Ik heb een Specialized Allez Expert (alu/carbon). Kan ik op deze fiets veilig afdalen van b.v. de Mont Ventoux?
Ik zag namelijk in de nieuwe fiets dat de gemiddelde torsiestijfheid 84,9 is. Is deze fiets met mijn 90 kg. wel stijf genoeg? Er zitten overigen ook Shimano WH-R600 wielen in.
Met mijn vorige fiets ( een goedkope sora afgemonteerde Corano ) ging het overigens goed.
Alvast bedankt.
Specialized Allez + Afdaling
-
- Forum-lid
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door speedrider op 07 Januari 2007
Ik heb een Specialized Allez Expert (alu/carbon). Kan ik op deze fiets veilig afdalen van b.v. de Mont Ventoux?
Ik zag namelijk in de nieuwe fiets dat de gemiddelde torsiestijfheid 84,9 is. Is deze fiets met mijn 90 kg. wel stijf genoeg? Er zitten overigen ook Shimano WH-R600 wielen in.
Met mijn vorige fiets ( een goedkope sora afgemonteerde Corano ) ging het overigens goed.
Alvast bedankt.
Absoluut veilig. Er zijn in die prijsklasse geen onveilige fietsen meer, hooguit onveilige coureurs
Alvast bedankt.
Absoluut veilig. Er zijn in die prijsklasse geen onveilige fietsen meer, hooguit onveilige coureurs

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid
Thanx. Kan ik deze zomer met een goed gevoel de alpen in en de Mont Ventoux op
Alles met meer dan twee wielen is overbodig!!!
- de zwarten
- Forum-lid HC
zolang je maar remt kom je er wel...nee serieus, de tweede rechter bocht is niet te onderschatten, als je niet hard genoeg remt knal je zo tegen die berg!)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®