Cyclocrosser
Cyclcrosser of Racer? Ik weet het niet meer !!!
HELP MIJ
Ik vind de Empella Bonfire SL een mooi fietsje, maar kan ik er ook gewoon een paar wegbandjes voor in de zomer opleggen? En kunnen er bidon houders op?
Bij die van Stevens zag ik dat het wel kon, bidon houders erop.
Ik wil de fiets gewoon voor toertochten, en dan om in de zomer mee te racen
Of toch gewoon maar een racer, en ergens een goedkope mtb kopen?
Jeroen
HELP MIJ
Ik vind de Empella Bonfire SL een mooi fietsje, maar kan ik er ook gewoon een paar wegbandjes voor in de zomer opleggen? En kunnen er bidon houders op?
Bij die van Stevens zag ik dat het wel kon, bidon houders erop.
Ik wil de fiets gewoon voor toertochten, en dan om in de zomer mee te racen
Of toch gewoon maar een racer, en ergens een goedkope mtb kopen?
Jeroen
Bij de kaders is er echt weinig verschil qua gewicht. Steek op die bonfire goede groep en wat carbon en dan heb je een race klare machine.
Het is best knappe fiets.
maar als je niet direct een veldrijder bent ....
Het is best knappe fiets.
maar als je niet direct een veldrijder bent ....
60% of the time, it works ALL the time !
bidonhouders kunnen er altijd op, gaatje boren popmoer er in en klaar, maar bij empella kunnen ze dat zeker. 2 setjes wielen er bij met verschillende cassete's en het kan zeker lukken.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic
Ik heb zelf ook een Empella Bonfire gereden, echter ik rij nu op een Van Tuyl VT-350. Ook met bidonhouders, ik zelf ben qua geometrie veel beter te spreken over de Van Tuyl voor gebruik op de weg en of crosstourtochten met veel (lange) zandpaden. In het voorjaar gebruik ik deze fiets ook voor de eerste (pekel)wegtrainingen, bevalt mij prima!
Deze fiets komt in mijn ogen meer overeen met een kader voor op de "weg"
Gr. Remko
Deze fiets komt in mijn ogen meer overeen met een kader voor op de "weg"
Gr. Remko
Het enige nadeel is dat je wanneer je in de winter wil crossen bv een 46-tands voorblad moet hebben, en om in de zomer te racen een 53. Dan moet je telkens gaan spelen met de hoogte van de voorderailleur, en dus elke keer de kabel lossen en terug aanspannen, wat voor vluggere slijtage zal zorgen en je dus dikwijls nieuwe kabel mag steken. Ook de lengte van de ketting zal verschillen wanneer je van bv.46 naar 53 gaat. Gevolg: telkens nieuwe ketting. Alhoewel dit misschien minder een probleem is, want na een winter ben je misschien zowiezo beter af met een nieuwe ketting.
Quoten: Origineel geplaatst door borchetto op 09 November 2006
Het enige nadeel is dat je wanneer je in de winter wil crossen bv een 46-tands voorblad moet hebben, en om in de zomer te racen een 53. Dan moet je telkens gaan spelen met de hoogte van de voorderailleur, en dus elke keer de kabel lossen en terug aanspannen, wat voor vluggere slijtage zal zorgen en je dus dikwijls nieuwe kabel mag steken. Ook de lengte van de ketting zal verschillen wanneer je van bv.46 naar 53 gaat. Gevolg: telkens nieuwe ketting. Alhoewel dit misschien minder een probleem is, want na een winter ben je misschien zowiezo beter af met een nieuwe ketting.
Ik denk dat dat probleem meevalt als je achter een 11 steekt. Zoals gezegt rij ik ook voorjaars wedstrijden met mijn crosser en met 46x11 kom je echt een heel eind, zelfs in wedstrijden waar boven de 40 Kmh gemiddeld wordt gereden ..........
Het enige nadeel is dat je wanneer je in de winter wil crossen bv een 46-tands voorblad moet hebben, en om in de zomer te racen een 53. Dan moet je telkens gaan spelen met de hoogte van de voorderailleur, en dus elke keer de kabel lossen en terug aanspannen, wat voor vluggere slijtage zal zorgen en je dus dikwijls nieuwe kabel mag steken. Ook de lengte van de ketting zal verschillen wanneer je van bv.46 naar 53 gaat. Gevolg: telkens nieuwe ketting. Alhoewel dit misschien minder een probleem is, want na een winter ben je misschien zowiezo beter af met een nieuwe ketting.
