Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Tacx Flow Probleem met hartslag

trigun
Forum-lid

Gebruikersavatar trigun 14 jan 2011 12:28

Hey,

Na een paar maand heb ik mijn Tacx terug van onder het stof gehaald.
Ik had geen borstband om hartslag mee te meten, dus heb ik er deze week eentje gekocht...
Nu, van het moment ik de Tacx computer aan zet, springt de hartslag van 120 naar 140 en alle waarden ertussen... zonder dat ik een borstband draag!

Ik heb alle computers in huis uitgezet, alle draadloze routers, heb op verschillende locaties in huis getest, op verschillende stopcontacten, rechtsreeks in de muur, via een verdeelstekker...

Enkel als ik de Tacx computer in een bepaalde richting wijs, ontvangt die geen signalen (van wat het ook moge zijn....).

Heeft iemand dit ooit gezien, zelf meegemaakt? De Tacx vangt van ergens signalen op, maar de vraag is....van waar? (ik zit in een alleenstaand huis, met rechts helemaal niemand op kilometers, en links een huis op ongeveer 15 meter)

mvg,
Trigun

Kuota Kougar

checkerpig
Forum-lid

checkerpig 14 jan 2011 13:18

Heb ik ook met mijn (gecodeerde) Polar hartband. Ik meen me te herinneren dat het een oud type borstband moet zijn.

Ik krijg mijn cadansmeter niet aan de praat met het bijgeleverde magneetje. Met mijn polarmagneet op een andere fiets lukt het zonder probleem...

CP.

bleek
Forum-lid

bleek 14 jan 2011 13:37

Hm, dit probleem heb ik niet. Polar HFband ligt 3 meter van de tacx in een lade en daar reageert de tacx (gelukkig) niet op. Heel af en toe flitst het hartje eventjes aan op het display, maar dat is ook alles.

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 14 jan 2011 16:40

ik heb een gecodeerde en dat werkt prima bij m'n tacx hoor...
accepteren kun je leren!

raassie
Forum-lid

raassie 14 jan 2011 16:56

Stoort het misschien met een op de fiets gemonteerde cadansmeter? Heb ik wel eens last van gehad.
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

trigun
Forum-lid

Gebruikersavatar trigun 15 jan 2011 11:20

Hoe bizar... start ik de Tacx opnieuw, en de eerste 2 seconden pikte hij weer een signaal op, en plots stopte hij... Sindsdien doet hij weer normaal.... super bizar..

@Pwaverijn: ook zonder borstband pikte de tacx een signaal op, ook al lag die totaal niet in de buurt van de Tacx
@Raassie: er stond zelfs geen fiets op de Tacx, enkel de computer was aangesloten.

In ieder geval, het lijkt nu opgelost

Kuota Kougar

superm
Forum-lid

superm 15 jan 2011 14:18

Soms als ik net ga beginnen is mijn hardslag al over de 200.
We zijn er ook mee gestopt om de hardslag op de tacx af te lezen we gebruiken gewoon onze polar, heeft als voordeel dat je dan ook je wattage en cadans gelijk kunt aflezen
tot het gaatje

pwaverijn
Forum-lid

pwaverijn 15 jan 2011 15:16

[quote="superm"]S
we gebruiken gewoon onze polar, heeft als voordeel dat je dan ook je wattage en cadans gelijk kunt aflezen[/quote]

+1
ik gebruik beide, zowel polar als tacx
accepteren kun je leren!

Plaats reactie