Maar je het dan wel bijgedragen aan het BNP van NigeriaCrazybiker75 schreef: ↑09 mar 2019 10:11 Die uit Ierland had ik ook gezien. Advertentie stond op Marktplaats en de persoon stond geregistreerd in Maastricht ofzo. Ik heb gereageerd en kreeg bericht of ik de deal wilde sluiten en dat hij de fiets op zou sturen uit Ierland en ik mocht de fiets 2 weken proberen etc. Niet tevreden dan terug sturen op zijn kosten. Ik reactie sturen van dat de fiets toch in Nederland stond? Hij reageerde terug van had al gezegd dat ik na een jaar gewerkt te hebben terug was gegaan naar Ierland. En of ik de deal nu wel even wilde sluiten! Ben niet gek dus heb gezegd dat ik afhaakte. Vond hij jammer. Nou ik niet. Geld kwijt en geen fiets zeker .
Tijdritfietsen
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 10 aug 2016 16:08
Heb je enig idee van je gewenste pad stack/reach?Crazybiker75 schreef: ↑09 mar 2019 10:17Vindt zo'n spacer toren niet mooi maar ik wil ook niet een te groot frame of te klein natuurlijk. En dat Tririg stuur en remmen staan ook op mijn verlanglijstje als ik een p2/3 heb.wmc schreef: ↑04 mar 2019 10:44Die binnenbeen lengte is bij een P2/P3 nu juist niet zo heel interessant, belangrijker is de zadel naar stuur drop. Ik ben zelf 1.78cm en kan met een standaard P3 (3T Aura Pro stuur) in maat 54 eigenlijk niet laag genoeg komen voor mijn gewenste fit. Daarom ga ik wisselen naar een Tririg Alpha X stuur. Andersom kan het natuurlijk ook zo zijn dat je met een 51cm juist met een spacer toren rijdt als je liever wat hoger zit.Crazybiker75 schreef: ↑02 mar 2019 20:01 Laat dit ook gaan. Reageert nergens op. Kijk wel verder naar een mooie p2 of p3. Denk dat ik maat 51 moet hebben met mijn 177 cm en 80,5 cm binnenzijde van mijn benen.
Ik zit vol verbazing naar die klomp metaal rond de achteras van Tom Dumoulin te kijken in de tirenno tijdrit..
Hoe kun je nou met schijfremmen op je TT gaan fietsen? Dat is fijn voor ons gewone stervelingen als we over vijf jaar onze gewone wielen willen kunnen uitwisselen met de TT.
Maar je kunt een heleboel windtunnel testen doen, en volgens mij nooit een aerodynamischer frame hebben met schijfremmen dan zonder..
of krijg ik nu de wind van voren dat ik de historie in dit topic niet uitgeplozen heb voordat ik een reactie plaats
Hoe kun je nou met schijfremmen op je TT gaan fietsen? Dat is fijn voor ons gewone stervelingen als we over vijf jaar onze gewone wielen willen kunnen uitwisselen met de TT.
Maar je kunt een heleboel windtunnel testen doen, en volgens mij nooit een aerodynamischer frame hebben met schijfremmen dan zonder..
of krijg ik nu de wind van voren dat ik de historie in dit topic niet uitgeplozen heb voordat ik een reactie plaats
Heel simpel. Het is gewoon schijfrem “promotie”... als de profs met schijfremmen rijden dan is de weg naar de consument toe al geplaveid.
Ja dat deel snap ik. Maar wat ik niet snap is dat een grote wedstrijd als Tirreno op 1 seconde beslist wordt en straks tour Tijdritten misschien ook wel (kijk naar mini tijdsverschillen vandaag en vorig jaar in de slottijdrit). Dan ga je toch niet je oude Giant TT waar je nog een contract mee had weggooien en met een blok "ijzer" naast je mega strakke frame rijden?
Of zou het straks in Giro en Tour anders zijn? En er dan maximale aero Cervelo TT's beschikbaar zijn?
-
- Forum-lid
- Berichten: 649
- Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03
Persoonlijk vind ik een 10 km te kort voor een tijdrit minstens 20 km moet de afstand zijn vind ik.
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Roglic had aan tien kilometer anders net genoeg.
Dat kan wel, met hydro-remmen en DI2 moet er geen rekening gehouden worden met de kabelloop waardoor er vooraan een stukje meer ruimte ontstaat voor 'rare' vormen en kunnen de kabels toch overal mooi binnendoor lopen.vanzella schreef: ↑19 mar 2019 16:19 Ik zit vol verbazing naar die klomp metaal rond de achteras van Tom Dumoulin te kijken in de tirenno tijdrit..
Hoe kun je nou met schijfremmen op je TT gaan fietsen? Dat is fijn voor ons gewone stervelingen als we over vijf jaar onze gewone wielen willen kunnen uitwisselen met de TT.
Maar je kunt een heleboel windtunnel testen doen, en volgens mij nooit een aerodynamischer frame hebben met schijfremmen dan zonder..
of krijg ik nu de wind van voren dat ik de historie in dit topic niet uitgeplozen heb voordat ik een reactie plaats
Ze kunnen hookless wielen gebruiken met een ander profiel (voor de ploegen die dus met tubeless clincher rijden, worden er ook steeds meer in tijdritten) die dan lichter en aerodynamischer kunnen gemaakt worden.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Hookless gaat niet met velgremmen.amclassic-fan schreef: ↑23 mar 2019 09:23 Wel of niet hookless heeft toch niet zo veel van doen met schijfremmen? Overigens is de maximale druk bij hookless velgen toch nog altijd niet afdoende voor op de koersfiets? Ik zie namelijk niet snel op 5 bar een tijdrit afwerken.
Enve hookless velgen kunnen 6bar aan.
Ik ben zelf trouwens ook (nog) niet overtuigd van hookless op de koersfiets. Ik houd het wel in het oog, vind een 28-30mm (extern) velg wel iets dat ik mezelf zie kopen.
Rondom de naaf verlies je ongetwijfeld wat Watts, maar ik gok dat je in de buurt van de vorkkroon wel weer wat kunt winnen met schijven.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"