Ik denk dat dat probleem meevalt als je achter een 11 steekt. Zoals gezegt rij ik ook voorjaars wedstrijden met mijn crosser en met 46x11 kom je echt een heel eind, zelfs in wedstrijden waar boven de 40 Kmh gemiddeld wordt gereden ..........
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24328
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 09 November 2006
Ik ken geen wedstrijden waar onder de 40 gemiddeld wordt gereden behalve bij de Jeugd dan.
Ai ai, ik heb even op je naam gegoogeld en heb toch een slecht bericht voor je; de wedstrijd "Sint martinus prijs Kontich" (eerste wedstijd die ik tegen kwam) waar jij ook aan deel hebt genomen was 104 km lang en de tijd van de winnaar 2:41:03 uur -> gemiddelde snelheid van de winnaar 38,7 kmh ............
Ik ken geen wedstrijden waar onder de 40 gemiddeld wordt gereden behalve bij de Jeugd dan.
Ai ai, ik heb even op je naam gegoogeld en heb toch een slecht bericht voor je; de wedstrijd "Sint martinus prijs Kontich" (eerste wedstijd die ik tegen kwam) waar jij ook aan deel hebt genomen was 104 km lang en de tijd van de winnaar 2:41:03 uur -> gemiddelde snelheid van de winnaar 38,7 kmh ............
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24328
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
tja we hebben in die etappe een poosje 25 gereden, dat is niet echt goed voor het gemiddelde. Maar ach het gemiddelde zegt nog niets over het verzet dat je nodig hebt. Als er 45 gemiddeld wordt gereden door heel constant 48 te rijden heb je echt geen groot verzet nodig, dat gaat nog best wel met bijv 52-15. Maar ja wordt er onregelmatig gereden dan is die 14 toch wel eens handig. Als 46/11 niet zwaar genoeg voor je is is het ook wel tijd dat je wat aan je souplesse gaat doen, want dat is maar net een tikje lichter dan 52-12.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 32524
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quoten: Origineel geplaatst door 11-speed op 09 November 2006
Ik heb zelf ook een Empella Bonfire gereden, echter ik rij nu op een Van Tuyl VT-350. Ook met bidonhouders, ik zelf ben qua geometrie veel beter te spreken over de Van Tuyl voor gebruik op de weg en of crosstourtochten met veel (lange) zandpaden. In het voorjaar gebruik ik deze fiets ook voor de eerste (pekel)wegtrainingen, bevalt mij prima!
Deze fiets komt in mijn ogen meer overeen met een kader voor op de "weg"
Gr. Remko
Ik rij zelf met een Empella, bevalt ook prima op de weg. Geometrie zit dichter bij een racefiets dan een Ridley. Hoe een VT zich daar dan weer toe verhoudt weet ik niet. Wel weet ik dat er over VT teveel vreemde verhalen rondgaan. Ik rij met de Empella zowel de hele winter op de weg (wielsetje omsteken is genoeg) en cross/tourtochten. Ben er zeer tevreden over. Enig puntje was de enorm trillende voorvork bij het remmen met de cantilever remmen, maar nu ik er Veloce v-brakes op heb gezet is dat volledig opgelost.
Over die 40km/uur gemiddeld in een wedstrijd. Ook even mijn duit in het zakje; 40 gemiddeld is langzaam! De meeste trainingswedstrijdjes zitten al rond de 40. Bij een klassieker wil het sporadisch nog wel eens onder de 40 zitten, maar dan is er gewoon een lange tijd gelanterfant en zit de 2e helft echt wel dik, dik boven de 40.
Ik heb zelf ook een Empella Bonfire gereden, echter ik rij nu op een Van Tuyl VT-350. Ook met bidonhouders, ik zelf ben qua geometrie veel beter te spreken over de Van Tuyl voor gebruik op de weg en of crosstourtochten met veel (lange) zandpaden. In het voorjaar gebruik ik deze fiets ook voor de eerste (pekel)wegtrainingen, bevalt mij prima!
Deze fiets komt in mijn ogen meer overeen met een kader voor op de "weg"
Gr. Remko
Ik rij zelf met een Empella, bevalt ook prima op de weg. Geometrie zit dichter bij een racefiets dan een Ridley. Hoe een VT zich daar dan weer toe verhoudt weet ik niet. Wel weet ik dat er over VT teveel vreemde verhalen rondgaan. Ik rij met de Empella zowel de hele winter op de weg (wielsetje omsteken is genoeg) en cross/tourtochten. Ben er zeer tevreden over. Enig puntje was de enorm trillende voorvork bij het remmen met de cantilever remmen, maar nu ik er Veloce v-brakes op heb gezet is dat volledig opgelost.
