Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

advies tubes/ carbon

pariscarbon
Forum-lid
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2006 15:51

pariscarbon 12 nov 2006 01:10

Gezien het feit dat de Zipp velgen zo afgebrand worden hier heb ik toch nog een vraag. Er zijn nogal wat merken die deze velgen "brand-labelen"als een eigen velg, Blijkbaar de Tempest, maar ook de velgen van Ritchey en Vuelta worden op dit forum vaak als Zipp velgen aangeduid. Klopt dit, en zijn dit dan dus ook potentiele probleem gevallen?
En waarom zouden gerenormeerde merken als Easton, Ritchey en anderen zich inlaten met een erg discutabel product? Terwijl er dus genoeg goede alternatieven voor handen zijn.
 
 
Pinarello wint toch de tour

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 nov 2006 01:23

Dat klopt, maar erg veel alternatieven zijn er niet voor die fabrikanten. Reynolds verkoopt niemand losse velgen en Corima maakt volgens mij alleen velgen voor zich zelf en voor Campagnolo. Zipp zal dus waarschijnlijk wel aardige kortingen geven aan fabrikanten die er erg veel kopen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

fanatic
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 jul 2005 13:07

fanatic 12 nov 2006 19:20

nu heb ik alles is gelezen en ik ben erg gaan twijfelen .We hebben het in geld over een maandsalaris voor een .setje wielen ik rij nu op een setje es mavic .nu is daar genoeg over gebabbeld verschillende meningen,dat laan we in het midden is een setje, corima aero ,een setje easton carbon of een setje bora,s  ,zipp,nog wel een meerwaarde voor mijn fiets of het besturen daar van van de fiets en daar gaat het toch omof willen we kunnen zeggen dat we op een setje carbon rond rijden van 1500 of meer ten koste van

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 12 nov 2006 19:37

Quote: Hoi,

Voor mijn part mag je er kopen zoveel je wil maar aan iemand die niet op de hoogte is van de stand van zaken bij Zipp en bovendien aan de overkant van de grote plas zit raad ik geen twijfelachtige set wielen aan.

Ook al zijn ze nu misschien prima toch is de kans reeel dat iemand een ouder setje oppikt voor een "prikje" om een maand later schroot te hebben.

Als iemand mij vraagt: welke carbonwielen ik aanraad, denk ik er in de verste verte niet aan om Zipp aan te bevelen als er hier firmas zijn die een heel wat betere reputatie en service bieden. Zo simpel is dat.

Ciao,

testen.... ik rij ze zo naar de klote voor je... koop maar een set tubes.. rij er maar achter... ik heb ze achter me huis zo naar de klote... ik zie de wielen met veel plezier tegemoed...
Afbeelding

fanatic
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 jul 2005 13:07

fanatic 12 nov 2006 19:44

ik ben benieuwd waar jullie keuze op is gevallen waar rijden.jullie zelf eigenlijk,op tubes of niet carbon of niet

fanatic
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 jul 2005 13:07

fanatic 12 nov 2006 19:46

jullie hebben die zelfde twijfels gehad of ?

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 12 nov 2006 20:18

Quote: Origineel geplaatst door fanatic op 12 November 2006
ik ben benieuwd waar jullie keuze op is gevallen waar rijden.
jullie zelf eigenlijk,op tubes of niet carbon of niet



zelf rij ik zoals de meeste weten op Bontrager Triple xXx Lite, eigenlijk toeval want ik had eerst mijn oog laten vallen op de HED Jet 60, maar die waren niet/ moeilijk leverbaar... en bij verschillende fm's wezen kijken naar carbon wielen totdat ik bij Plieger mijn ogen had laten vallen op Bontrager... in eerste instantie die Aerolus (ook van HED) maar omdat dat eigenlijk dezelfde wielen zijn als CC alleen voor Tubes ben ik op deze wielen uitgekomen voor een mooie prijs... twijfels nooit gehad, maar inmiddels wel weer opzoek naar nog een extra set wielen, en deze keer wel hoge velg en denk ook weer HED Jet60 of iets in die richting,,,
Afbeelding

fanatic
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 jul 2005 13:07

fanatic 12 nov 2006 20:30

rijd je ook trainingen op de tubes of alleen wedstrijdenen wat te doen bij een lekke band met een tube ,een leek,sorry

fanatic
Forum-lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 jul 2005 13:07

fanatic 12 nov 2006 20:36

Omdat er aan de service van een aantal merken nogal vraagtekens
zijn verbonden is dura ace mischien ook een optie dat nieuwe carbon wiel
de service is goed dacht ik

maus_1990
Forum-lid
Berichten: 1216
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:23

maus_1990 12 nov 2006 20:58

Quote: Origineel geplaatst door fanatic op 12 November 2006
rijd je ook trainingen op de tubes of alleen wedstrijden
en wat te doen bij een lekke band met een tube ,een leek,sorry

ik zou er niet eens mee durven trainen! gezien op de wegen die wij soms berijden! haha nee en daarnaast hou ik wel in me achterhoofd wat me een tube bij Plieger heeft gekocht, was ook €70 maar het is wel een supertube, na 500km rijden nog geen spoor van slijtage te zien op het profiel, wel s dat het logo eraf is en de maximale bandenspanning, maar dat ik 9bar en daar staan ze ook regelmatig op!
Afbeelding

kuiper
Forum-lid
Berichten: 2041
Lid geworden op: 13 nov 2005 15:17
Locatie: Wateringen
Contact

kuiper 12 nov 2006 21:38

Quote: Origineel geplaatst door XLR8R op 10 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door ironMon op 10 November 2006Quoten: Origineel geplaatst door fdegrove op 09 November 2006 Vingers weg van Zipp, te duur, te breekbaar en garantie sux....."Te duur" : inderdaad"Te breekbaar": veel verhalen gelezen, maar al te dikwijls van "horen zeggen" . Heb je zelf ervaring hiermee? Veelal gaat het in de diverse forums over oudere modellen.Je kan voor de 404 ook een "pavé / cross" velg krijgen. Het complete wiel noemt dan Clydesdale of Cyclocross. Zipp claimt voor deze velgen een verdubbeling van de "impact resistance" bij een minimaal extra gewicht (ca. 100 gr voor een complete Clydesdale-wielset). Heeft hier iemand misschien enige ervaring mee?"Garantie sucks": graag wat meer uitleg a.u.b. Ik durf de neiwue serie onverwoestbaar te noemen! 2007 hebben alle velgen een nieuwe laminering voor hogere impact sterkte en idd met de pave, cross en clydesdale uitvoeirngen kun je zelfs Parijs-Roubaix rijden. Zipp en bontrager waren de enige merken op carbon tijdens de zware voorjaarsklassiekers! Dus stop met de BS over zipp wielen totdat je er zelf op gereden hebt. Ik loop ook niet te bitchen op Ksyriums wat ik heb die (naar verluid) ondingen nooit gekocht!


Leuk marketing verhaal van Zipp?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 12 nov 2006 22:33

tja ik zou ook niet weten wat het anders is, want hij zegt dat ie helemaal niet fietst.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie