Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

advies tubes/ carbon

fanatic
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 jul 2005 13:07

fanatic 09 nov 2006 21:46

hoi allen ik ben een fanatieke wielrenner.en ik rij nu met binnenbanden ,ik ben van plan om een setje carbon wielen aan te kopen .maar er is veel keuze , ik wil met tubes gaan rijden .mijn vraag is wat zijn de voor en na delen van tubes.en wat voor setje wielen kan ik het beste kopen .ik rij een servelo solist  dus ik vond zelf de zipp 303 / 404er wel erg goed uit zien maar ik ben op zoek naar een goed adviesof een goed alternatief.
 

davey
Forum-lid
Berichten: 568
Lid geworden op: 09 jan 2006 17:36

davey 09 nov 2006 22:16

wil je er wedstrijden mee gaan rijden? anders is het niet echt geweldig die tubes lijkt mij, maar ik neem aan wedstrijden, dan is tubes een goed idee als je een full carbon velg wild, 404 full carbon kan ook alleen tubes d8 ik, maar sommige zoals corima heeft carbon veld met draad en dat raad iedereen af, maar anders weet ik geen reden om niet op tubes te rijden

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 09 nov 2006 22:30

Quoten: Origineel geplaatst door fanatic op 09 November 2006


hoi allen ik ben een fanatieke wielrenner.en ik rij nu met binnenbanden ,ik ben van plan om een setje carbon wielen aan te kopen .maar er is veel keuze , ik wil met tubes gaan rijden .mijn vraag is wat zijn de voor en na delen van tubes.en wat voor setje wielen kan ik het beste kopen .ik rij een servelo solist  dus ik vond zelf de zipp 303 / 404er wel erg goed uit zien maar ik ben op zoek naar een goed adviesof een goed alternatief.
 


Hoi,
 
Euh......tubes hebben ook binnenbanden, weet je.
Vingers weg van Zipp, te duur, te breekbaar en garantie sux.....
Tubes zijn geen probleem eens als je de nodige ervaring hebt opgedaan. Er is op het forum al een en ander over neergepoot dus als je even wil zoeken dan vind je beslist nuttige info.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 nov 2006 23:07

Zipp 404 en Easton Tempest II (zelfde velg) niet doen, zie fdegrove. Op zoek naar de beste prijs/kwaliteitverhouding kom je uit bij Corima Aero. Check ff een paar andere topics, is laatst nog veel over geschreven.

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 10 nov 2006 11:24

Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 09 November 2006


Vingers weg van Zipp, te duur, te breekbaar en garantie sux.....




"Te duur" : inderdaad
"Te breekbaar": veel verhalen gelezen, maar al te dikwijls van "horen zeggen" . Heb je zelf ervaring hiermee? Veelal gaat het in de diverse forums over oudere modellen.
Je kan voor de 404 ook een "pavé / cross" velg krijgen. Het complete wiel noemt dan Clydesdale of Cyclocross. Zipp claimt voor deze velgen een verdubbeling van de "impact resistance" bij een minimaal extra gewicht (ca. 100 gr voor een complete Clydesdale-wielset).  Heeft hier iemand misschien enige ervaring mee?
"Garantie sucks": graag wat meer uitleg a.u.b.
 

plakker
Forum-lid
Berichten: 293
Lid geworden op: 09 nov 2005 23:14

plakker 10 nov 2006 11:55

Reynolds stratus II (fullcarbon 46mm, 1280gram)) is imo het beste alternatief na Lightweight.

