Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Tacx fietstrainer

stockie
Forum-lid

stockie 06 nov 2006 21:47

Hallo, ik zou mij graag voor de wintermaanden een Tacx fietstrainer aanschaffen. Is dit aan te raden, want ik heb al veel verhalen gehoord dat dit maar een saaie bedoening zou zijn.
Als ik er een zou kopen twijfel ik tussen de Tacx speedmatic en speedbraker. Kan er mij iemand raad geven? Is het verschil tussen die magneetrem en die 'waaier' zo groot, of is de intensiteit van een training ongeveer gelijk?
http://www.tacx.com/producten.php?langu ... vlSubSub=9
Help mij aub, Alvast bedankt
Stockie

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 06 nov 2006 22:39

Kijk eens bij Futurumshop, daar staan rechts in de kantlijn bij de Taxc trainers allemaal vragen van beginners (met antwoord uiteraard). Zelf ben ik geen kenner op Taxc gebied maar ik weet dat de antwoorden van Futurumshop meestal goed zijn!

max8450
Forum-lid

max8450 07 nov 2006 01:25

Oersaai, is niet eens overdreven.
Ik fiets nog liever in pokkeweer met windkracht 8

frankvanboven
Forum-lid

frankvanboven 07 nov 2006 07:58

Lang geleden heb ik ooit een rollenbank aangeschaft. Ik kan je een ding beloven: hij heeft geen overuren gemaakt!

Toen ik stopte met schaatsen zocht ik een sportieve invulling voor de winter. Aangezien ik meer fietser ben dan schaatser was indoor fietsen een logische keuze. Op zoek naar een mooit apparaat heb ik gekeken naar Tacx, Elite en Computrainer. Ik was bereid om meer geld uit te geven als het maar voldoende motiverend was. Ik heb dat (5 jaar geleden) gevonden in de Computrainer (www.computrainer.com). Ik rij pakweg 4 keer per week indoor. Soms ritten boven de 100Km. Motiverend? Kan je wel stellen, anders zou ik na 5 jaar er niet steeds met veel plezier op plaats nemen.

Moraal van het verhaal: als je een dergelijk apparaat aanschaft stel je dan ook de vraag of je het vermoeden hebt dat het apparaat voldoende motivatiefactor heeft en dus frequent gaat gebruiken. De door jou genoemde Tacx zou mijn keuze niet zijn, maar het is natuurlijk ook een budgetaire zaak.

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2006 10:47

Ik heb vorig jaar veel binnen gezeten, maar daar heb ik echt geen zin meer in. Ik heb m'n Tacx pr op bijna 2,5 uur gezeten, maar meestal had ik na een half uur het al wel weer gezien ondanks de laptop met film voor me.
Dit jaar op m'n oude fiets maar spatbordjes gezet en lampjes en dan ga ik gewoon lekker buiten fietsen als het maar niet regent.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 07 nov 2006 11:49

Ik heb ooit een Taxc geleend van een maatje en ben na één training tot de conclusie gekomen dat 't niet werkt voor mij. Dus nu maar een abo'tje op de sportschool, 2x per week spinnen en 2 à 3x per week hardlopen. Da's meer dan genoeg. Het hele jaar duurtraining is ook niet alles hoor...

wielerrevue
Forum-lid

wielerrevue 07 nov 2006 21:16

Als trainingsmethode is het iig voor mij een goed en bovenal efficient traningsmiddel gebleken. Maar het is zeker niet het leukste tijdverdrijf en je moet  er mentaal sterk voor zijn om het vol te houden. Zelf zit zo'n 4 á 5 keer per week 1 tot 3 uur per keer op de rollerbank. Aanrader is om een mp3 speler op te doen en bijvoorbeeld een tv voor je fiets te zetten!

jannak
Forum-lid

jannak 07 nov 2006 22:33

Quoten: Origineel geplaatst door Wieler Revue op 07 November 2006

Als trainingsmethode is het iig voor mij een goed en bovenal efficient traningsmiddel gebleken. Maar het is zeker niet het leukste tijdverdrijf en je moet  er mentaal sterk voor zijn om het vol te houden. Zelf zit zo'n 4 á 5 keer per week 1 tot 3 uur per keer op de rollerbank. Aanrader is om een mp3 speler op te doen en bijvoorbeeld een tv voor je fiets te zetten!

Holy Moly, 4 a 5 keer per week 1 tot 3 uur per keer op een rollerbank!!!
Dan moet je toch wel heel erg van de SM zijn ;-)
http://www.houseofcycling.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

stockie
Forum-lid

stockie 08 nov 2006 16:05

Bedankt voor al deze tips. Ik denk toch dat ik mij zo een trainer ga aanschaffen, maar ik zal nog even nadenken over het type. Als er mij iemand hierover nog raad kan geven, doe maar gerust. Ik heb mij wel voorgenomen om er niet te veel geld aan uit te geven. Dus...
Stockie

swind
Forum-lid

swind 08 nov 2006 20:13

Probeer er een 2e handse te vinden. Er zwerven genoeg bijna niet gebruikte tacxen op het internet. Veel mensen kopen zo'n ding en het blijkt dan toch niks voor ze te zijn en zetten de tacx dan maar te koop op marktplaats.

Veel kan er niet kapot. Kijk alleen goed of de speciale snelspanner erbij zit en dat de kabel om de zwaarte te bepalen nog goed functioneerd.

Succes met je zoektocht.

(Ik ga dadelijk ook nog ff 45 minuten op de tacx fietsen.)
Als ie gaar is kom ik terug

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 08 nov 2006 23:05

Bij Decathlon zag ik laatst Cycleforce One's voor 99 euro.

Ik heb 7 jaar geleden een Cycleforce One gekocht voor 250 gulden bij Hopmans, en hij doet t nog prima. Ik gebruikte m vooral om los te rijden tussen de schaatstrainingen.
"Everybody bought a new bike!"

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 11 nov 2006 19:30

Ik heb een cycleforce flow gehad, die werkte goed maar ik zat er bijna nooit op (in een jaar in totaal 2 uur!).
Nu heb ik een Fortius en ik zit er 3 uur per week op ik heb wel 6 Real life video's van Tacx en net zelf een Real life video gemaakt van een van mijn trainings rondjes.
Afbeelding

Plaats reactie