ik ga een oproep (nieuw topic)  plaatsen om  andere HAC5 gebruikers op te sporen.
 
 

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 09 nov 2006 12:20

Robert, wat ik me nog afvraag, hoe heb jij de nieuwe Ciclotour-versie geïnstalleerd? Je mailde dat je de 3.0 versie geïnstalleerd hebt, na verwijdering van de oude versie. Maar wat bedoel je met verwijdering... gewoon ge-delete of netjes ge-deïnstalleerd? Als je ‘m namelijk ge-delete hebt, biedt de deïnstallatie-optie wellicht nog een mogelijkheid om je probleem op te lossen. Omdat je er dan nagenoeg zeker van bent, dat er geen oude Ciclotour-instellingen/onderdelen onbedoeld blijven hangen, en vervelende bijverschijnselen kunnen veroorzaken.

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 09 nov 2006 14:25

Nee niet via unistall.  Het was namelijk zo dat in mijn configuratiescherm bij software maar 1 Ciclotour stond.  Dus de nieuwe versie was zo leek het over de oude gegaan. De oude was nog wel actief en gewoon op te starten.
Dus ik heb de directory waar de oude versie stond verwijderd.  Vanavond ga ik dus het gehele Ciclotourgebeuren verwijderen via Uninstall.  Kijken of dat helpt.
Ik krijg morgen een file van een HAC5 gebruiker gemaild.  Deze persoon heeft overigen geen problemen met HAC5 en Ciclotour.
Hier nog een link die ik doorkreeg iemand van de Duitse Proffessor Buzz, http://www.mountainbike-page.de/
Mijn Duits is nogal slecht dus dat is vervelend.  Maar ik ga vanavond in ieder geval zoeken of daar ook soortgelijke problemen zijn.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2363
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 09 nov 2006 15:32

Robert, denk je er nog wel even aan dat je ...
... in ieder geval je CRP-files elders bewaart, voordat je Ciclotour gaat deïnstalleren.
... aan die HAC5-gebruiker de versienummers van zijn/haar HAC5 en Ciclotour effies opvraagt.
... moet oppassen voor Duitse tipgevers.

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 09 nov 2006 20:20

Op advies van proff Buzz. Alle software verwijderd via Uninstall.  Regestry gecleand en zelfs prullebak leeggemaakt.
Helaas nog hetzelfde probleem, Ook niets van Veltec mogen vernemen.
 

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5537
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 09 nov 2006 21:36

Quote: Origineel geplaatst door Robert1965 op 09 November 2006
Op advies van proff Buzz. Alle software verwijderd via Uninstall. Regestry gecleand en zelfs prullebak leeggemaakt.Helaas nog hetzelfde probleem, Ook niets van Veltec mogen vernemen.


@Robert1965: haal je adres even weg uit je profiel. Je fiets kan zo weg zijn als je niet oppast.
What makes the boat go faster?

robert1965
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 01 mei 2006 13:31

robert1965 09 nov 2006 22:27

Ok is het zo erg?  bedankt voor de tip.
 

Plaats reactie