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 10 nov 2006 13:33

Quote: Origineel geplaatst door ironMon op 10 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 09 November 2006 Vingers weg van Zipp, te duur, te breekbaar en garantie sux....."Te duur" : inderdaad"Te breekbaar": veel verhalen gelezen, maar al te dikwijls van "horen zeggen" . Heb je zelf ervaring hiermee? Veelal gaat het in de diverse forums over oudere modellen.Je kan voor de 404 ook een "pavé / cross" velg krijgen. Het complete wiel noemt dan Clydesdale of Cyclocross. Zipp claimt voor deze velgen een verdubbeling van de "impact resistance" bij een minimaal extra gewicht (ca. 100 gr voor een complete Clydesdale-wielset).  Heeft hier iemand misschien enige ervaring mee?"Garantie sucks": graag wat meer uitleg a.u.b. 


als Zipp velgen hetzelfde zijn als Easton velgen JA! vriend van me, over hetzelfde kasseienpad, hij reed achtermij en ik zag een kuil over het hoofd aan de zijkand in de berm, waardor hij die ook over het hoofd zag. Ik reed zelf met Bontrager Triple xXx lite wielen. mijn velgen hadden niks, en zijn voorvelg was een stuk karbon afgebroken op het remgedeelte, kortom hij kon met zijn voorrem niet meer remmen. zien er mooi uit, maar kwaliteit is zware shit, evenals de garantie idd...
Afbeelding

xlr8r
Forum-lid
Berichten: 754
Lid geworden op: 26 jul 2005 01:26

xlr8r 10 nov 2006 14:42

Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 10 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 09 November 2006


Vingers weg van Zipp, te duur, te breekbaar en garantie sux.....




"Te duur" : inderdaad
"Te breekbaar": veel verhalen gelezen, maar al te dikwijls van "horen zeggen" . Heb je zelf ervaring hiermee? Veelal gaat het in de diverse forums over oudere modellen.
Je kan voor de 404 ook een "pavé / cross" velg krijgen. Het complete wiel noemt dan Clydesdale of Cyclocross. Zipp claimt voor deze velgen een verdubbeling van de "impact resistance" bij een minimaal extra gewicht (ca. 100 gr voor een complete Clydesdale-wielset).  Heeft hier iemand misschien enige ervaring mee?
"Garantie sucks": graag wat meer uitleg a.u.b.
 


Serieus iedereen loopt maar te schreeuwen over zipps maar hoeveel hebben een setje vanaf 2005?
 
Ik durf de neiwue serie onverwoestbaar te noemen! 2007 hebben alle velgen een nieuwe laminering voor hogere impact sterkte en idd met de pave, cross en clydesdale uitvoeirngen kun je zelfs Parijs-Roubaix rijden. Zipp en bontrager waren de enige merken op carbon tijdens de zware voorjaarsklassiekers!
 
Dus stop met de BS over zipp wielen totdat je er zelf op gereden hebt. Ik loop ook niet te bitchen op Ksyriums wat ik heb die (naar verluid) ondingen nooit gekocht!
 
 
pas op! paaltje!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 nov 2006 15:17

Kom op je kunt Parijs Roubaix alleen met Zipp velgen rijden als je een ploegleider achter je hebt die zo nu en dan een nieuw wiel voor je heeft.
Van een paar stompzinnige dimpels wordt een velg echt niet sterker. Ik ken niemand die langer dan 2 seizoenen met z'n Zipp's heeft gedaan. Je rijdt een keer door put heen die wat lager ligt, iedere andere velg zo heel blijven maar een Zipp velg scheurt dan gewoon op eens.
Ik snap niet hoe jij uitspraken over duurzaamheid kan doen XL8R. Een week of wat geleden kwam je nog vertellen dat je eigenlijk nog niet gefietst had om die Cervelo van je omdat je geen tijd had. En de garantie s*cks inderdaad want als je velg scheurt krijg je bijna nooit een nieuwe maar bieden ze je crash replacement aan wat betekent dat je iets van 30 korting op de adviesprijs krijgt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 10 nov 2006 15:18

Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 10 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 10 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 09 November 2006


Vingers weg van Zipp, te duur, te breekbaar en garantie sux.....




"Te duur" : inderdaad
"Te breekbaar": veel verhalen gelezen, maar al te dikwijls van "horen zeggen" . Heb je zelf ervaring hiermee? Veelal gaat het in de diverse forums over oudere modellen.
Je kan voor de 404 ook een "pavé / cross" velg krijgen. Het complete wiel noemt dan Clydesdale of Cyclocross. Zipp claimt voor deze velgen een verdubbeling van de "impact resistance" bij een minimaal extra gewicht (ca. 100 gr voor een complete Clydesdale-wielset).  Heeft hier iemand misschien enige ervaring mee?
"Garantie sucks": graag wat meer uitleg a.u.b.
 


Serieus iedereen loopt maar te schreeuwen over zipps maar hoeveel hebben een setje vanaf 2005?
 
Ik durf de neiwue serie onverwoestbaar te noemen! 2007 hebben alle velgen een nieuwe laminering voor hogere impact sterkte en idd met de pave, cross en clydesdale uitvoeirngen kun je zelfs Parijs-Roubaix rijden. Zipp en bontrager waren de enige merken op carbon tijdens de zware voorjaarsklassiekers!
 
Dus stop met de BS over zipp wielen totdat je er zelf op gereden hebt. Ik loop ook niet te bitchen op Ksyriums wat ik heb die (naar verluid) ondingen nooit gekocht!
 
 


Hoi,
Voor mijn part mag je er kopen zoveel je wil maar aan iemand die niet op de hoogte is van de stand van zaken bij Zipp en bovendien aan de overkant van de grote plas zit raad ik geen twijfelachtige set wielen aan.
Ook al zijn ze nu misschien prima toch is de kans reeel dat iemand een ouder setje oppikt voor een "prikje" om een maand later schroot te hebben.
Als iemand mij vraagt: welke carbonwielen ik aanraad, denk ik er in de verste verte niet aan om Zipp aan te bevelen als er hier firmas zijn die een heel wat betere reputatie en service bieden. Zo simpel is dat.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

ironmon
Forum-lid
Berichten: 124
Lid geworden op: 28 mei 2006 23:49

ironmon 10 nov 2006 15:31

Quoten: Origineel geplaatst door plakker op 10 November 2006


Reynolds stratus II (fullcarbon 46mm, 1280gram)) is imo het beste alternatief na Lightweight.


Waren mij nog mooit opgevallen. Na wat google-en gezien dat dit idd knappe en blijkbaar duurzame wielen moeten zijn. Alleen: prijs voor een tubular set (DV46T, 1315 gr. 46 mm velg, DT Swiss 240 naven, DT aerolites) in Europa zo rond de 1700,- euro, terwijl in de VS te krijgen voor 1300,- Dollar (oftewel een goede 1000,- euro)!
Hebben ook een full carbon clincher met een toegelaten max. druk van 150 psi (10,2 bar). Gewicht 1484 gr.  Klinkt toch indrukwekkend.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 11 nov 2006 02:45

Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 10 November 2006


Quoten: Origineel geplaatst door plakker op 10 November 2006


Reynolds stratus II (fullcarbon 46mm, 1280gram)) is imo het beste alternatief na Lightweight.


Waren mij nog mooit opgevallen. Na wat google-en gezien dat dit idd knappe en blijkbaar duurzame wielen moeten zijn. Alleen: prijs voor een tubular set (DV46T, 1315 gr. 46 mm velg, DT Swiss 240 naven, DT aerolites) in Europa zo rond de 1700,- euro, terwijl in de VS te krijgen voor 1300,- Dollar (oftewel een goede 1000,- euro)!
Hebben ook een full carbon clincher met een toegelaten max. druk van 150 psi (10,2 bar). Gewicht 1484 gr.  Klinkt toch indrukwekkend.


Hoi,
Reynolds heeft idd een uitstekende reputatie wat hun carbonvelgen betreft. Jammer dat je ze niet los kan krijgen.
Wat de prijs in Europa betreft; neem je basisbedrag in Euro, doe daar 20 BTW bij en 9 ex EU taks + transport en je zal niet zo heel ver van je 1700 euro verwijderd zijn.........
Wat die clincher versie betreft, lijkt me een beetje te mooi om waar te zijn. Geef mij maar de tube uitvoering, je wint op alle gebied. Je zit trouwens al dicht bij de prijs van een setje Bora Ultras aan met die 1700 euro.
Ciao,
Snobisme is een dure hobby...

Plaats reactie