Geef hier je mening over wat je van het magazine vindt.

FIETS december

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 03 dec 2006 22:00

Dit weekend weer eens lekker getraind, en naderhand met de beentjes omhoog op de bank. Ondertussen lekker in de nieuwe FIETS liggen lezen. De bijlage met trainingsadviezen was wat mij betreft erg interessant. Een van mijn hoofddoelen ligt dit jaar in de Franse Alpen. We gaan daar met een man of dertig tijdrijden op de weg naar ARC 2000. De tips om tijdwinst te boeken leveren weer genoeg stof om over na te denken, en vooral om iets aan te doen. Dat suikerwater bijvoorbeeld vond ik wel een geinig detail.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 dec 2006 11:10

Stukje over verbetering van de tijd op de Alpe is inderdaad wel leuk. Ik zet mijn twijfels bij de genoemde banden die weinig rolweerstand zouden hebben. GP4000, Michelin Pro2 en Pariba's worden bijvoorbeeld niet genoemd, terwijl deze in diverse magazines zeer goed getest zijn op rolweerstand.Stuk over SRM is een stuk minder diepgaand dan het SRM topic hier op het forum.
Trainingsschema's kun je ook vinden op zitvlees.nl (imo zelfs beter).
Fiets test was weer van het niveau "leuke fiets, rijdt goed" en dat was het dan.
Suggestie: waar ik op zit te wachten is een duurtest van niet-originele cassettes. Dus KMC, BBB, SRAM, Miche cassettes in een duurtest, liefst met een natte conditie en een droge conditie. Uiteraard in vergelijking tot Campa / Shimano cassettes!
Regel een paar oude hekwerken, koppel er een wasmachine motor aan, tuinslang erbij en lekker een paar weken non-stop laten draaien.

gast
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 23 mei 2006 11:15

gast 04 dec 2006 11:17

Hoe realistisch is dat die tijdsverbeteringen bij de Alpe?
Il vind het trouwens niet zo handig om die opmerking over caffeine erin te zetten, of ben ik nu een muggenzifter (?) Nodigt misschien voor sommigen toch uit tot experimenten met caffeine. Volgens mij is dat vanaf een bepaald niveau gewoon niet toegestaan.

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 dec 2006 11:25

Quoten: Origineel geplaatst door gast op 04 December 2006

Il vind het trouwens niet zo handig om die opmerking over caffeine erin te zetten, of ben ik nu een muggenzifter (?) Nodigt misschien voor sommigen toch uit tot experimenten met caffeine. Volgens mij is dat vanaf een bepaald niveau gewoon niet toegestaan.

Da's niet (meer) waar hoor. Overigens moet je iets van 6mg/kg lichaamsgewicht tot je nemen om een echt merkbaar effect op je prestatie te krijgen. Iemand anders mag uitrekenen hoeveel kopjes koffie dat zijn, maar volgens mij sta je dan aardig te stuiteren!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27572
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 04 dec 2006 11:55

Eén kopje koffie werkt bovendien maar 15 minuten dus heel realistisch is dat niet. Komt nog eens bij dat je 2 glazen water moet drinken om de uitdroging veroorzaakt door één kop koffie moet compenseren.
Je hebt wel van die caffeïne-pillen (zijn in veel landen verboden), daar zit gigantisch veel caffeïne in. Maar goed, je begeeft je dan wel op de grens vind ik. Want caffeïne pillen zijn gewoon een vorm van prestatie-bevorderende middelen.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 04 dec 2006 14:00

De trainingsplanner vond ik, zoals ieder jaar, weer erg goed!
(als de 'testen' in Fiets nou ook eens zo'n hoog niveau hadden....)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
53x11
Forum-lid HC
Berichten: 8945
Lid geworden op: 28 sep 2005 00:38

Gebruikersavatar 53x11 04 dec 2006 21:01

Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 04 December 2006

Verder een leuke uitgave met veel Mtb nieuws, leuk. Alleen die test van die belachelijk dure Giant en Cannondale vind ik een beetje overbodig , heeft in vergelijking met een alu frame niet echt een toegevoegde waarde, de enigste toegevoegde waarde is dat als je op zo,n dure en wel mooie fiets zit je wel een scheepsketting moet meenemen om hem aan vast te leggen want het heeft een hoog bling bling gehalte voor grijpgrage handjes.

Ik vind het juist zo jammer dat er iedere maand weer alleen maar "betaalbare middenklassers" in het blad staan. Alsof ik elke maand op zoek ben naar een nieuwe fiets! Dan lees ik liever over peperdure exotische karretjes hoor!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 dec 2006 17:34

En bedenk het eens een beetje anders Rosa, die mtb's vallen gewoon in dezelfde prijsklasse als jouw DeRosa.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4362
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 05 dec 2006 18:03

Enigste waar ik wat op aan te merken heb dit keer is, het artikel/advertentie van shimano. staat nu in de fiets dat je op de website van shimano een xtr fiets kunt reserveren, bij diverse toertochten. Een paar weken terug nog op die website gekeken, en toen waren alle fietsen voor elke tocht al vergeven .

colnagog
Forum-lid
Berichten: 939
Lid geworden op: 09 mar 2005 17:21

colnagog 05 dec 2006 18:51

Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 05 December 2006

En bedenk het eens een beetje anders Rosa, die mtb's vallen gewoon in dezelfde prijsklasse als jouw DeRosa.

Zijn die dingen zo goedkoop dan?
Wie het laatst lacht is traag van begrip.......

Plaats reactie