Over die 40km/uur gemiddeld in een wedstrijd. Ook even mijn duit in het zakje; 40 gemiddeld is langzaam! De meeste trainingswedstrijdjes zitten al rond de 40. Bij een klassieker wil het sporadisch nog wel eens onder de 40 zitten, maar dan is er gewoon een lange tijd gelanterfant en zit de 2e helft echt wel dik, dik boven de 40.
People listen to reply, not to understand
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 09 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door 11-speed op 09 November 2006
Ik heb zelf ook een Empella Bonfire gereden, echter ik rij nu op een Van Tuyl VT-350. Ook met bidonhouders, ik zelf ben qua geometrie veel beter te spreken over de Van Tuyl voor gebruik op de weg en of crosstourtochten met veel (lange) zandpaden. In het voorjaar gebruik ik deze fiets ook voor de eerste (pekel)wegtrainingen, bevalt mij prima!
Deze fiets komt in mijn ogen meer overeen met een kader voor op de "weg"
Gr. Remko
Ik rij zelf met een Empella, bevalt ook prima op de weg. Geometrie zit dichter bij een racefiets dan een Ridley. Hoe een VT zich daar dan weer toe verhoudt weet ik niet. Wel weet ik dat er over VT teveel vreemde verhalen rondgaan. Ik rij met de Empella zowel de hele winter op de weg (wielsetje omsteken is genoeg) en cross/tourtochten. Ben er zeer tevreden over. Enig puntje was de enorm trillende voorvork bij het remmen met de cantilever remmen, maar nu ik er Veloce v-brakes op heb gezet is dat volledig opgelost.
Over die 40km/uur gemiddeld in een wedstrijd. Ook even mijn duit in het zakje; 40 gemiddeld is langzaam! De meeste trainingswedstrijdjes zitten al rond de 40. Bij een klassieker wil het sporadisch nog wel eens onder de 40 zitten, maar dan is er gewoon een lange tijd gelanterfant en zit de 2e helft echt wel dik, dik boven de 40.
Ik heb het hier ook boven de 40 gemiddeld, enne ik heb vanaf mijn 12e tot en met 27e levensjaar aktief wedstrijden gereden (nationale / europese / aziatisch en noord amerikaanse) op een hoog amateur nivo dus ik denk dat wel weet waar ik over praat.
Quoten: Origineel geplaatst door 11-speed op 09 November 2006
Ik heb zelf ook een Empella Bonfire gereden, echter ik rij nu op een Van Tuyl VT-350. Ook met bidonhouders, ik zelf ben qua geometrie veel beter te spreken over de Van Tuyl voor gebruik op de weg en of crosstourtochten met veel (lange) zandpaden. In het voorjaar gebruik ik deze fiets ook voor de eerste (pekel)wegtrainingen, bevalt mij prima!
Deze fiets komt in mijn ogen meer overeen met een kader voor op de "weg"
Gr. Remko
Ik rij zelf met een Empella, bevalt ook prima op de weg. Geometrie zit dichter bij een racefiets dan een Ridley. Hoe een VT zich daar dan weer toe verhoudt weet ik niet. Wel weet ik dat er over VT teveel vreemde verhalen rondgaan. Ik rij met de Empella zowel de hele winter op de weg (wielsetje omsteken is genoeg) en cross/tourtochten. Ben er zeer tevreden over. Enig puntje was de enorm trillende voorvork bij het remmen met de cantilever remmen, maar nu ik er Veloce v-brakes op heb gezet is dat volledig opgelost.
Over die 40km/uur gemiddeld in een wedstrijd. Ook even mijn duit in het zakje; 40 gemiddeld is langzaam! De meeste trainingswedstrijdjes zitten al rond de 40. Bij een klassieker wil het sporadisch nog wel eens onder de 40 zitten, maar dan is er gewoon een lange tijd gelanterfant en zit de 2e helft echt wel dik, dik boven de 40.
Ik heb het hier ook boven de 40 gemiddeld, enne ik heb vanaf mijn 12e tot en met 27e levensjaar aktief wedstrijden gereden (nationale / europese / aziatisch en noord amerikaanse) op een hoog amateur nivo dus ik denk dat wel weet waar ik over praat.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 32524
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Quote: Origineel geplaatst door 11-speed op 09 November 2006ik heb vanaf mijn 12e tot en met 27e levensjaar aktief wedstrijden gereden (nationale / europese / aziatisch en noord amerikaanse)
Dan was je meer tijd kwijt aan reizen dan aan trainen
Dan was je meer tijd kwijt aan reizen dan aan trainen
People listen to reply, not to understand